Mijn vriend is geen prater

Hee meiden!

Zoals de titel al zegt maak ik dit topic aan omdat mijn vriend, nouja, geen goede prater is.
En nu moeten jullie niet meteen denken dat het daarom slecht tussen ons gaat hoor, in tegen deel zelfs! Maar af en toe vind ik deze eigenschap van hem gewoon vervelend. Even wat uitleg:

Ik vind praten altijd heel erg belangrijk. Zo kan je je gevoelens delen, emoties uiten, leer je mensen goed kennen, enzovoort. Daarbij is praten ook gewoon heel gezellig (:
Mijn vriend denkt hier helaas anders over (daarvoor is het natuurlijk ook een jongen hè) en deelt zijn gevoelens en gedachtes helemaal niet graag, vindt het niet bijzonder om te zeggen wat hij die dag heeft gedaan en houdt er dus helemaal niet van om veel te zeggen. Behalve als hij gedronken heeft, maar dat terzijde.
Een voorbeeld is als we gaan uiteten. We praten over dingen die ons interesseren, maar toch zegt hij niet veel. Ik ben steeds diegene die het onderwerp begint en die er het laatst iets over te zeggen heeft. Het is niet zo dat onze gesprekken hierdoor stroef verlopen, maar toch vind ik het vervelend dat hij niet zoveel in te brengen heeft. Af en toe kijkt hij dan voor zich uit en vraag ik bijvoorbeeld waar hij aan denkt. Ook dat wil hij nooit zeggen. Daardoor ga ik me altijd afvragen of ik soms saai ben, of zoiets dergelijks. Een gedachte die ik niet zo fijn vind!

Nu is mijn vraag aan jullie of jullie dit herkennen en of jullie hier tips voor hebben. Dat zou ik erg waarderen!

Liefs,
Fransje

.

Ik ga zo serieus reageren maar hahhahhahahahahahhahahahahahaha.

De ironie van die zin

Nu mijn serieuze reactie:

Ik durf met zekerheid te zeggen dat het niet aan jou ligt. Sommige personen delen nu eenmaal wat minder dan anderen en moeten aangespoord worden door een gesprekspartner. Mijn vriend is een enorme prater, behalve als het op bepaalde onderwerpen aankomt. Het gaat inmiddels wat beter maar tot voor kort wilde hij niks delen over school. Nul, niks, noppes. Doordat hij het nu naar zijn zin heeft op zijn nieuwe opleiding deelt hij meer. Al blijven er hekelpuntjes.

Het kan zijn dat jouw vriend niet zo goed weet waar hij moet over praten. Heeft hij dit ook tegenover anderen?
En als laatste: jongens hebben het fantastische vermogen om aan niks te kunnen denken (geweldig lijkt me dat) en wanneer ze dat wel doen en jij constant vraagt waarmee hij bezig is, wordt dat irritant. Misschien denkt hij wel aan iets totaal nutteloos, onnodig om te delen.

Als het geen al te grote invloed heeft op je relatie, zou ik me niet te veel zorgen maken. Probeer op een vloeiende manier hem aan de praat te krijgen over zijn dag, maar zorg dat het geen standaard verhoor word. En misschien gebeurt er gewoon niet zoveel gedurende zijn dag, dat kan natuurlijk ook nog.

Wauw, wat een top reactie, hier heb ik wat aan! Merci (:

Sorry, maar ‘daarvoor is het natuurlijk ook een jongen hè’ vind ik echt het grootste onzin-argument van de planeet. Er zijn genóeg jongens die wel praters zijn en ook over hun gevoelens willen praten. Misschien niet per se met andere jongens, maar bijvoorbeeld wel met hun vriendin. En er zijn ook genoeg meisjes die juist géén praters zijn.

Dit inderdaad. Ik snap best dat je het vervelend vindt, maar dit ga je echt niet veranderen. Sommige mensen zitten nou eenmaal zo in elkaar en het enige wat je daarmee kan is het accepteren en ze in hun waarde laten. Tegen hem zeggen dat hij meer moet praten werkt alleen maar averechts.

me moeder vriend is ook iemand die nooit praat maar zij kent hem heel goed en heeft het geaccepteerd en moet soms verhalen uit hem trekken zeg maar

maar ik zou dr niet tegen kunnen word nu al weleens gek