Mijn vriend heeft tegen me gelogen. What to do?

Hey allemaal, ik zit met een lichtelijk probleem en ik weet nu niet goed hoe ik het aan moet pakken.

Een paar jaar geleden hebben mijn vriend en ik een relatie gehad van 3 jaar. We waren toen al van plan om samen te gaan wonen en ik had al redelijk wat spullen gekocht voor in ons nieuwe huisje en die stonden allemaal bij hem thuis. Uiteindelijk is het uit gegaan tussen ons en hij was daar zo kwaad over dat hij die spullen niet aan mij terug wou geven. (het was uiteindelijk wel voor iets meer dan 800 euro) Het ging me uiteindelijk nog niet eens om de spullen, ik ben niet zo materialistisch ingesteld. Het zat me meer dwars dat hij zo kinderachtig deed over iets wat zijn eigen fout was.
Na een jaar heb ik hem weer gesproken en toen zei hij dat hij een tijdje bij een vriend heeft gewoond, maar dat die vriend hem keihard heeft laten vallen en mijn vriend heeft toen op zijn beurt al zijn spullen ook niet terug gekregen, waaronder ook de spullen die ik gekocht had voor het samenwonen. Hij heeft me die dag ook gevraagd of ik hem terug wou, maar omdat het zo onverwachts kwam heb ik hem afgewezen. Toen ik het later uit wou leggen bleek hij geen contact meer met me te willen.
Nu heb ik sinds een half jaar weer contact met hem en we hebben ook weer een relatie. Toen we elkaar voor het eerst spraken hebben we alles uitgepraat. Er zijn uit frustratie heel wat leugens over en weer gegaan en we hebben allebei alles eerlijk verteld tegen elkaar zodat we een hele nieuwe start konden maken. We hadden ook afgesproken om vanaf dat moment altijd eerlijk tegen elkaar te zijn en het meteen te zeggen wanneer ons iets dwars zit zodat we het meteen op kunnen lossen.
Mijn vriend is nu 2 weken op vakantie, en ik heb een paar dagen op zijn huis gepast omdat hij een kat heeft. Tot mijn grote verbazing zag ik ineens allemaal spullen die verdacht veel leken op de spullen die ík toen voor ons had gekocht. En als het nou 1 of 2 dingen zijn kan het toeval zijn, maar er zit ook een exclusief dekbed bij en heel duur bestek. Ik ben ervan overtuigd dat het de spullen zijn die ik toen voor ons gekocht had.
Zaterdag komt hij terug van vakantie, en ik wil hem ermee confronteren. Maar ik weet niet zo goed hoe ik dat nou aan moet pakken. Ik baal er heel erg van dat we hadden afgesproken om eerlijk te zijn, ik heb toen heel wat dingen zelf op moeten biechten waar ik veel moeite mee had. En vervolgens blijkt dat hij zelf helemaal niet eerlijk tegen mij is! En dan ook nog over iets waarvan hij bijna kan nagaan dat ik het uiteindelijk toch wel zie, aangezien ik die spullen zelf ook gebruik. Alsof hij denkt dat ik een of ander dom blondje ben die dat toch niet ziet.

Wat denken jullie? Wat moet ik doen?

Alweer een vriend die gelogen heeft? :hammer:
Komt steeds vaker, komt vast door de zomer.

maar je weet niet eens zeker dat het jouw spullen zijn?

Het dekbed is precies hetzelfde als ik gekocht had, het bestek is van precies hetzelfde merk (en dat heeft me 150 euro gekost, waarvan ik zeker wist dat hij op dat moment het geld er echt niet voor had) andere keukenspullen zoals garde en spatel enzo ook allemaal precies hetzelfde, handdoeken en theedoeken hetzelfde, zeeppompjes hetzelfde, en er staan nog 3 van de 6 glazen die ik ook precies hetzelfde gekocht heb. Moet wel heel toevallig zijn als hij die allemaal zelf gekocht heeft en alles heel toevallig precies hetzelfde heeft. Toch…?

Welke zomer?! xD

Misschien is hij gewoon vergeten het te zeggen? Aangezien jullie veel te praten hadden en dit is hij gewoon vergeten te zeggen ofzo omdat hij er niet meer aan heeft gedacht dat het bestek en de dekbed van jouw is.

Of hij durfde het niet te zeggen omdat hij bang is om je weer kwijt te raken?

doordat het zomer is

Nouja dat zou best kunnen. Maar dat gesprek is nu al een half jaar geleden. Het kan toch niet zo zijn dat hij in het hele half jaar niet een keer zijn bestek of iets anders heeft gepakt en zich nooit bedacht heeft dat hij me dat nog niet heeft verteld?
En daarnaast, er is in die tijd helaas politie en alles bij komen kijken. Dus kan me moeilijk voorstellen dat hij zomaar ineens vergeten is.

(Klinkt volgens mij best wel alsof we een of ander aso stel zijn, maar zo zit het niet hoor)

Ik zou al mijn spullen uit z’n huis pakken, en er meteen weer mee stoppen. Het is echt niet goed om dat soort dingen voor elkaar te verzwijgen, dat hoort niet.

Zijn er niet gewoon wat spullen achtergebleven die die vriend waar jouw vriend toen weer is blijven slapen, niet heeft achtergehouden?
En dat dat dan dat servies is?
Of denk ik nu verkeerd?

Tsja, ik denk dat als hij terug komt van vakantie je het gewoon moet aankaarten. Mocht hij dit echt expres voor je verzwegen hebben, dan kom je daar wel achter als jullie erover aan het praten zijn. het is voor jou natuurlijk niet goed dat er mee blijft zitten omdat dat ook verstikkend gaat werken in jullie relatie.
Dus als hij thuis is, laat hem dan eerst uitrusten van zijn vakantie en vervolgens zeg je er gewoon wat van.

Aan zoiets zat ik dus idd ook te denken. Het gaat me niet eens om de spullen, die hoef ik niet eens meer te hebben. Het gaat me puur om het feit dat hij niet eerlijk tegen me is geweest terwijl hij van mij wel verwachtte dat ik alles eerlijk vertelde.
Ik weet alleen niet zo goed hoe ik dat aan moet gaan pakken… Ik ben niet van plan om het meteen weer uit te maken, maar het heeft zeker wel mijn vertrouwen in hem lichtelijk beschadigd. En hij mag wel een hele goede reden hebben.

Wie besteed er nou 150 euro aan bestek je kan die dingen voor veel goedkoper halen.Maar dat hij dat voor je verzwegen heeft is niet cool je moet hem ermee confronteren. Pak al je spullen die van jou zijn leg ze alvast bij je ouders of goeie vriendin zodat hij het niet van je kan afpakken maar ik vind het toch stelen :zipper_mouth_face:

al wil je een beetje goede kwaliteit bestek betaal je daar echt wel zoveel voor hoor :’)

Ik zou hem er mee confronteren hoor, maar op een zachte manier. Dus niet meteen boos worden fzo. Komt wel goed (:

pak je spullen en ga naar huis.
dit is toch te triest voor woorden je moet op zijn spullen letten
die hij van jou heeft gejat serieus?

ow zo, ja omdat je zei dat je “dacht” dat het van jou was haha :stuck_out_tongue_winking_eye:

Haha nja, ik heb geen officieel bewijs, dus vandaar het vermoeden principe ^^