Mijn vriend heeft problemen met zichzelf

Mijn vriend, had voor dat we een relatie al zelfmoordneigingen. Hij heeft namelijk een zware operatie achter de rug en nu moet hij 6 maand rondlopen met een grot ijzeren ding aan zijn been, waardoor hij word gepest. Hij heeft ook enorm veel ruzie thuis met zijn ouders , en hij zegt dat hij zichzelf niets meer waard vind en zegt constant domme dingen over hem. Ik wil hem echt zo graag helpen, maar ik heb geen idee hoe, hebben jullie misschien iets?

Zeg dat hij je nooit mag achterlaten omdat je zielsveel van hem houd! zelfmoord plegen is toch geen optie om dat pesten te stoppen, je kan misschien iets zeggen tegen die pestkoppen zodat ze stoppen?

ga gewoon een keer iets leuks met hem doen om hem op te vrolijken :slightly_smiling_face:

Ik denk dat je eigenlijk niets voor hem kan doen behalve er voor hem zijn, en hem het gevoel geven dat hij wél wat waard is en dat hij voor jou heel belangrijk is.
En ik zou hem niet teveel proberen te ‘bemoederen’ want dat kan misschien verstikkend gaan werken.
Maar wel een kutsituatie… :sob::muscle:

Mijn ex had al eens een zelfmoordpoging gedaan voor we iets kregen, snapte niet dat hij op de wereld was en in een slechte bui vertelde hij me dit ook. Dus ik ken het.
Ik wist ook nooit wat ik voor 'm kon doen, maar ik denk ook niet echt dat je dat kan. Er voor hem zijn ja, en hem misschien adviseren om naar een psycholoog te gaan.
Vindt hij waarschijnlijk niet leuk om van je te horen, maar ik hoop dat ie 't wel snapt.

IK HAAT PESTERS zó dat moest er even uit.
Maar laat hem weten dat je er echt achter hem staat. Maar als hij (in sommige gevallen) niet naar je luistert en/of het gaat verkeerd. Dan zou ik met hem naar een psycholoog gaan. succes!