Mijn vriend heeft nog sextapes van zijn ex

Hallo, ik heb nog nooit eerder iets op een forum gezet maar ik zit met iets wat ik niet aan mijn vriendinnen kan vertellen omdat ik mijn vriend niet in het slechte daglicht wil zetten.

Ik heb al 10 maanden een relatie met mijn vriend. De eerst 6 maanden gingen heel moeilijk en was hij niet echt verliefd. Wij hebben een korte breuk gehad (1,5 maand) en tijdens die breuk heb ik 1x met een andere ex afgesproken omdat ik mij alleen voelde (we hebben gewoon gewandeld en gebabbeld).

Toen ik terug iets begon met mijn huidige vriend ben ik hier meteen ook open over geweest en dit heeft zijn vertrouwen geschaad. Hij begreep niet dat ik met een ex kon afspreken terwijl wij nog beiden gevoelens hadden (ik wist niet dat hij nog gevoelens had voor mij).

Doordat ik zijn vertrouwen heb geschonden heeft hij een paar keer stiekem in mijn gsm gekeken en heeft hij alle berichten gelezen met alle jongens waar ik ooit mee heb gepraat. Ik heb hem enkele keren gezegd dat ik dit niet oke vind en dat ik mijn code ging veranderen als hij dit bleef doen. Dit gebeurde dus waardoor ik mijn code heb moeten veranderen. Al snel wist hij weer mijn code want het niet weten van mijn code zorgde voor veel ruzie. Dit zorgde er ook voor dat hij zijn code met mij deelde die ik dus nog niet kende. Ik ben altijd van het principe geweest dat ik zulke zaken niet moet kennen omdat dit zijn privacy is en ik hem vertrouw.

Nu was de verleiding gisteren avond heel groot. Zijn gsm lag naast mij en hij lag te slapen. We hadden net grote ruzie gehad (het was wel weer opgelost). Dusja ik begon tussen zijn foto’s te kijken en zag plots niet één maar toch enkele sextapes met zijn ex. Op dat moment werd hij wakker en heb ik ook meteen verteld wat ik had gezien. Nu is mijn vriend enorm boos op mij. 1 omdat ik stiekem in zijn gsm heb gekeken en 2 omdat ik heb gevraagd om die sextapes te verwijderen. Omdat ik ook nog foto’s (normale foto’s, geen naaktfoto’s of sextapes) op mijn laptop heb staan van mijn eerste lange relatie wat ondertussen al meer dan 5 jaar is wilt hij dat ik al mijn foto’s nu ook verwijder. Pas dan zal hij de sextapes verwijderen zegt hij.

Wat is jullie mening over de situatie?

Ik denk dat jullie allebei onzeker zijn in jullie relatie en hebben niet echt vertrouwen in elkaar. Ik denk dat het handig is als jullie daar eerst aan gaan werken. Want zonder vertrouwen en communicatie is er geen relatie.
Mijn vriend en ik kennen elkaars code van weet ik veel wat, omdat wij elkaar vertrouwen en weten dat we er niks mee (gaan) doen

Ten eerste, dit is klote om video’s van X en dat ook seksgerelateerd te houden. Ten tweede geloof ik dat als jullie allebei van elkaar houden, hij ze meteen moet verwijderen

Oei, dat klinkt al niet als een leuke start, en ook nog eens met een break-up tussendoor. Heel eerlijk denk ik wel, als ik jouw verhaal zo lees, dat het issue meer zit bij je vriend dan bij jou. Ik ken je vriend persoonlijk natuurlijk niet en heb alleen jouw kant gehoord maar ik moet het doen met jouw verhaal.

Ten eerste had jij tijdens jullie breuk alle recht om jouw ex te zien. Je hebt het ook nog eens eerlijk aan je vriend verteld en het enige wat je met die ex hebt gedaan is wandelen en babbelen. Dat zou zelfs gewoon moeten kunnen tijdens je relatie zo lang het vriendschappelijk blijft. Je geeft ook aan dat je niet wist dat hij nog gevoelens voor je had. Kan ik er dan vanuit gaan dat hij degene was die het had uitgemaakt? In dat geval is het alleen maar kwalijker dat hij jou dit kwalijk neemt. Zeker aangezien jullie relatie nog vrij pril was voor de breuk (en nog steeds is). Zelfs al was er iets gebeurd tussen jou en je ex, dan nog had jij daar op dat moment alle recht toe. Dat jij op dat moment door wilde gaan met je leven kan je vriend je moeilijk kwalijk nemen. Het is niet leuk voor hem, maar wel eerlijk.

Jij hebt niet zijn vertrouwen geschonden! Je hebt het zelfs aan hem verteld terwijl dat niet eens nodig was aangezien het uit was tussen jou en je vriend. Dat toont juist aan dat je te vertrouwen bent. Dat hij stiekem in je telefoon keek komt voort uit zijn onzekerheid en is niet gezond. Dat hij nog steeds doorging terwijl jij aangaf dit niet prettig te vinden geeft ook aan dat hij erg onzeker is en jouw gevoel opzij zet om meer ruimte te maken voor zijn onzekerheid. Natuurlijk had jij ook niet in zijn telefoon mogen snuffelen. Misschien dat dat ook een stukje onzekerheid of nieuwsgierigheid was vanuit jouw kant. Of misschien een beetje wraak?

Dat hij echter dat soort beelden van zijn ex op zijn telefoon heeft vertelt eigenlijk heel veel. Dat hij je chanteert zegt ook heel veel over hem. Ik kan me voorstellen dat hij het niet zo geweldig vindt dat jij nog foto’s van je ex op je laptop hebt. Maar als dit gewoon normale, leuke foto’s zijn en deze dierbaar voor jou zijn snap ik ook dat je ze bewaart. Hij kan niet van jou verwachten dat je die verwijdert als je ze gewoon voor jezelf houdt als herinnering aan een leuke tijd.

Hij daarentegen heeft ze A gewoon op zijn telefoon staan waar die snel met zijn neus bovenop zit ipv op zijn laptop, en B zijn het niet zomaar leuke foto’s van gezellige herinneringen.

Dat hij boos op je is omdat je vraagt de filmpjes te verwijderen is al helemaal van de zotte. Hij zegt eigenlijk “Ik ben boos op je omdat je achter mijn geheim bent gekomen wat ik echt voor je verborgen wilde houden”. Het is echt niet oké wat hij doet.

Als hij zijn houding niet verandert raad ik je dringend aan bij hem weg te gaan, zeker aangezien jullie nu al zo veel problemen ondervinden. Laat je ook niet chanteren! Houd de foto’s als het dierbare herinneringen voor je zijn. Net als dat je foto’s zou bewaren van een overleden dierbare zegmaar, zo lang ze niet steeds in het zicht zijn. Als je toch met hem verder wil kunnen jullie misschien eens met een therapeut gaan praten. Of in ieder geval hij. Blijft zijn gedrag zoals het nu is, dan zit er niks anders op dan jullie relatie te beëindigen. Je wil niet meegetrokken worden in zijn onzekerheid.

Ik hoop dat je vriend wat zelfverzekerder wordt, ook voor hem. Hij komt nu over als een zeer manipulatief persoon terwijl het misschien wel een schat van een vent is die gewoon even in de war is.

Veel geluk voor jullie beide.

1. Jullie waren die 1.5 maand uit elkaar. Jij had het volste recht om met wie dan ook af te spreken. Dat hij zo reageerde hierop laat vooral z’n eigen onzekerheid zien.
  2. De pot verwijt de ketel. Hij is boos op jou omdat je in z’n telefoon keek terwijl hij dat zelf ook deed. En om een of andere bizarre reden (dat haaks staat tegenover vertrouwen en liefde, kan ik je garanderen) wil hij ook per se je inlogcode van je telefoon hebben.
  3. Sekstapes verwijderen met als voorwaarde dat jij niet seksgerelateerde foto’s verwijdert? Wth is dit, een chantageshow?
    Ik had gezegd dat ie die sekstapes mag houden, want mij was ie kwijt. Ik zie geen reden waarom je dit soort kinderachtige bullshit zou pikken. Zat mannen die wel volwassen zijn.

Als ik dit lees, en ook de reacties, zou ik eens even goed nadenken over jullie relatie.
Wat hebben jullie nou écht samen?!
Wederzijds vertrouwen is de basis, en dat lijkt mij hier te ontbreken.

Je vriend klinkt niet leuk. Ik zou het heel slecht trekken met iemand die zo wantrouwig is en perse in mijn telefoon alles wil checken. En die sextapes van zijn ex… ik vind dat hij die gewoon moet verwijderen. Gewone foto’s die je wil bewaren van je ex als herinnering vind ik heel wat anders dan een sextape van je ex bewaren!

Wat ontzettend vervelend dat jullie dit beiden zo mee maken. Omdat het duidelijk is dat jullie elkaar allebei niet vertrouwen, zou ik je aanraden om echt goed in gesprek te gaan met hem EN toch ook met anderen in je omgeving.

Je zegt dat je hem niet in een kwaad daglicht wil zetten en daarom niets hiervan met je omgeving deelt, maar is dat de enige reden dat je het er niet met anderen over wil hebben?