Mijn vriend heeft het uitgemaakt!

Ik had twee jaar verkering met Bas. Hij heeft het een tijdje geleden uitgemaakt, omdat hij ‘de druk van een relatie niet aankan’. Ik ben er kapot van, maar ik ben ook boos op hem… We passen heel goed bij elkaar en hij maakt het ineens uit om zo’n stomme reden?! We gaan volgende week praten… iemand tips??

Gewoon zien wat eruit komt? Je kan iemand moeilijk dwingen om in een relatie te blijven.

Luister oprecht naar hem, over welke druk hij het heeft. Als hij zich aan dingen van jou irriteert en hij zegt dit, neem dat dan niet meteen op als aanval, maar ga bij jezelf na of je hier eventueel aan kunt en wilt werken. Hou trouwens ook vooral niet stil als jij zelf nog dingen aan hem kwijt wilt.

Ik vind het trouwens wel apart dat hij het eerst uitmaakt en jullie daarna pas gaan praten… Hebben jullie dingen nooit eerder besproken?

Hij zegt dus dat het niet aan mij ligt, maar dat hij graag aan zichzelf wil werken. Eerlijk gezegd denk ik niet dat er nog hoop is… :frowning_face: ik vind het ook raar dat hij pas wil praten nadat hij het uit heeft gemaakt… We hebben wel relatie-issues gehad, maar geen dreigende ofzo…

Nou als hij het uit maakt omdat hij de druk niet aan kan passen jullie dus niet goed genoeg bij elkaar…

Maar dat is mijn conclusie maar.

Goed weten wat je voelt en wat je wilt zeggen en verder zien hoe het loopt.

Goed praten, afspraken maken. Jullie kunnen ook nog een relatie hebben maar elkaar wat losser houden.