Mijn vriend heeft het na 3,5 jaar uitgemaakt

Hallo allemaal,

Na 3,5 jaar heeft mijn vriend het afgelopen vrijdag uitgemaakt ik ben heel de week al aan het huilen omdat ik het zo erg vind. Dacht echt dat ik oud zou worden met hem en wil zo graag dat hij zich bedenkt.

Nu wilt hij wel contact blijven houden. Aanstaande zondag wilt hij ook naar het bos als goede vrienden om een rondje te lopen en wat te praten.

Wat moet ik nu doen contact blijven houden of toch gewoon afstand nemen zodat hij voelt wat hij mist? :frowning_face: :frowning_face: :frowning_face:

Praten lijkt mij het beste. Misschien kan hij dan de reden duidelijk uitleggen waarom hij niet meer verder wilt. Misschien dat dat dan makkelijker voor je is.

Dit. Alleen zou ik niet gelijk een week nadat het uit is na zo’n lange tijd, als vrienden een rondje in het bos lopen. Ik zou het wel even iets meer tijd geven.

Eerst wil ik zeggen hoe erg ik het voor je vind! Kan mij inbeelden hoe zeer dat moet doen. :sob::muscle:
Ik zou gaan praten, dan weet je waarom hij het heeft uitgemaakt en dat kan helpen om over hem heen te komen!

Dit is zo waar.
En Geef het tijd je zult echt nog wel even verdrietig blijven… 3,5 jaar is niet niks.
Maar ze zeggen altijd, naar regen komt zonneschijn.

Wat apart dat hij nog wel contact wil houden…??
Ik zou ook een keer afspreken om je vragen te stellen en als dan blijkt dat het echt niet meer werkt, het laten gaan.

Wel heel vervelend hoor, na zo’n lange tijd!! :frowning_face:
Mijn vriend is toen ook na 4 jaar relatie gedumpt door zijn ex, via de telefoon… :hammer:

Ja hij geeft nog heel erg veel om me zegt hij alleen mist hij wat actie in me… :frowning_face::frowning_face::frowning_face:

Dit. Je kan niet boem, bats vrienden worden. Daar is tijd voor nodig. Veel sterkte!

Maar dan had hij dat met jou moeten bespreken zodat jullie er nog aan hadden kunnen werken ipv het maar uit te maken

Dat is inderdaad wel rot :sob::muscle:

Ik zou een afsluitend gesprek aangaan; bereid je daar ook goed op voor zodat je niet alsnog achterblijft met losse eindjes. Samen dingen doen zoals door het bos lopen zou ik achterwege laten, het is belangrijk dat je het zo ‘zakelijk’ mogelijk houdt. Ga na dit gesprek je eigen weg en ban hem (tijdelijk) uit je leven. Ik heb dit zelf in een vergelijkbare situatie niet gedaan en dat is één van de grootste fouten die ik ooit heb gemaakt. Het is het beste om geen contact te hebben en sluit ook niet uit dat jullie ooit nog bij elkaar kunnen komen. Alleen op deze manier kom je tot acceptatie en kan je inzichten verkrijgen!

Sommige vinden het moeilijk om een persoon meteen uit hun leven te ‘verwijderen’
Als het voor zijn gevoel niet is wat hij wil, hoeft dat niet perse te zeggen dat hij niet van je houd… maar gewoon niet genoeg.
Waarschijnlijk zijn ze ook nog jong…

Edit, En antwoord op de post hierboven.
Ik heb het wel gedaan, omdat ik wist dat als ik het niet zou doen mezelf zou aan hem zou verliezen…
Terwijl hij met zijn leven is door gegaan. en ik ben er ontzettend blij mee dat ik het zo gedaan heb (hij wilde namelijk ook vrienden blijven, ik niet)

Heel veel sterkte allereerst!

Ik ben het inderdaad met Falathiel eens, zoiets (dat hij wat actie miste) had hij inderdaad nog met je kunnen bespreken voordat het uit zou gaan. Mja, dat is nu achteraf praten. Ik denk dat het goed is om een afsluitend gesprek te hebben, maar niet in het bos. Stel de vragen die je nog hebt en probeer het dan af te sluiten, hoe moeilijk dat ook is. Vrienden zijn zal de komende tijd nog heel moeilijk zijn, daarom zou ik er wat afstand van nemen.

Vraag waarom hij het niet in de relatie zei zodat jullie eraan konden werken.

niet doen. Geen contact meer hebben. Afstand creeren, je bent nu nog veel te veel betrokken bij je eigen liefdesverdriet. Je gaat alles doen om hem terug te krijgen.

En dat gaat vaak niet goed, je krijgt alleen maar weer een trap op je hart.

Wees verstandig en zoek geen contact meer. Zeg hem dit ook duidelijk.

Bescherm jezelf tegen die pijn.

neem je tijd.

Sterkte! :sob::muscle:

Wat vervelend meis, sterkte met je verdriet. Liefdesverdriet is nooit leuk, zeker als een van de twee er nog niet klaar mee was.

Ik denk dat een afsluitend gesprek wel een goed idee is, ook zeker voor jou. Misschien kun je van voren op papier zetten wat jij wil zeggen en wat je wil weten. Daar heb je namelijk recht op, zeker na 3,5 jaar. En daarna zou ik het contact afbouwen, vooral om jezelf te beschermen.