mijn vriend had seks met de ex van zijn broer

Hee allemaal,

Ik heb pas geleden gehoord dat mijn huidige vriend seks heeft gehad (maand voor mij) met de ex van zijn broer. Ze zijn erg close.

Ik heb er onwijs veel moeite mee, of moet ik het vergeten en doorgaan?
Het blijft maar rondspoken, vooral als ik haar zie…

HELP :frowning_face:

Het is voor jullie tijd gebeurt, dus wat dat betreft moet je het laten rusten. Maar ik snap dat als zij nu nog erg close zijn, dat het lastig is voor jou. Ik zou er eens met hem over praten, zodat hij weet hoe ongemakkelijk het soms is voor jou als je haar ziet. Komt bij dat ik het trouwens wel een kutstreek naar zijn broer toe vind, maar dat terzijde.

zijn broer en hij zijn erg close. nadat dat was gebeurt, willen ze beide niks meer van haar weten. prima allemaal, en ben er blij mee. maar toch blijft het rondspoken…

Oh ik las het dat jouw vriend en dat meisje nog erg close waren! In dat geval, zij is dus eigenlijk niet meer in the picture. Dan zou ik het loslaten. Het was gebeurt voordat jij in beeld kwam, hij heeft haar uit zijn leven geschrapt.

Mee eens. Hij wil niets meer met haar te maken hebben, dus er is niets waar jij je nog druk om hoeft te maken.

klopt, maar het blijft een rotstreek… waarom zou die zoiets doen?
praat er constant met hem over, maar niks wilt helpen.

Waarom zou jij je er nog druk om maken? Het was een rotstreek, maar naar zijn broer toe, niet naar jou want jij was er nog niet. Als zijn broer hem heeft vergeven, en ze gaan met elkaar om, vind ik niet dat jij het allemaal aan moet wakkeren omdat jij het lastig vind. Je vriend heeft nou eenmaal 1 of meerdere bedpartners gehad voor jou, maar dat is verleden tijd.

En hoe bedoel je niets wil helpen? Hij heeft geen contact meer met haar. Wat moet er nog veranderen dan?

je hebt ook gelijk en ik denk het zelf ook. maar ik vraag me steeds af waarom het in me omgaat. ik heb misschien nog wel wat ergers gedaan en veel meer bedpartners dan hem gehad. ik snap mezelf gewoon niet, denk ik. :dry:

Ik krijg ook de kriebels als ik iemand zie waarmee m’n vriend heeft gezoend of seks mee heeft gehad voordat wij samen waren. Da’s een compleet normaal gevoel, want ergens wil je het idee hebben dat je de enige bent. Het enige dat dus telt, is dat jij op dit moment de enige bent :slightly_smiling_face:

Mijn vriend ziet zelfs oude sekspartners nog wel eens en gaat er ook wel eens mee uit en leuk is anders. Maarja het was wel voor mijn tijd dus ik moet het maar accepteren en laten gaan :slightly_smiling_face:. Denk dat jij dat ook moet doen!

Ik snap dat jij zo denkt, rationeel gezien moet je het ook gewoon laten gaan want het is in het verleden gebeurd (en voordat zij er was). Gevoelsmatig ligt deze kwestie toch echt anders… Ik snap het gevoel wat TS beschrijft, het is alsof er een mes in je rug wordt gestoken :’). Heel raar om in te beelden, maar de gedachten en het gevoel dat je krijgt als je zoiets hoort is echt verre van fijn…
Maar TS, het heeft tijd nodig. Je zal het niet gaan vergeten, maar het zal met de tijd wel gewoon op de achtergrond komen te liggen en je zal er zo min mogelijk aan gaan denken. Voor nu, probeer je te focussen op de leuke tijd met je vriend, want jij bent nu ten slotte z’n vriendin.

Ik vind dit best wel nasty eigenlijk. Het is niet zomaar een meisje maar de ex van zijn broer… weet zijn broer dit eigenlijk?

Ja ze weten het van elkaar. Maar dat meisje is erg naïef en laat het allemaal gebeuren. Zijn broer vond het niet eens zo erg. Dat meisje heeft waarschijnlijk uit wraak met mijn vriend seks gehad om zn broer te naaien. Ik heb er moeite mee dat die haar in het begin toen die met mij begon nog ‘waardeerde’. Dit heb ik maar heel snel uit zijn hoofd gepraat. Hij was vroeger veel op zichzelf en totaal geen idee wat vrouwen inhouden. Hij is 23. Ik ben zn 3e meisje met hij seks heeft en 4e waarmee die heeft gezoend. Weinig ervaring en niet wetende wat voor impact het heeft.

Ik snap dat het gevoelsmatig kut is, dat is het altijd als je een bedpartner van je vriend tegenkomt. Maar punt is: dit alles is voor haar tijd gebeurt. Hij heeft geen contact meer met haar. Tussen hem en zijn broer zit alles goed. Dat het kut is om haar te zien → begrijpelijk. Maar zij zou er nu niet weer over moeten beginnen met haar vriend, het is verleden tijd en nou eenmaal gebeurt.

Zulke cijfers hebben hier niets mee te maken. Al zou hij voor jou maar 1 vriendin/bedpartner hebben gehad, dat betekent niet dat hij niet zou kunnen weten hoe het voor jou voelt.

Hmmn ik begrijp volkomen dat het een kut gevoel is, maarja, ze hebben geen contact meer zei je dus ik zie geen probleem meer, het zou wat anders zijn natuurlijk als ze nog wel best close waren. En natuurlijk is het ook een rotstreek naar zijn broer, maarja dat is niet jou schuld en jij hoeft er niet wakker mee te liggen dus gewoon proberen te vergeten :flushed: