Mijn vriend gamed te veel naar mijn mening

Hoi hoi,

Ik heb een probleempje met mijn vriend waarvan ik(18) vind dat hij(18)teveel met zijn vrienden gamed.

Ik woon samen met mijn vriend bij mijn schoonouders, we delen samen 1 kamer. Samen hebben we elk onze eigen gaming pc maar hij gaat te ver vind ik dat onze relatie(2 jaar) eronder lijdt.

Wanneer hij thuis komt van school of stage drukt hij meestal als eerst zijn pc aan. Ik verwelkom hem altijd vrolijk met knuffels. Ik moet zelf zeggen ik ben heel erg van de aandacht, nogsteeds wil ik zijn tijd en voldoende liefde zoals op het begin. Na het avondeten,meestal een halfuur na hij thuis is gekomen, gaat hij achter zijn pc en gaat hij online gamen met 2 vrienden van hem. Daar praat hij dan ook mee. Ik ga dan wat voor mezelf doen maar aangezien hij 30 cm naast mij zit aan hetzelfde bureau kan ik zijn luide gepraat niet ontwijken. En dat elke avond. Er zijn ruzies omdat ik narig word van dat gepraat naast me en dat elke avond naar zijn vrienden gaan. In het weekend idem dito wanneer de kans is gaat hij naar zijn pc . We doen nooit wat leuks, soms gamen we samen maar gamen is niet helemaal mijn ding, ik kan er niet de hele dag bezig mee zijn want dan word het gewoon stom. Maar we zijn bijna nooit samen buiten te vinden. Ik wil er graag op uit maar we zitten alleen maar op die kamer, de frustraties raken hoog omdat ik aandacht wil en hij wil gamen met zijn vrienden. En wanneer hij tijd voor me maakt weten we niet wat we moeten doen want ja we wonen dan ook in een dorp dus gaat hij weer gamen met zijn vrienden. Ik weet niet zo goed wat ik tegen zijn gegame moet doen. Eerder hadden we om de dag de vrienden en dan avond mij en om en om maar dat heeft werking gehad voor een paar weken hooguit. Het werkt gewoon niet. Op dit moment worden we alleen maar boos op elkaar en ik heb hem verteld dat ik twijfel over mijn gevoelens voor hem omdat er geen leuke momenten meer zijn. Ik wil dit echt heel graag laten werken. Deze relatie is me echt veel waard. Heeft iemand raad want ik kom echt nergens.

Liefs,

Waarom wonen jullie samen? Jullie zijn teveel bij elkaar. Hij heeft zijn eigen interesses en die wilt hij graag houden en jij wilt graag dingen doen met hem, allebei logisch. Dus jullie moeten een middenweg vinden. Spreek af dat je minimaal 1 keer in de week iets gaat doen buiten de deur bijvoorbeeld.

Jullie zitten veel te veel op elkaars lip. Ik snap dat jij je er aan ergert om steeds zijn gepraat aan te horen, maar dat probleem had je in eerste instantie al niet als jullie meer ruimte hadden. Waarom wonen jullie samen als jullie er geen ruimte voor hebben, als ik vragen mag? Is het geen optie om samen naar iets groters te zoeken of anders apart van elkaar te wonen?
Verder ben ik zelf een gamer, dus ik begrijp hem wel. Zeker als er verder niets te doen is, snap ik dat hij naar zijn pc grijpt. Stel inderdaad anders voor om eens in de zoveel tijd (week/twee weken) er op uit te gaan. Misschien is er een serie die jullie beiden leuk vinden, die jullie standaard kunnen kijken samen? Of je last in dat het avondeten en het uur daarna quality-time is voor jullie beiden en dat jullie dan praten/tv-kijken/spelletjes spelen etc.?

We wonen samen omdat ik voorheen over de grens in Duitsland woonde, er was vanuit daar geen optie om te gaan studeren in Nederland omdat de studie veelste ver reizen zou zijn. De optie om op kamers te gaan was duur en we zouden elkaar niet vaak zien. Omdat ik het huis uit werd gegooid door mijn moeder was de optie bij mij schoonouders het beste. Goedkoop, dichtbij en leuk. Verder wilt hij nog niet het huis uit (zijn moeder doet werkelijk alles voor hem) en ik eigenlijk wel . Maar dan ook samen. Onze scholen zitten zo een 50km van elkaar af en die van hem is voor hem maar een halfuur reizen, en dat van mij een uur… hij wilt pas op zichzelf als hij klaar is met zijn opleiding. En dat duurt nog anderhalf jaar… en verder kijkt hij niet graag films of series. Geld heeft hij overigens niet, geen werk alleen een basisbeurs van de duo. Samen gamen is leuk, maar ik ben een nieuwkomer dus ik speel zwaar onder zijn niveau en daar komen soms ook weer irritaties van…

Ook ben ik de laatste twee weken veel weg, vakantie periode en mensen gaan op vakantie en ik pas dus op hun diertjes aan huis. Dus we hebben even ruimte voor onszelf maar als ik een dagje tussendoor thuis kom is zijn de irritaties er weer opnieuw.

En trouwens. Ik ben echt wel een zwartkijker. Ik zie echt van veel alleen maar het negatieve. Dat speelt zeer zeker ook een rol, maar ik kan mijn wijze van denken niet veranderen .

Ik ben zelf ook een gamer dus ik snap hem wel. Gelukkig kan ik die intresse delen met mijn vriend. Ik vind het totaal niet erg als hij de hele dag wil gamen met zijn vrienden. Als hij dat leuk vind laat ik hem zijn ding doen. Verder ben ik het eens met kopjechino.

En je moet blij zijn dat hij zijn eigen leven heeft naast jou. En niet zijn vrienden laat vallen en alleen maar met jou dingen doet. Kan je niet meer met vriendinnen afspreken of is er een bioscoop vlak bij. Jullie moeten iets vinden waar jullie beide intresse in hebben of dingen opzoeken die je samen kan gaan doen als jullie niks te doen hebben.

En ik snap hem helemaal.dat hij eerst zijn studie wil af maken en dan pas wil samen wonen op een eigen plek.

Ik snap heel goed dat hij zijn eigen dingen wil hebben, zoals hier boven ook al genoemd wordt. Maar ik ben wel van mening dat, ondanks dat je continu op elkaars lip zit, je wel dingen als stel moet doen samen.

Dus zoals werd gezegd: spreek een moment af waarop je je alleen met elkaar bezig houdt, niet met gamen o.i.d… Ga gezellig met elkaar praten, een spelletje doen, een wandeling maken, een dagje weg naar een grote stad. Ik vind dat je dit best van je vriend mag ‘eisen’, als koppel hoor je gewoon ook tijd echt met elkaar door te brengen en naast elkaar zitten en beide wat voor jezelf doen valt daar niet echt onder.

Ik zou gewoon zelf op kamers gaan. Ja, het is een investering en je kan niet altijd bij elkaar zijn, maar het gaat mogelijk wel je relatie redden. Sowieso is het op deze leeftijd goed niet álles samen te doen, het is ook belangrijk om je eigen leven, vriendinnen, hobby’s op te bouwen. En ik haal niet echt uit je verhaal dat je die hebt, gezien je heel erg op aandacht en tijd van je vriend gefocust bent?

Een uur reistijd van elkaar is ook nog best wel te doen, je kan dan natuurlijk makkelijk in het weekend bij hem zijn of eens een dagje uit school naar hem reizen. Ik zou toch eens kijken wat je mogelijkheden daar zijn. :slightly_smiling_face:

Ik zou inderdaad toch echt zelf een kamer zoeken. Wat nou als het uitgaat? Dan kun je nergens heen.

Je zit niet aan hem vastgespijkerd, ga zelf dingen doen.

Heb je hier al eens met hem over gepraat? Wat zegt hij?

Ik snap hem wel met het gamen,

Mijn vriend is ook zo dat ie regelmatig aan het gamen is, maar hij neemt gelukkig wel initiatief en vraagt of we iets samen gaan doen ofz :slightly_smiling_face:
Ik zou het ook vrij frustrerend vinden dat je met 2 bureau’s aan elkaar zit en de ene zit te gamen en te praten met z’n vrienden continue terwijl jij je misschien rustig wil bezighouden.

zoek een tegemoetkoming voor tijd met elkaar te nemen.
Misschien weet ie niet beter en heeft ie ook niet echt iets doen.

Wat ik ook raar vind is inderdaad zoals hierboven wordt gezegd ivm zo dicht bij elkaar te wonen.
Het samenwonen zit niet goed en er zal helaas een alternatief moeten komen

Aan de ene kant snap ik de meiden die zeggen dat het goed is dat hij een eigen leven heeft enzo, maar het klinkt alsof jullie echt nooit iets leuks doen, klopt dat? Dat hij de hele week naar school gaat, gamet, slaapt. En in het weekend gamet en slaapt. En dat jij eigenlijk nooit aandacht krijgt.
Is dat zo, of lijkt dat zo door jouw negatieve kijk op de situatie?

Als het wel zo is, dan vind ik dat er wel echt iets moet veranderen. Een relatie is meer dan samen in 1 bed slapen. Je kunt 1000 euro per maand lenen bij DUO, dus op kamers gaan zou moeten lukken. Misschien is dat beter voor jullie.

Dit ja. Of zou je moeder zo schappelijk zijn je terug te nemen?

^ is haar moeder niet verplicht onderdak te verlenen tot haar 21e (of 23e?) trouwens?

Of is je vader misschien een optie?

Volgensmij wel… tot haar 21ste zijn haar ouders financieel verantwoordelijk dat wel. Van onderdak idk

Imo ik heb liever dat mijn vriend de hele dag/nacht gamed dan dat ie gaat stappen!

helemaal mee eens.

Met zelf op kamers gaan ga je alleen het probleem uit de weg wat er nu is en los je niks op. Ik zou inderdaad afspreken om 1 keer per week minimaal iets samen te ondernemen. Suggesties zijn al gegeven.

Daarnaast zou ik nadenken over de toekomst. Ik snap dat deze relatie je veel waard is, maar als je totaal geen gemeenschappelijke interesses hebt dan wordt het lastig om samen een leuk leven te hebben.