Mijn vriend gaat uit zonder mij

Hoiii,
Ik heb een vriend sinds ongeveer een half jaar, het is 1 keer uit gegaan tussendoor maar we zijn weer bij elkaar en blij met zn 2en.

Maar de laatste tijd merk ik dat we in veel dingen toch wel verschillen, sommige vind ik totaal niet erg maar andere dingen wat minder leuk.

We hebben dezelfde vriendengroep, en daarmee gaan we ieder weekend gezellig wat drinken bij iemand thuis. Ook afgelopen weekend. Ik wou ook graag heen, maar ik heb best wel strenge ouders, dus ik mocht na 12 uur niet meer weg. Mijn vriend was die avond bij mij thuis tot 12, had lang gewerkt enzo dus die was best moe de hele avond. Hij zei, als hij zo naar huis ging, zou hij ook nog even bij die vrienden langs gaan, gewoon even om te kijken wie er allemaal waren

Ik kreeg er zelf een beetje een dubbel gevoel van, want ik mocht niet meer heen en hij gaat wel heen zonder mij en dat maakte hem niks uit… ik was nog tot laat wakker en ik zag op zijn snap locatie dat hij om 02:30 snachts nogsteeds daar was. Ik weet niet zo goed wat ik er van moet denken :confused:

Ik heb er toch maar wat van gezegd toen hij weg ging, omdat het me wel dwars zat op 1 of andere manier, en hij vond dat ik me aanstelde en dat hij best heen kon. Toen liep hij een beetje geirriteerd weg zonder er nog op terug te komen en is hij wel gewoon naar die vrienden toe gegaan

Wat vinden jullie, hoort een jongen dan voor zijn vriendin niet heen te gaan of maakt dat niks uit? Idk of dit een domme vraag is maar heb niet echt iemand om mee te praten :confused:

Oja k ben trouwens ook hooggevoelig dus k kan slecht tegen prikkels en twijfel heel snel aan dingen dat maakt mn relatie niet makkelijker :sleepy:

Ik weet niet hoe oud jullie zijn, maar ik neem aan nog niet zo heel oud?

Ik denk zelf wel dat iedereen andere normen en waarden heeft in een relatie. Ik weet natuurlijk niet op wat voor manier deze situatie zich precies heeft afgespeeld, maar mijn persoonlijke mening is dat het moet kunnen dat hij soms alleen naar zn vrienden gaat en jij soms alleen naar jouw vriendinnen.

Ook vinden ik en mijn vriend t persoonlijk heel normaal dat we af en toe zonder elkaar uitgaan, en elkaar dan vertrouwen.

Ik snap ook wel dat jij het vervelend vind dat jij niet weg mag en hij wil, en het belangrijkste hierbij is dat je erover praat. Een goede relatie bestaat uit communicatie en vertrouwen, dus blijf aub met elkaar praten.

Ga het gesprek aan en geef aan waarom jij het niet fijn vind dat hij zonder jou weg is.

Hij hoort net zoals iedereen in elke relatie rekening te houden met elkaar.
Iedereen heeft in een relatie dingen die hij liever wel samen doet of liever niet. Mijn vriend vind het bijv leuk om de auto te wassen, nou mij niet gezien hoor en dat is niet erg, je hoort je eigen ding te kunnen doen. En net zoiets als naar je vrienden gaan hoort ook te kunnen.

Alleen in dit geval vind ik het lullig overkomen naar jou toe omdat jij niet meer weg mocht en hij daar tot 2:30 nog zat terwijl hij wist dat jij er niet echt okay mee was. Hij heeft naar mijn mening niet echt rekening met jou gehouden en een beetje z’n eigen zin doorgedramd. Dit is hoe ik het een beetje zie vanaf wat ik nu weet. Ik hoop dat dit een beetje helpt en als je wilt praten verder hoor ik het wel :kissing_heart:

Ik vind het juist raar dat jij van hem verwacht dat hij braaf thuis gaat zitten omdat jouw ouders toevallig niet willen dat jij dan nog van huis weggaat. Dat is niet zijn probleem. Het klinkt eerder alsof je hem geen lol gunt, omdat jij dat ook niet kan. Beetje vreemd vind je niet? Jullie hoeven toch niet per se alles samen te doen?

En dat je toevallig hooggevoelig ben is geen excuus om helemaal onzeker hem een schuldgevoel te geven dat hij lekker met z’n vrienden afspreekt en hem ook angstvallig in de gaten gaat lopen houden op snap tot half 3 's nachts. In plaats van dat stemmetje in je hoofd aandacht te geven, moet je juist jezelf afleiden van die gedachtes. Laat je vriend lekker z’n dingen doen. Jullie zijn nog steeds je eigen persoon.

1 like

Precies dit inderdaad

2 likes

ik ga akkoord

MEIDDDD…
Hij mag toch zijn eigen vrienden hebben of niet? Als je hem niet z’n eigen ding laat doen, zal het niks worden schat. Neem het van mij aan, je boy moet vrijheid hebben, of hij walkt. Laters…
Bye bye,
BasketbalMam420

Mee eens!

1 like