Mijn vriend fantaseert over een vriendschappelijke vriendin waar hij eerder gevoelens voor had en help wat moet ik doen?

Mijn vriend heeft een vriendschappelijke vriendin waar hij eerder gevoelens voor heeft gehad.
Onze relaties gaat al een tijdje niet zo lekker.
Nu fantaseert hij al een paar maanden over haar naakt en sexueel, wat ik niet wist. Ook als hij het bij zichzelf doet.
Hij zegt dat hij haar niet aantrekkelijk vindt. Maar hij zegt dat ze kunnen werken, dat ze bij elkaar passen en dat hij haar weer leuk zou kunnen vinden.
In ons begin een hele tijd terug zei hij dat ze niet pasten en dat hij haar al snel niet meer leuk vond omdat dingen van haar hem afstootte.
Maar ik vind dit dus heel moeilijk en ik heb zoiets van wat moet ik doen?
Ik voel me hier erg naar door en ik vind dit moeilijk te accepteren.
Wat zouden jullie doen?

…Heeft hij je dit verteld? Ik vind dit een beetje vreemde info om te delen met je vriendin. Zelf zou ik ook niet willen weten over wie mijn vriend fantaseert, ook al weet ik dat het vast wel gebeurt. Tijdens mijn relatie met mijn ex fantaseerde ik ook vaker over andere mannen. Ik denk dat dit heel normaal is, natuurlijk lopen er meerdere mensen op deze aardbol rond waar je je tot aangetrokken voelt ;). Het gaat er wat mij betreft om of je naar die fantasieën acteert, ja of nee. Zolang het bij fantasieën blijft en hij niet vreemd gaat, en elke dag weer voor jou kiest, is er wat mij betreft niks aan de hand en zou ik me er niet druk om maken.

Wel zeg je ook dat jullie relatie al een tijdje niet zo lekker gaat. Ik kan me ergens ook voorstellen dat hij zijn fantasieën over die vriendschappelijke vriendin van hem met jou deelt, om hopelijk bij jou iets los te maken. Misschien is het een soort van subtiele poging om van zijn kant naar jou te communiceren dat ook hij niet lekker in de relatie zit, en is dit zijn manier om het gesprek te openen en aan jullie relatie te werken. Het is een beetje omslachtig, maar soms gebruiken mensen erg creatieve middelen om iets duidelijk te maken. In dit scenario vind ik het namelijk wel positief dat hij zijn fantasieën met jou deelt, het geeft aan dat hij eerlijk en oprecht richting jou is over waar hij mee zit, en alleen op die manier kunnen jullie erover praten en de relatie beter maken.

Mijn advies zou dus denk ik zijn: ga een open gesprek met hem aan, waarin je hem niet verwijt dat hij deze fanatsieën heeft, maar het juist waardeert dat hij het probleem aankaart, zodat jullie samen kunnen zoeken naar een oplossing.

Good luck!