hee allemaal,
ik zit met een klein probleempje…
ik heb nu ongeveer 11 maand een vriend en alles loopt goed tussen ons op 1 ding na…
hij is ooit vreemdgegaan met zn ex toen hij flink dronken was, dat hebben we uitgepraat en alles was weer goed… maar nu gaat hij nog steeds best veel met haar om, omdat ze elkaar van vroeger uit kennen en altijd goede vrienden waren… maar ik vind dit niet echt leuk en wordt hier heel onzeker van.
ik durf er ook niet echt goed wat van te zeggen, want dan ben ik bang dat ik hem het gevoel geef dat ik hem niet vertrouw(daar hebben we al eens ruzie om gehad)
iemand enig idee wat ik moet doen?
Je hebt al 11 maanden met hem, maar je durft hier niets van te zeggen?
Lekkere relatie heb je dan wanneer je niet durft elkaar dingen te vertellen die je dwars zit.
In ieder geval.
Het enige wat je kúnt doen is praten. Hij ruikt niet wat jij onprettig vindt.
En als je niet over die angst heen wilt zetten dan ja. Veel succes meid, want je schiet er niets mee op.
eerst en vooral vind ik dat er niets onbespreekbaar moet zijn in een relatie. Als jij je ergens niet goed bij voelt moet je vriend daar respect voor tonen en er op z’n minst met je over praten en niet meteen boos worden. Dus ik zou hem er toch over aanspreken.
Bovendien zou ik echt niet willen dat mijn vriend nog omging met een meisje waarmee hij was vreemdgegaan, en dat zou ik hem ook zeer duidelijk laten weten.
Wordt gewoon niet meteen boos, blijf rustig en vertel gewoon dat je je onzeker voelt.
Je moet het hem gewoon vertellen en ik mag hopen voor hem dat hij begrijpt dat je dit niet prettig vindt! Anders is er echt iets mis met hem haha.
Je moet voor hem gewoon de situatie omdraaien. Stel dat JIJ het had gedaan, hoe had hij zich nu gevoeld? Het is niet zo dat je hem niet vertrouwt, meer dat je het geen prettig idee vindt.
Als je zijn vriendin bent heb jij alle recht hem hierop aan te spreken. Gewoon doen, aan zijn reactie kun je ook gelijk zien of hij om je geeft.
haar ook leren kennen
Dit. Ja, het is zijn ex, maar het zijn al langer goede vrienden. Misschien toch wel de moeite waard om haar dan ook te leren kennen (en je ervoor open te stellen).
En erover praten, maar ik zou niet weten wat je er verder aan kunt doen. Wek in ieder geval niet de indruk dat je wilt dat hij haar nooit meer ziet, dan krijg je ongetwijfeld ruzie. Wat ik snap, ik zou zelf ook mijn vrienden niet zo maar laten vallen omdat mijn vriend dat wilt. Tenzij je wilt dat hij haar nooit meer ziet, in dat geval: succes.