mijn vriend en ik hebben een schimmelinfectie downstairs

de titel zegt het al…

door mijn antibiotica voor blaasontsteking heb ik een schimmelinfectie gekregen downstairs… eerst dacht ik dat het weer een blaasontsteking was, dus nog een keer de kuur… tot op eens mijn vriend ook last kreeg van zijn penis…
hele internet afgezocht en tot de conclussie gekomen dat het (vrijwel zeker) een schimmelinfectie is die hij dus van mij ook overgenomen heeft. Doordat we ook nog een week in een zwembad hebben gezeten met een erg hoog chloor gehalte is het ook wel wat erger geworden bij mijn vriend.
mijn huisarts is de komende 2 weken op vakantie dus daar kunnen we niet heen.

Ik heb net voor mijn vriend daktarin creme besteld, en voor mezelf canesten gyno vaginaal tablet 500mg. 1 tabl.

heeft iemand hier ervaring mee?? zal die ene tablet genoeg zijn?
en hebben jullie nog tips om de ph waarde van mijn vagina weer op normaal te krijgen? (bepaald voedsel of drinken ofzo)
alvast bedankt:)

trouwens, ik heb de zoekfunctie gebruikt en kon in het andere schimmelinfectietopic geen bruikbare informatie vinden.

Maar er is dan toch altijd een vervangende huisarts?
Ik zou niet zelf dingen ondernemen. Een huisarts heeft daar meer verstand van.

^whahaha daar moest ik heel erg om lachen…

wie stopt er nou een tampot met yoghurt in haar…

whaha

sudocreme voor de jeuk :wink:

Sudocreme tegen de pijn/jeuk. Kun je niet bij een andere huisarts terecht?

Als je huisarts op vakantie is, is er altijd een vervangend huisarts.
Meestal degene die het dichtst bij is.

Cranberry zorgt ervoor dat je PH waarde weer in balans is. Je kan ook cranberry sap drinken.

Sowieso even geen seks meer hebben, logisch. En toch maar bellen voor een afspraak bij de dokter, dan zal je wel tabletten krijgen of een zalfje. Ligt eraan of je inwendige of uitwendige jeuk hebt.

Dit komt echt bij iedereen voor dus je hoeft je ten eerste niet druk te maken. Je moet gyno-miconazolnitraat halen bij een apotheek en de kuur volgen en dan ben je er zo weer vanaf! Voor mannen gewoon miconazolnitraat. Verder is lactacyd een hele fijne wasemulsie om de ph-waarde van je vagina op peil te houden. Daar ben ik erg over te spreken. Ik had eerst ook regelmatig last van schimmels en sinds ik lactacyd gebruik heb ik er geen last meer van gehad!

Dat is zo vervelend!
Ik heb hier een paar weken geleden ook een topic over aangemaakt, had het ook door antibiotica gekregen.
Ik heb ook eerst een crème gekregen en 1 tablet, maar telkens kwam het weer terug.
Toen ben ik naar de dokter gegaan, en moest ik het dus laten zien… Echt verschrikkelijk genânt, maar toen zijn we er dus wel achtergekomen dat het er echt in zat, dus kreeg ik 3 tabletten die ik iedere avond 1 erin moest stoppen, en dat loste dan vanzelf op.

Ik zou dus sowieso even langs de dokter gaan.