Mijn vriend en een vriendin van hem

[i]Al bijna 4 maanden ben ik helemaal gelukkig met mn vriend G.
Hij heeft al jaren een goede vriendin A,
een half jaar terug hebben hun gezoend en nog wat meer,
maar dat was toen.
Nu ging ik vrijdagavond met G naar de winkel waar A werkt,
en ze zei als volgt:
‘‘We moeten snel maar weer eens wat afspreken, film kijken of samen uitgaan’’.
Waarop mijn vriend G antwoordde ‘‘Ja dat moet maar weer eens, met een groep!’’ (waarmee hij dus eigenlijk mij bedoelde)
waarop A antwoordde: ''Ja met Arno! (een sport-vriend van hun beide).
Dit vond ik dus erg raar omdat ze mij erniet bij betrok…
(Nu is A iemand die wel vaak met haar vrienden gaat etc. maar ken haar eigenlijk niet echt)
Nu vroeg ze vandaag op msn aan G of ze morgen bij hem langs mocht komen.
Hier heb ik he tmet mn vriend over gehad en vond ik niet zo leuk, omdat ik daar dus niet bij mocht zijn ofzo?

Vinden jullie dit een logisch antwoord van mij? Ik vertrouw mn vriend voor 200%, maar ik vind dat A wel erg laat blijken dat ze iets met G wil.
Wat moet ik doen? Wil dat hun wel gewoon vrienden blijven dat ik er niet tussen zit.

[/i]

Je moet jouw vriend vertrouwen (zoals je zegt: je vertrouwt hem voor 200%). Laat ze morgen gewoon afspreken en vertrouw erop dat jouw vriend haar laat merken dat hij alleen vriendschap met A wil.

Wel goed van je dat je al verteld hebt dat je het niet leuk vind. Laat ze afspreken en als je je er echt ongemakkelijk bij voelt, praat er dan over met je vriend. (:

Misschien zei ze ‘ja met Arno’ omdat ze weet dat jij sowieso meegaat?
Het is in zo’n geval leuker om met zn vieren te gaan dan met zn drieën (dus jij je vriend en die vriendin)

Ze had het duidelijk over we, mn vriend had zelf ook al door dat ze bedoelde zij en hij.
(Dat deden ze eerder ook wel eens, maargoed nu heb ik dus iets met G)
En ze zou niet komen als ik er morgen zou zijn ofzo??

Ik zou me er ook ongemakkelijk bij voelen als iemand dat bij mijn vriend zou doen. Ik weet het eigenlijk ook niet.
beschouw het maar als een up :x.

Ik snap dat je je vriend vertrouwd en niet te veel wil vragen, maar als die vriendin van hem zich zo vijandig tegen jou opstelt dan zou ik daar ook mijn twijfels over hebben. Praat er met hem over dat je hem vertrouwt en niet tussen hun vriendschap wil komen, maar dat je het ook raar vind dat ze zich zo gedraagt tegenover jou. Misschien is het beter als ze niet afspreken?
In mijn oren klinkt het alsof zij d’r zinnen heeft gezet op hem, en jullie tegen elkaar uit probeert te spelen.

Ik zou ook niet komen dan. Dan zit je er bij al 5de wiel aan de wagen. Da’s ook niet leuk.

Ik denk dat er niets aan de hand is hoor, vind eigenlijk ook niet klinken dat A. iets met G. zou willen, ze zijn toch goede vrienden zoals je zei. Ik vind zelf niet raag dat G. en A. met zijn 2en afspreken, je hoeft toch niet overal bij te zijn?
Dat laatst klonk best wel bot, maar zo bedoel ik het niet :slightly_smiling_face:

heb vertrouwen is het belangrijkste daarnaast vertellen wat je dwars zit en waarom en laat het hem even uitleggen hoe het zit allemaal enzo:)

helpt echt

en ow met da uitgaan zorg da er wat mense mee gaan die jij en G ( en A zou makkelijk zijn)kennen dan kan A ook mee enzo en voel jij je niet buitengesloten kan je der ook leren kenne;)

er is niets vervelender voor een jongen als zijn vriendinnetje & zijn beste vriendin elkaar niet mogen…
Ik snap je gevoelens & het feit dat je je echt ongemakkelijk voelt & dat ondanks dat je hem vertrouwd je het toch liever niet wil, maar pas op met die gevoelens. Ik weet niet hoelang jij hem kent vergeleken met haar, maar meestal gaat vriendschap nog altijd boven liefde…
Zoals eerder gezegd is het slim om het meisje zelf te leren kennen, kijk wat voor persoon het is, zo is het voor haar moeilijker om iets met je vriend te doen *ze naait dan iemand die ze zelf mag…* en is de situatie voor jou & je vriend plezieriger :slightly_smiling_face:

Geef der een kans, ook al komt ze over als een kreng (A)