mijn vriend een SOA test laten doen?

Hoi,

Mijn vriend wil graag seks zonder condoom. Ik heb gezegd dat ik wil dat hij dan eerst een SOA-test laat doen, aangezien hij al meerdere bedpartners heeft gehad. (Hij is trouwens mijn eerste.) Nou, dat vond hij me toch een raar voorstel. Haalde het slechtste argument aan dat zijn vrienden hem zouden uitlachen als hij dat zou zeggen en dat hij niet wist wie zijn arts was. (nee, toen had hij me echt overtuigd, not.)
Nu is het voor mij vrij simpel: geen SOA-test, geen seks zonder condoom.
Een SOA-test laten doen bij een nieuwe relatie is toch niet zo gek? Ik vind het eigenlijk een beetje vreemd hoe hij reageerde. Stiekem hoop ik dat hij het gewoon eng vindt, want dan kan ik me er nog iets bij voorstellen.
Ik ben benieuwd naar jullie mening en eigenlijk ook wel wat jullie van zijn reactie vinden!

Zeg anders dat jij het ook laat doen, just in case? Want misschien vind-ie het ‘gemeen’ dat alleen hij een test moet doen, ook al is hij jouw eerste.

Hmm, zo eng is het niet.
Ik heb zelf ook een test gedaan en je moet het gewoon voor je zelf doen op de wc.

Dat heb ik ook gezegd, het maakt mij namelijk niks uit. Maar dat hoefde niet van hem.

Ik vind dat je gelijk hebt. Als jij dat wil, dan moet hij dat doen als hij seks zonder condoom wilt. Gewoon goed uitleggen waarom je het wil. En zijn vrienden hoeven het toch niet te weten?

Rare reactie van hem, ik zou goed snappen dat jij wil dat hij zo’n test laat doen als hij al meerdere bedpartners heeft gehad. Beter zeker weten dan dat jij dadelijk ook met een SOA rondloopt

Toen hij die reden over zn vrienden gaf, dacht ik ook echt: nooh, meen je dit?! :bored:
Hij is 24 btw, dus idd behoorlijk kinderachig!

Ik geef jouw groot gelijk. Je weet maar nooit.

Ha, ik heb precíes deze situatie gehad met mijn eerste bedpartner! Ik was ook maagd, hij niet (had meerdere partners gehad) en hij had ook wel eens seks gehad zonder condoom. Dan vind ik het niet meer dan normaal dat je je gewoon laat testen. En hij haalde ook het argument aan ‘Maar als ik iemand tegenkom die ik ken is dat vet genant.’ Want je moeten laten behandelen voor chlamydia/gonorroe/weetikveelwat is natuurlijk veeeeeeeeeeeeeeeeeeel minder genant…
Heb uiteindelijk één keer seks met hem gehad (met condoom) en toen was het toedeledoki :’)

Ik zeg: lekker bij je standpunt blijven. Als hij zo’n klein kutdingetje niet voor je over heeft is het gewoon geen goeie vent.

Groot gelijk!

Ik geef je groot gelijk, vind het ook helemaal geen raar verzoek hoor.

Hij moet zich niet zo aanstellen.

Ben het helemaal met je eens. Ook goed trouwens dat je voet bij stuk houdt! Het is helemaal niet zo gek om dat te vragen van je toekomstige bedpartner. Ik heb dat ook eens gehad, alleen die van mij deed gelukkig niet zo kinderachtig.
Zijn vrienden hebben zeker een mentale leeftijd van 3 jaar oud en maken nog poep en pies grappen? Ik vind het juist een teken van volwassenheid als je een SOA-test laat doen. Dat laat tenminste zien dat je er als persoon verstandig over na kan denken.
Ik zou hem gewoon een schop onder de kont geven, desnoods kan je met z’n tweeën gaan. En als hij niet weet wie zijn dokter is, dan kunnen zijn ouders dat hem vast wel vertellen.

Misschien vindt hij het eng, en dat kan ik heel goed begrijpen. Al was ie 50. Ik zou inderdaad gewoon bij je standpunt blijven, maar bied anders aan om mee te gaan of vertel hem wat je ons net vertelde.

+11111 :slightly_smiling_face:

Groot gelijk, en een heel normaal voorstel. Als hij er zo op tegen is lijkt me dat hij iets te verbergen heeft?

Zijn huisarts hoeft er ook niks mee te maken te hebben, het kan namelijk bij de GGD.

Zou zeker bij je standpunt blijven, hij is al 24, dan lijkt me het toch veel minder erg om een test te doen als je zo oud bent, moet je je ook volwassen gedragen. Misschien draait die nog wel bij.