Mijn vriend doet raar, en andere jongen.

Hey meiden, ik heb al een tijd een vriend (9 maanden). Ik heb een andere jongen ontmoet in mijn vakantie. Opzich niks mis mee. Nu is het probleem, mijn vriend gedraagd zich de laatste tijd heel raar. Het voelt een beetje alsof hij me niet meer respecteerd en mijn leven boeit em niet zo. Nu heb ik al sinds mijn vakantie heel veel gesprekken met die andere jongen en dat klikt onwijs. We hebben ook afgesproken en veel gepraat veel eerlijk geweest. Sinds ik zoveel met hem praat ga ik me nog meer ergeren aan mijn eigen vriend. Ik weet gewoon even niet meer wat te doen. Ik begin soort gevoelens ook wel te krijgen voor die andere jongen, Maarja mijn vriend is mijn vriend… kunnen jullie me alsjeblieft helpen en advies geven? Ik weet het even niet meer.

^Ik snap jouw vriend wel eigenlijk. Je kan het denk ik beter uitmaken met je vriend, als je nu al zo twijfelt en je moet wel om de juiste redenen met hem blijven. Maak snel een keuze, dit is niet eerlijk tegenover je vriend.

Sluit me bij bovenstaande aan. Zodra jij gevoelens voor een ander krijgt, kan je het niet maken om bij je vriend te blijven.

Gevoelens voor een ander krijgen tijdens je relatie kan altijd gebeuren. Verliefdheid is niet iets wat je even aan of uit kunt zetten.
Het gaat erom wat je met die gevoelens doet, wat je wilt. Als je liever met die andere jongen verder wilt gaan, moet je je niet verplicht voelen bij je vriend te blijven. Als het sowieso niet goed gaat naar jouw gevoel, heeft het geen nut nog een relatie te houden met hem.
Wil je het toch nog proberen met je vriend, kijk of je er met hem over kunt praten. Dan zou ik wel zsm het contact verbreken met die andere jongen, anders kom je gevaarlijk in de buurt van vreemdgaan, en dat is natuurlijk helemaal niet eerlijk tegenover je vriend.