Mijn vriend doet minder moeite..

ik heb nu een jaar een relatie met mijn vriend, het is allemaal helemaal leuk en ik hou ontzettend veel van hem maar er is 1 probleem: mijn vriend praat steeds minder met me en wil veel minder bellen dan in het begin van onze relatie…

het voelt alsof hij geen moeite meer voor me wil doen en weet dat ik toch niet bij hem weg ga…

ik heb veel behoefte aan praten met hem omdat dit echt mijn dag goed kan maken, ben namelijk chronisch ziek en woon ook niet meer thuis hierom.

ik ben ook heel erg onzeker en doordat hij steeds minder met me praat maakt dit me nog veel onzekerder, ook omdat ik ziek ben is het heel moeilijk om te begrijpen waarom hij voor mij gekozen heeft.
omdat ik bijna niets kan…

heel vaak word ik ook chagrijnig op hem als hij een paar uur niet reageert en daar is hij helemaal klaar mee.
ik voel me hier elke dag wel is kut om, gewoon niet leuk meer.
hij vind het niet leuk dat ik er altijd zo op reageer.

ik wil gewoon een relatie die alleen maar lief en leuk is, net als in het begin. dat kan niet, dat weet ik…
maar toch wil ik het :frowning_face:

sorry voor als er typfouten in zitten, ik kan mij niet heel lang concentreren op lettertjes (vanwege hoofdpijn) dus kan niet alles meer gaa controleren, hoop dat jullie dit begrijpen.
heeft iemand tips hoe wij dit het beste kunnen aanpakken?

kleine toevoeging:

we hebben er al heel vaak over gepraat in het echt (over het praten op wapp en het bellen)

maar elke keer zegt hij; moeten we het daar nou al weer over hebben & ik krijg overal de schuld van.

Je zal toch echt jezelf moeten veranderen. Waarom zou je relatie zoveel van een telefoon moeten afhangen? Ik snap dat jij het liefst de hele dag door praat, maar dat gaat nou eenmaal niet altijd.

Spreek af dat hij je elke dag rond het slapengaan belt. Dat doen ik en mn vriend ook als ‘weltrusten’ gesprek zegmaar.

nog meer tips?

Ga meer RL afspreken ?

dat kan dus niet omdat ik chronisch ziek ben en niet thuis woon hierom, en daardoor kan afspreken niet.

Je kan niet non-stop met elkaar praten, en ik snap dat je dat wel heel graag wilt maar dat kan niet.
Ik denk dat je eerst wat aan jezelf moet doen. En daar bedoel ik je onzekerheid mee. Probeer hier mee om te kunnen gaan, want ik denk als jij dat probleem (grotendeels) oplost dat jij (en je vriend) ook minder problemen hebben met het minder praten.

Trouwens, dit is offtopic maar wat houdt chronisch ziek zijn precies in als ik vragen mag? Waar heb je dan last van?
Als je het er liever niet over hebt is dat ook goed hoor.

Ik snap eerlijk gezegd het nut van jullie relatie niet zo…? Jullie zien elkaar nooit en dan ook nog steeds dat gezeur tussen jullie.

Ja dit. Ik denk dat in de meeste relaties het praten uiteindelijk ook wel iets minder wordt. Je vriend bedoeld er niks mee. Ik denk dat als je je er minder druk om gaat maken jullie relatie leuker wordt, omdat het voor je vriend ook niet leuk is als hij telkens te horen krijgt dat hij meer moeite moet doen, terwijl er voor hem waarschijnlijk niks is veranderd.

nou sorry hoor, maar wij hebben een goede relatie.
ik ben nu een tijd opgenomen omdat ik ziek ben, en daarom zie ik hem niet vaak.

ik ga je noten!

ja je hebt gelijk.
hij heeft het zelf ook niet echt door, maar toch is het voor mij frustrerend :frowning_face:

vooral omdat ik t zo moeilijk heb de laatste tijd.

Ja, ik snap je hoor. Ik ben zelf ook chronisch ziek en helemaal in een slechte periode heb ik heel veel behoefte aan veel praten met m’n vriend, maar dat gaat ook niet altijd. Niks aan te doen, je vriend heeft ook tijd voor zichzelf en vrienden nodig. Ik vond het in het begin ook niet zo leuk dat het praten wat minder werd, maar aan de andere kant: zo heb je wel weer veel meer te praten en te bespreken als je elkaar weer ziet. En uiteindelijk went het wel. Je kan natuurlijk ook altijd zoals iemand hierboven zei bijvoorbeeld voor het slapen even kort bellen, dan spreek je elkaar toch nog elke dag :slightly_smiling_face:

Dus omdat jij chronisch ziek bent mag hij geen sociaal leven hebben/werken/naar school gaan (weet ik veel wat hij doet als hij niet opneemt)?

Een relatie is nou eenmaal niet altijd leuk. Zeker niet als het een langdurige relatie is. Als je dat niet kunt accepteren dan kun je beter geen relatie hebben.
Zoek iets om te doen als hij iets anders te doen heeft dan online zitten of bij de telefoon hangen. Leer breien, ga een boek lezen, wordt de beste angry bird speler in Nederland… verzin iets leuks.