Hallo, iedereen.
Ik zal het verhaal proberen kort te vertellen:
Ik heb al 10 maanden met mijn vriend.
Hij is 22 en hij heeft al 2x een studie begonnen maar niet afgemaakt. (uni)
Dit jaar is hij begonnen met een nieuwe studie maar hij heeft nu al slechte cijfers en hij is bang dat hij het niet gaat halen. hij moet al een boete betalen, als hij deze studie van 3 jaar haald. (3000) maar als hij het dit jaar niet haald heeft hij nog een groter probleem.
Hij houd heel veel van mij en ik van hem,
en hij maakt zich zorgen dat hij mij geen toekomst kan geven:,dat hij geen studie kan afronden en dus geen goede baan kan vinden.
Hij is de laatste tijd echt down en voelt zich niet lekker in z’n vel.
Ik probeer hem te helpen maar het helpt niet echt.
Nu zei hij gister: “Misschien kan je het beter uitmaken, want je wilt toch geen vriendje die mislukt is?”
Hij denkt echt dat hij niks kan en ik vind het zo naar om hem zo te zien .
Ik wil niet bij hem weg. Ik kan dat gewoon niet.
Ik heb hem ook gezegd dat het niet zo is dat jij alles moet gaan verdienen, maar ik ook.
Hij zei ook: "Je wilt later toch ook huisje boompje beestje?
“maar ik ben bang dat ik je dat geluk niet kan geven.”
“En je zegt wel dat je niet weggaat als mijn studie faalt, maar vroeg of laat ga je toch want je hebt niks aan een vriend die geen studie heeft afgerond.”
Hij denkt dat dus omdat hij iemand kent die niet zijn studie had afgerond en de vriendin ook wegging.
Ik wil niet weg bij hem, ik hou te veel van hem.
Ik heb hem geprobeert duidelijk te maken maar hij blijft dat denken, dat ik ooit weg zou gaan dan.
het is zo moeilijk… en ik vind sneu voor hem dat hij geen goede studie heeft gevonden en zich zo sad voelt…
misschien was toch hbo beter voor hem geweest…