Mijn vriend & contact

Ik ben heel gelukkig met mijn vriend en in onze relatie gaat het super, maar er is iets waar ik me erg aan irriteer. Hij is heel slecht in contact. Vooral via whatsapp. Ik ben niet iemand die altijd kijkt naar wanneer mijn vriend voor het laatst online is geweest, maar soms als hij klaar is met werken hoor ik niks van hem tot ik hem een appje stuur. Vaak is dit dan een uur nadat hij eigenlijk klaar was, omdat ik niet opdringerig over wil komen, maar ik vind het wel erg vervelend. Soms als hij tot 3 uur school had, is hij om half 4 thuis, maar dan hoor ik tot 5 uur niets van hem terwijl ik wel tegen hem praat. Af en toe laat hij het ook niet weten als hij even weg is, dan krijg ik na 2 uur een appje waarin staat: “Sorry schat, moest even weg” terwijl ik het altijd van te voren laat weten als ik weg ga, zoveel moeite kost dat niet.

Is dit typisch iets voor jongens, en is het iets wat ik met mijn vriend moet bespreken, of moet ik maar gewoon accepteren dat dit af en toe gebeurd?

Ik snap opzich je gevoel wel, maar heel veel jongens zijn zo. Ik vind het opzich ook wel logisch dat ze niet iedere keer als ze eventjes weggaan hoeven te vertellen dát ze weggaan. Probeer het los te laten, er niet te veel aan te denken. Anders ben ik bang dat dit heel wat spanningen kan veroorzaken, en dat zeg ik uit eigen ervaring.

Ikzelf vind dat niet typisch iets voor jongens, maar er zijn mensen die gewoon geen waarde hechten aan whatsapp. Daar zul je mee moeten dealen. Want waarom zou hij het iedere keer moeten laten weten dat hij klaar is met werk, dat hij even bezig is of whatever. Whatsapp is niet het belangrijkste ter wereld, zolang het maar leuk is wanneer jullie samen zijn. En trouwens, bellen kun je ook nog met een telefoon, dus dat kun je ook nog eens uitproberen

Je vriend heeft ook tijd voor zichzelf nodig. Ik vind het heel eerlijk gezegt een beetje vreemd dat jij het vervelend vind als hij een uur niets laat horen. Je hoeft toch niet dag en nacht met elkaar te praten? En sowieso Whatsapp… welke mongool dat heeft uitgevonden…

Ik bedoel er verder niets lulligs mee ofzo hoor! Maar ik vind dit soort dingen altijd zo typisch vrouwengezeik.

Vertel het hem, hij kan pas rekening met je houden als je dat doet. Hij ‘negeert’ je heus niet, het is vast zo dat hij niet telefoon verslaafd is als de meeste meiden.

Mijn vriend is daar ook waardeloos in.
Je kunt het hem altijd rustig uitleggen dat je het vervelend vindt.
Helaas werkt dat bij mijn vriend niet. Pas als ik dagen niks van me laat horen, bedenkt mijn vriend zich pas dat hij me wel even iets kan sturen :’)

Nou als jij je vriendje niet elke dag ziet wil je toch nog steeds met hem praten? Daarom is het niet perse vrouwengezeik.

Neehoor, ik spreek mijn vriend niet elke dag en dat vind ik ook niet erg. Naast dat IK het vrouwengezeik vind, just an opinion…

Ik heb dit wel eens gehoord, van mijn vriend naar mij toe :")
Soms ben ik klaar met school en werk en wil ik naar huis, even lekker eten, op de bank zitten, websites checken, Facebook scrollen etc. En als ik volledig ben uitgerust app ik hem extra veel i.p.v. korte berichten tussendoor het eten etc. Maar ik ben nadat ik thuis ben dus nog een tijdje niet bereikbaar door al die dingen. Misschien is hij gewoon net zo langzaam?

Ik vind het niet heel raar opzicht, mijn vriend en ik praten meestal ook pas 's avonds rond een uur of 8 ofzo en soms een paar dagen helemaal niet. Ik denk niet dat het gebrek aan interesse is, maar dat zijn telefoon gewoon niet zo belangrijk voor hem is

Hahaha wat een kneus, ik zou echt gek worden als ik hem enkele dagen niet zou spreken.

Ik snap dat jij het vervelend vindt dat het niet af en toe ook vanuit hem komt, maar wat verwacht je nou van hem? Dat hij bij alles wat hij doet jou whatsappt dat hij dat aan het doen is?

Mijn vriend en ik wonen bij elkaar en ik ga elke dag gewoon naar school, maar in de tijd dat ik wegga van huis en weer terug kom spreek ik hem gewoon helemaal niet. Ik laat hem ook niet weten als ik uit ben en richting huis kom. En soms kom ik ook thuis en is hij even bij vrienden zonder dat hij dat verteld heeft.

Jullie zijn een stel, maar hij is het niet aan jou verplicht om de hele tijd als hij even vrij heeft tegen jou te praten. Je kunt zeggen dat je het idee hebt dat het altijd vanuit jou moet komen, maar that’s it.

Ik vind het wel meevallen dat hij een uurtje niks laat horen to be honest. :’)
Maarja, volgens mij is het wel een typisch jongensding. Niet te veel waarde aan hechten. Zo lang het nog maar goed zit als jullie samen zijn!

@Sofie, beetje raar om haar vriend meteen een kneus te noemen…

Raar? Het is juist raar dat dat hij na een paar dagen pas merkt dat hij misschien wat moet zeggen tegen zijn vriendin. Kneus hoeft niet perse iets negatiefs te zijn.

Wow vet sociaal om iemand hun vriend een kneus te noemen op basis van één iets dat is gezegd.

Ik app heel veel met mijn vriend en snap het wel;
Als ik naar huis ga zegt hij altijd “whapp je even als je thuis bent?”
gewoon zodat hij weet dat ik veilig thuis ben gekomen enzo
maar als ik dat tegen hem zeg, weet ik gewoon dat hij het toch wel vergeet dus
app ik zelf maar even of hij veilig is thuis gekomen :stuck_out_tongue:
Denk dat het gewoon typisch iets voor jongens is , ze zijn er niet zo erg me bezig als wij :wink:

Hoe kan kneus nou weer iets positiefs zijn? :’)
En verder ken je die hele jongen niet, en heb je geen idee hoe hun relatie verder in elkaar steekt. Sommige mensen zijn gewoon niet constant met hun telefoon bezig. Dat maakt die jongen toch niet meteen een kneus? Het is vervelend dat zij daar mee zit, maar dat is iets tussen hem en haar, maar om hem nou ongevraagd uit te gaan schelden (want ja, kneus is een scheldwoord), vind ik nog al ongepast.

Het is echt niet dat ik constant met hem wil appen hoor, helemaal niet zelfs. Vaak appen we elkaar uren niet en dat vind prima, maar dan meld ik het gewoon aan hem dat ik even iets moet doen ofzo. Ik vind het gewoon vervelend dat hij zonder uitleg uren niks van zich laat horen. Al zegt hij gewoon even ik ben thuis en ga nu even iets doen, ook prima, het is gewoon vervelend als ik helemaal niks van hem hoor als hij bijv. thuis is gekomen na school of na zijn werk, het is niet zo dat ik hem constant wil spreken want dat vind ik ook onzin.

Ik herken het wel een beetje, ik kan me er ook heel erg aan storen als iemand laat/niet snel reageert als ik wel heel graag wat van diegene wil horen.
Maar aan de andere kant, ik doe het zelf ook. Ik ben niet iemand die de hele dag op d’r mobiel zit en reageer dus ook soms heel laat. Maar dat betekend echt niet dat ik de mensen met wie ik app onbelangrijk vind oid, ik hou gewoon niet zo van appen en ben vaak met andere dingen bezig.

Ik zou je dus niet zo’n zorgen maken, als jullie relatie verder gewoon goed is is er waarschijnlijk niets aan de hand :slightly_smiling_face:

Ligt eraan in welk context je het gebruikt, kneusje is dan ook gelijk meteen een scheldwoord? Ik spreek mijn vriendinnen ook wel is aan met bitch of ik zeg wel is hoer als een van hen niet meefietst, dat bedoel ik niet negatief.

Ik ken die jongen ook niet, heb verder ook geen mening over hem. Ik snap ook niet waarom sommige van jullie meteen in de verdedeging gaan, als Beingfearless het vervelend zou vinden zou ze toch wel wat zeggen denk ik aan. Dat jullie het allemaal weer zo negatief opvatten, calm your tits.