Mijn vriend brengt erg veel tijd door met zijn beste vriendin

Mijn vriend brengt erg veel tijd door met zijn beste vriendin… Ik ken haar ook al van voordat ik hem kende, maar we zijn nooit superclose geweest. Ik begin me er steeds meer aan te storen. Wij hebben bijna een jaar een relatie en in het begin ging het nog. Wij brengen door de week 1 avond samen door en dan vrijdagavond en het weekend.

Nu is het zo dat hij zijn beste vriendin eerst 1x of 2x in de maand zag in het weekend. Een middag of avond. De laatste weken is dat ieder weekend zo… Of ik daar mee eens ben wordt niet gevraagd, ik moet er maar mee dealen.

Ik weet dat mijn vriend nooit vreemd zou gaan, maar ik weet ook dat als ik er iets van zeg dat hij vindt dat ik de vriendschap niet wil. Het is zo dat wij door de week ergens anders wonen en in het weekend vaak naar zijn ouders gaan, waar die vriendin om de hoek woont…

What to do? Het voelt alsof ik mijn vriend moet delen.

Hey! Dat lijkt me ook een raar gevoel. Heel belangrijk dat je vriend vrienden heeft en houdt en daar ook in investeert. Maar ik snap je gevoel. Heeft zij een vriend? Hebben ze ooit iets gehad?

Hey @lisettekm, ze hebben nooit wat gehad. Zij had een vriendin, maar dat is nu al ff uit… Ze is wel bi

Oke, dat scheelt wel! Wat doen ze zoal als ze samen zijn? Je mag ook PM sturen!

@lisettekm praten en buiten zitten meestal. Soms kijken ze samen iets op tv. In ieder geval zover ik weet.

Oke en altijd met z’n twee of is het uit een vrienden groepje?

@lisettekm altijd met zn 2en… komt ook niet uit een vriendengroep

Ik zou denk ik gewoon aan hem vragen waarom hij zoveel tijd met haar doorbrengt…. Ik zal je een privé berichtje sturen zodra ik kan. Ik heb me weer opnieuw aangemeld na een paar jaar en dat duurt altijd even voordat dat weer “mag”

@lisettekm yes, thanks

Mijn berichtjes hier voor vandaag zijn op wil je in antwoord op mijn vorige PMje mail adres aan me sturen? Thanks!

Ten eerste, je weet niks. Je neemt misschien wel wat aan. Of je vriend vreemd gaat, weet je niet. Dat is gewoon vertrouwen hebben in elkaar. Je weet ook niet wat hij zal vinden als je er iets van zegt.

Wat je wel kunt doen is je eigen behoefte aangeven. Wat vind jij een acceptabele tijd samen? Hoeveel weekenden wil je samen met hem wat doen, et cetera. Het is onderhandelen over de tijd. Ook een relatie is een stukje onderhandelen. Als jullie beiden akkoord zijn, dan kan hij zijn eigen tijd verder verdelen.

Oftewel, jullie moeten met elkaar gaan communiceren.

@Minako Ik weet dat hij niet vreemdgaat. 100%.

Hij weet ook hoe ik denk over de weekenden en dat ik ermee akkoord ben als hij wat met vrienden wil doen, hij weet ook precies hoe vaak. Dat hebben we inderdaad al eens afgesproken samen want het is niet dat ik in het weekend nooit wat afspreek ook.

Alleen de laatste tijd wordt die grens overschreden en ook altijd met haar. Terwijl ook zij heel goed weet dat ik niet ieder weekend bij hem ben. Alsnog wil ze ook de weekenden dat ik er wel ben.

Fijn dat je het 100% denkt te weten. :wink:

… maar, je schrijft het zelf al. Gemaakte afspraken worden niet meer nageleefd. Dan zul je dus samen met hem moeten bespreken of jullie afspraken nog haalbaar zijn en eventueel nieuwe afspraken maken. Open, eerlijke communicatie is erg belangrijk.