Mijn vriend bepaalt alles.

Hey meiden,

Ik heb bijna een half jaar een vriend. Hij is heel lief etcetc. Nu is er iets dat me erg irriteert. Hij bepaalt gewoonweg alles. Hij bepaalt wanneer we elkaar zien, wanneer we elkaar niet zien, wat we gaan doen, naar wie we toe gaan en wat hij doet. Nu blowt hij erg veel en we hebben er al ontelbaar vaak ruzie om gehad en hij heeft ook vaak beloofd dat hij iniedergeval zal minderen. Al die beloftes is hij niet na gekomen.
Nog een voorbeeld, ik zie hem ongeveer 3 keer per week omdat hij heel vaan werkt. Nu is hij vanavond een x om 6uur uit (normaal gesproken 12 uur snachts). We hadden daarom afgesproken om uit eten te gaan en naar de bios. Hij belde me net op dat we naar een strandtent gaan met een vriend van hem en zijn vriendin.
Ik heb daar dus niks over te zeggen. Heeft iemand tips want ik trek dit niet lang meer ben ik bang.

Liefs

Normaal gesproken laat ik niet over me heen lopen. Dat doe ik nu ook niet, want als me iets niet zint dan zeg ik dat gewoon. Het loopt alleen vrijwel altijd op ruzie uit als ik mijn mond open doe… En het is dan altijd mijn schuld dat we ruzie krijgen, want, ik citeer: “jij bent degene die zeikt”

up

Als hij niet naar jou luisterd, zou ik niet verder met hem gaan.
Hij respecteerd jouw mening blijkbaar niet.

misschien helpt het als je een keer een goed gesprek met hem hebt hierover?
en anders is het jou keuze of je zo verder wilt gaan of niet denk ik.

Nou het is niet echt persoonlijk. Het zit gewoon in zijn karakter, hij doet niet graag wat iemand anders wilt en houdt niet van commando’s. Ik denk dat hij het liefst een stil, verlegen meisje nodig heeft als vriendin zonder eigen mening die alles maar goed vind. Maar zo ben ik niet :x

Ik heb al zó vaak geprobeerd te praten, maar dat helpt gewoon niet. Hij toont ook nooit z’n emoties dat ziet hij als een zwakte, dus als we ruzie hebben, stelt hij zich heel sarcastisch op. Alsof hij het niet serieus neemt

Misschien moet je hem duidelijk maken dat overleggen belangrijk is in een relatie en dat het niet alleen om hem gaat? Jullie samen afgesproken wat jullie vanavond gaan doen, hier horen je je aan te houden en dat doet hij dus niet.

Misschien zijn jullie gewoon geen twee karakters die goed bij elkaar passen. Daar kan je weinig aan doen. Dat botst. Als je de ruzies beu bent, maak je er het best een eind aan.

Je zegt zelf al, het zit in zijn karakter, dan gaat het niet snel veranderen, vraag anders of hij het niet iets kan veranderen? Als hij dat niet wil, dan is het gewoonweg afgelopen.
En ook als je er al zó vaak ruzie om hebt gehad, en het verbetert maar niet, dan kun je er beter een einde aan maken,
en geloof me, dat doe je liever nu dan later (ik heb het net uitgemaakt met mijn vriend waarmee ik meer dan anderhalf jaar verkering heb gehad, ik liep ook steeds tegen een karaktertrek van hem aan waar we steeds ruzie om kregen en het te vaak maar weer probeerden)

Ja lullig dat hij zo doet alleen het is idd zijn karakter. Dat kan je niet veranderen nou ja dat duurt heel lang. En als je het zat bent dan maak je er een einde aan

(persoonlijk had ik dat al gedaan vanwege hij zo deed En hij blowt)

Ja jullie hebben allemaal gelijk en ik heb wel 40 x erover nagedacht om het uit te maken, maar hij is gewoon de eerste op wie ik écht verliefd ben. Ik voel gewoon dat dit meer is dan ‘zomaar weer een relatietje’. Ik hoop gewoon zo dat er iets aan valt te doen, want ik vind het zo zonde als dit stuk loopt door zijn te grote ego

Ja maar de relatie is geen relatie als het zo gaat. De weegschaal is niet in evenwicht. Hij wil het niet zien dan moet hij maar voelen. Dit bedoel ik niet lullig maar zo wil hij het schijnbaar.

Ja misschien heb je wel gelijk… ik denk dat ik het nog even aankijk en als er geen verandering in komt zet ik er maar een punt achter…

weet wel verandering duurt zooo lang daar kan wel een jaar over heen gaan. Wil je zo lang wachten op een jongen die misschien niet wil veranderen?

Als jouw vriend zegt “we gaan naar een strandtent” zeg dan gewoon een keer nee. Of als je vriend zegt “morgenochtend zien we elkaar” zeg dan: sorry, maar ik heb een andere afspraak. En ik zou ook zo’n bitch zijn dat ik zou zeggen: nou, dan betaal jij de kosten maar die ik bij het restaurant heb moeten maken.

Je hoeft niet eens iets over zijn acties te zeggen als je daar toch alleen maar ruzie om krijgt. En natuurlijk ga je liever mee naar die strandtent, om toch maar bij hem te zijn, maar doe het gewoon een tijdje niet. Als hij daar niet mee om kan gaan, is het misschien beter om het uit te maken.

Ten eerste, ik zou een moord doen om mijn vriend 3 x in de week te mogen zien.

En ten tweede, ik zou aan hem vertellen wat jou dwars zit, tenslotte, het is je vriend, daar kan je alles aan vertellen lijkt me? En het is moeilijk, maar zo komt hij wel te weten waar jij mee zit. En als je daar nou goed over praat, dan moet je der toch uitkomen.

Good luck meid!

Idd ze hebben gelijk hij moet ook respecteren wat jou keuzers zijn en wat jij wilt doen het moet niet allemaal van hem komen, nu denkt hij dat hij makkelijk alles kan bepalen. je moet laten merken dat je niet zo over je heen laat lopen en dat je zelf ook eigen keuzes hebt, het is niet altijd makkelijk mja!
suc6

Zeg dit eens tegen je vriend.

Als me iets dwars zit vertel ik dat gelijk. Het enige moeilijke aan hem is dat het hem niks doet. Hij doet er niks mee.