Mijn vriend accepteert mijn ouders niet

Lieve topic lezers,
Ik heb echt een probleem en kan dr al een tijdje niet meer goed van slapen.
Dit speelt eigelijk al sinds we met elkaar gaan.
Ik ben 15 en mijn vriend 16 we hebben nu 18 maanden met elkaar.
En ik slaap aventoe bij hem, en dat is de rede waarom we altijd ruzie hebben want we houden wel van mekaar en buiten dat gaat het goed met ons.
Maar iedere keer als ik bij hem wil slapen doet mijn vader daar heel moeilijk over want mijn moeder heeft hier niet zo’n problemen mee.
Ze weten allebei dat we seks hebben en nog doet hij hier zo moeilijk over.
En daarom belde mijn vriend me gister op en zei dat hij klaar was met al die zeik.
Ik natuurlijk helemaal in tranen maar van de ene kant heeft hij gelijk, maar ik ben pas 15 en ik slaap 1 á 2 x in de maand bij hem,
en hij wil ieder weekend nou ik zelf zou dat ook leuk vinden maar dan krijg je ook ruzie omdat je konstant bij elkaar op de lip zit.
Maarja ik voel me zo rot dat hij mij wil laten boeten voor wat mijn vader doet.
Wat moet ik doen?
Hij doet de laatste tijd ook niet meer zo leuk tegen me en als we afspreken zegt hij ooh doe maar zo laat mogelijk en als die met zn vrienden gaat wil die zo vroeg mogelijk.
Alstjeblieft hebben jullie tips? :frowning_face:

dit vind ik heel appart → “hij mij wil laten boeten voor wat mijn vader doet”
hoezo wilt hij dat?
jij kan er toch niks aan doen :pensive:
en ouders kunnen soms gwn echt heel lastig zijn.

sorry ik weet ook niet echt hoe ik moet reageren.
maar als hij de laatste tijdd niet meer zo leuk doet… en raar doet over afspreken… misschien moet je eens bedenken of je nog wel door wilt met hem ?
want als hij alleen zo doet omdat hij boos is dat je niet ieder weekend bij hem bent…
als hij echt van je houd zou hij toch blij moeten zijn als je wel bij hem bent.
toch ?:blush:
naja sorry dat ik je niet helpen kan.
x.

Ik en mijn vriend slapen ook ieder weekend bij elkaar en soms doordeweeks en we hebben al 3 jaar en 3 maanden (:
maar verder snap ik je verhaal niet zo goed.

Weet je zeker dat het om je vader gaat? Want het lijkt wel een beetje dat hij dat als ‘smoes’ ziet om ruzie te maken.
En anders, jij kunt er toch niks aan doen dat je vader boos wordt? Misschien kun je een afspraak met hem maken, dat je als je 16 bent, of als jullie 2 jaar met elkaar hebben, dan vaker bij elkaar mogen slapen.

Ja dat klopt ik heb die afspraak met hem gemaakt, en ook met mijn ouders.
Maar hij zegt dat nu na 1,5 jaar hij het lang genoeg heeft gevonden.
En ik heb nagedacht over uitmaken en ik heb mezelf voor genomen dat ik tot aan de zomervakantie kijk hoe het gaat, en als hij nog zo blijft doen moet hij opzoek gaan naar iemand die wel bij hem past. Want ik heb al mn energie gegeven om hem gelukkig te maken en ik krijg alleen maar slechte zin en botte antwoorden terug.
En ik heb gister met hem daarover gepraat en hij zegt als ik dit weekend bij je mag slapen omedat het pasen is,
zal ik daar niet meer over zeuren maar mag dat niet dan maak ik het uit.
Dat is toch belachelijk?

trouwens.
bij mijn vriend thuis doet die moeder altijd moeilijk over waar we slapen.
ik kom daar niet zo graag want ik voel me niet echt thuis daar en die moeder zeikt altijd. die vader is wel erg aardig maar die kan ook wel is moeilijk doen over waar we slapen, als die moeder dat ook doet.

maar het gaat haar er alleen om dat we daar slapen, niet dat ze mijn vriend of mij ziet, maar hij moet gewoon thuis slapen ookal komt zij pas laat thuis en liggen wij al op bed. slaat nergens op.
ik weet ook niet wat ik moet doen dus ik kan je niet helpen.

Toch bedankt, maar ik vindt het gewoon jammer dat hij het daarom wil uitmaken, want als je van iemand houdt ben je toch al blij dat ik 2x in de maand bij hem mag slapen.

Dat is meer dan belachelijk. Dump hem direct en vertel hem gelijk dat hij een waardeloze !@$%. Sorry, het is lang je vriend geweest maar niemand heeft het recht om zo tegen je te doen! Heb respect voor jezelf en zeg tegen hem dat je niet iemand bent die het verdient zo behandeld te worden.

Sterkte ermee! (K)

Ik ga morgen met de bus naar hem toe, en dan ga ik zeggen dat ik dit niet meer wil. Je hebt gelijk hij behandeld me als een stuk stront. Dankjewel (L)

Als hij het daarom uitmaakt is hij je sowieso niet waard, echt er komen meer jongens in je leven, je bent nog 15 en een jongen van 16 weet niet wat ‘houden van’ is, geloof me.
Ik snap wel dat je vader bezorgt is, ik mocht echt absoluut niet bij mijn vriendje slapen, laat staan s’avonds chillen, op die leeftijd :cold_sweat:

Sorry ik weet dat je dit advies niet wilt horen, maar het is een soort van de waarheid ;O

Goed zo meid! Laat nog even weten hoe het gegaan is morgen :slightly_smiling_face:

xx

Heeeel herkenbaar!
Mijn vriend zeurt ook altijd dat hij het te weinig vindt.
Nou vinden m’n ouders het ook niet fijn dat we te vaak bij elkaar slapen, maar dat kan ik eigenlijk wel goed begrijpen. Daarom hoeft het van mij ook niet vaker dan 1x in de 2 of 3 weken.
Hij begrijpt dit niet, best logisch want het is niet goed uit te leggen…

Maar als jouw vriend het serieus daarom uit wil maken is hij het echt niet waard… Probeer wel duidelijk te maken dat het van jou ook niet veel vaker hoeft dan 2x per maand. Dat moet hij gewoon respecteren. Dan kunnen jullie misschien een compromis maken.

Groot gelijk! Hij hoort moeite te doen zodat jouw ouders hem accepteren, andersom niet. Hij moet het verdienen (vind ik) En als hij je zo behandeld is die het sowieso niet waard.

Jullie hebben allemaal gelijk, maar mijn stome kop kan niet op de delete knop duwen. Ik ga een brief schrijven en laat ik hem die morgen lezen. Hij mag ook wel eens weten dat ik dit echt niet leuk vindt, en @Venussinfurs Je hebt groot gelijk ik ben pas 15 en dan moet je helemaal geen ruzie maken met je vriend dat moet je pas doen als je weet ik veel hoelang samen bent. Pff ik ga maar eens die brief schrijven want ik wordt knetter gek van hem.

Ik woon zowat bij mijn vriend,maar beiden wonen we nog thuis, ik ben daar alleen 5/6 dagen van de week.
In het begin mocht ik ook niet vaak van mijn moeder daar slapen, omdat ze ‘bang’ was dat ik mn school niet haalde, maar toen ze inzag dat ik heus wel mn best deed, was het oké.
Nu zit ik in mijn eindexamenperiode (afstuderen) en ik slaap nog steeds veel bij mijn vriend, hoewel ik daar eigenlijk geen tijd voor heb (lees: ik ga 23.30 naar hem toe en sta 6.30 weer op om te gaan werken)
en hij vindt dat vervelend. Maar ik heb hem verzekerd dat ik over twee maanden ‘alle’ tijd voor hem heb:) Mits ik afstudeer natuurlijk;)

Jou vriend is echt raar. Wie maakt het nu uit voor zoiets? Hoe oud is hij? 10? Tjeezus. En ja, ga der gewoon naartoe en vertel het hem recht in z’n gezicht! Wat een sukkel.

sorry maar je bent 15, dus zo heel moeilijk vind ik je ouders niet eens, als je nou 20 was zou ik het standpunt van je vriendje wel begrijpen. Maar al was je 20 dan vind ik dat je vriendje het maar moet accepteren. Als je echt veel van iemand houdt laat je diegene niet zitten door zijn ouders. Hij doet dat blijkbaar niet.

ik vind het al aardig van je ouders dat je op 15-jarige leeftijd bij je vriendje mag gaan slapen, al is het niet elk weekend. je vriendje moet dit begrijpen vind ik.

Precies dat, alleen nog ietsje korter. En dat tweede ook, ik snap het niet echt.

Je bent maar 15? Wees blij dat je al bij je vriendje MAG slapen ><
Wat maakt die 2x extra nou weer uit…