mijn voorhoofd lijkt wel een oorlogsgebied!

Hallo dames,
Ik heb sinds vorige week ineens heel erge last van hele kleine bultjes en puistjes op mijn voorhoofd. normaal heb ik hier helemaal geen last van!
die puistjes kunnen ook wel komen omdat in ongesteld moet worden, dan krijg ik meestal 1 á 2 puistjes, misschien dat het nu gewoon wat erger is. maar wat die mini bultjes zijn weet ik echt niet. Het komt volgens mij niet door de zon ofzo.

Ik reinig mijn huid trouwens heel goed, gebruik al heel lang dezelfde reiniging en crèmes, foundation, enzovoort, dus daar zal het niet aan liggen.

Iemand enig idee wat het is en wat ik er aan kan doen?

wat het is? geen idee
Maar wat ik doe als ik heel erg last heb van puistjes is zout spray.
Gewoon zout in een sprayflacon doen met heet water even schudden en dan voor het slapen op je gezicht sprayen.
Volgende dag is het bij mij dan al wat minder.

Heb je een pony? Misschien dat het daardoor komt?

Zelf had ik dit eerst ook.
Maar een vriendin van mij zei dat ik antibacteriële zeep moest gebruiken.
Echt een wondermiddel!!
Na een week zie ja al vermindering.
Je kan dit gewoon bij de drogist kopen.
xxx

^
wauw goede tip, die kende ik nog niet. Als ik weer een beetje ast heb ga ik dit echt eventjes proberen!

met die bultjes zou ik gewoon naar de dokter gaan. en ik had heel lang last puistjes, toen begon ik van die ganier spul te gebruiken. het werkt echt super goed! die roller is heel goed, en als je niet wilt dat iemand je puistje ziet, kun je die roller met foundaition gebruiken. (aleen je moet het een beetje uitsmeren als je een lichte huid hebt net als ik, anders is ie juist te donker)

met die bultjes zou ik gewoon naar de dokter gaan. en ik had heel lang last puistjes, toen begon ik van die ganier spul te gebruiken. het werkt echt super goed! die roller is heel goed, en als je niet wilt dat iemand je puistje ziet, kun je die roller met foundaition gebruiken. (aleen je moet het een beetje uitsmeren als je een lichte huid hebt net als ik, anders is ie juist te donker)

oke, en van welk merk gebruik jij hem? (:

Ik gebruik die van Uni cura.
Het is gewoon handzeep.
Je hebt drie soorten maar ik gebruik de balance :slightly_smiling_face:

Die kleine bultjes zijn denk ik vooral onzuiverheden. Je gezicht goed scrubben is wel een goed idee als je dat nog niet doet. En benzoylperoxide werkt voor mij heel goed bij die bultjes.

benzoylperoxide, waar zit dat in, of kan je dat krijgen? (:
en in scrub 1x per week, misschien overgaan naar 2x dan…

ow sorry moest even lachen toen ik de titel las :’)
misschien kun je het aan je huisarts vragen?
of heb je een allergische reactie op ene crème die je gebruikt?

wow nog nooit van gehoord, werkt dat echt?

Ik zou sowieso GEEN zeep gebruiken.

Zeep droogt je huid ontiegelijk uit, of je nou wel of geen pH neutraal zeep gebruikt. Ik zou gewoon je huid goed scrubben, voorzichtig ermee! Maximaal 2 keer in de week.

Ik heb dit ook maar ik heb een pony dus bij mij ligt het daaraan. Ik blijf gewoon 's ochtends en 's avonds goed reinigen.

voor puistjes/mee’eters.

you will need:
cacao (4 schepjes met eetlepel)
melk (ong 5 theelepeltjes)

meng de cacao met de melk.
het moet net zo dik als yoghurt dus als je te weining melk hebt doe er dan nog een paar theelepeltjes bij.
breng het dan aan op je gezicht - niet te dichtbij de ogen.
laat het er 30 min inzitten en spoel het dan af met lauw warm water.

ik heb er ervaring mee.
ze gaan niet meteen weg maar ze raken hun ‘pigment’ zeg maar kwijt.
en dan zijn ze onopvallend.
successs.

dit heb ik dus ook…
maarja, ik heb het geluk dat ik nooit echt eerder puistjes heb gehad. dus wachten tot de bultjes weg zijn dan maar…
doe er nu trouwens wel rustiger aan met de dagcreme, gebruik voor de rest niets aan foundatoin oid.

Geniale titel :’)

OT: Heb je afgelopen tijd last van veel stress? Heb gehoord dat het daar ook van kan komen

mogelijke oorzaken:

-stress
-ongesteldheid
-allergie?(nieuw product gebruikt?, of je product is over datum ofzo?)
-vette pony(als je die hebt)
-miss scrubirritatie?

in elk geval, ik zou indd. geen zeep gebruiken, dit droogt je huid indd. uit. gewoon je huid goed blijfen reinigen en even laten ademen door er geen foundation op te smeren. blijf niet te lang in de felle zon en als je dit wel doet smeer je dan goed in. blijf je haar goed wassen vooral in je pony mocht het daardoor komen. ook scrubben kan helpen, doe dit alleen niet te hard en te vaak en gebruik een ‘‘milde’’ scrub speciaal voor het gezicht. misschien moet je er ook wat hydraterende en verzachtende dagcreme op smeren. ook een simpel maskertje kan vaak de puistjes weghalen of in elk geval verminderen.

als het ‘ineens’ is kan het liggen aan:

-stress
-gebrek aan slaap
-nieuw haarproduct gebruikt (vervang je kussensloop, ik heb had een haarserum die mijn huid in 0.2 seconden compleet ontplofte)