Mijn vermoeidheid blijft maar

Ik ben al 2/3 jaar moe. Met moe bedoel ik echt energieloos. Ik slaap zo’n 8,5/9 uur per dag en soms wanneer mijn vermoeidheid echt erger is wel langer.Ik ben echt overdag moe en trek net een dag school. Ik heb dan echt het idee dat ik wil slapen, ik doe dat dan niet omdat ik dan 's nachts niet kan slapen.
Nu sportte ik gewoon ook maar ben ik een halfjaar geleden gestopt omdat ik het gewoon niet trok met mijn vermoeidheid. Ook heb ik 3 jaar geleden pfeiffer gehad dus dat kan het waarschijnlijk ook niet zijn. Nu ben ik op aanraden van een dokter naar een Opticien gegaan om mijn ogen te testen, ik had vaak hoofdpijn op school en het bleek dat ik lenzen moest. Dit zou in principe ook mijn vermoeidheid helpen. Dat is niet geweest dus. Ook heb ik bloed laten prikken op verschillende dingen maar er kwam niks uit.

Heeft iemand ooit het zelfde gehad en weet iemand misschien nog wat oplossingen om extra energie te krijgen?

Eet je veel suiker? (energiedrankjes, snoep, koekjes, zoet beleg op brood, vruchtensap, etc) Want suiker maakt je moe!

Wat vervelend! Ik ben inderdaad benieuwd naar hoe je eet? Dat kan er veel mee te maken hebben

misschien even het cvs topic doorlezen?
http://forum.girlscene.nl/forum/beauty-health-hair/chronisch-vermoeidheids-syndroom-…-262732.0.html

Ik heb het zelfde en bij komt het nog steeds door de Pfeiffer (/CVS)

Misschien kun je eens in dit topic kijken: http://forum.girlscene.nl/forum/beauty-health-hair/chronisch-vermoeidheids-syndroom-…-262732.0.html

Het hoeft natuurlijk niet zo te zijn dat jij dit hebt, maar misschien toch om je op weg te helpen.

Zelf ben ik ook al een aantal jaar moe, nooit pfeiffer gehad, ook meerdere keren laten bloedprikken zonder dat hier wat uit kwam. Dokters die zeiden dat het waarschijnlijk tussen m’n oren zat. Nu ga ik volgende week naar UMCG en hopelijk ligt mijn vermoeidheid in een lichamelijke afwijking waar ik tot een paar weken geleden niks van afwist (wel dat ik het had, maar niet wat het kan veroorzaken zeg maar, en ook nooit er iets achter gezocht).

Dus ja vermoeidheid zelf kan veel verschillende oorzaken hebben. Ga bij jezelf eens na of dit echt je enigste ‘symptoom’ is. Zelf heb ik in de wintermaanden veel minder energie en na een paar uurtjes werken ben ik kapot. Alleen na goed uitslapen en vrije dagen voel ik me weer echt goed en uitgerust. Voorjaar/zomer heb ik meer energie en kan ik ook meer aan, maar nog steeds belachelijk moe na drukke dagen/gewerkt te hebben. En het is over de jaren ook erger geworden.

Probeer in ieder geval gezond te eten en vermijd ongezond eten (suikers, teveel ongezonde vetten etc.), genoeg fruit en groenten. Ga (vroeg) op bed wanneer je hier ook echt behoefte aan hebt, maar probeer wel een goed ritme te houden. Inderdaad niet te vaak overgeven aan de vermoeidheid en te lang in bed blijven liggen s’ochtend. Bij mij helpt soms een half uurtje liggen wel om de avond redelijk door te komen. Maar soms ook niet…

In ieder geval sterkte, ik weet hoe moeilijk en irritant en ook frustrerend het kan zijn.

Klierkoorts blijft voor altijd in je lichaam hangen, vertelde mijn dokter me en ik heb daar ook nog altijd last van, ook al ben ik eigenlijk genezen. Misschien heb jij dit ook, maar in een extremere vorm ofzo. Misschien kan je eens proberen wat vitaminen te slikken?

Het kan inderdaad gewoon een nasleep van de Pfeiffer zijn. Maar wat ik wel apart vind, is dat je aangeeft dat als je smiddags na school slaapt dan je dan savonds niet kan slapen. Dat doet mij vermoeden dat het het niet iets iets groots/chronisch is eerlijk gezegd. Ik zou eens grondig je eetpatroon onder de loep nemen, dat doet vaak al heel veel!

Erg herkenbaar, ik heb er ook heel erg last van gehad. Op een gegeven moment was het fietsen naar school me alleen al te veel. Ik ging op een gegeven moment alleen nog maar naar school (in hoeverre ik de energie er voor had) en lag op bed. Bij mij zat het dus wel tussen mn oren, hoe graag ik dat ook niet wilde toegeven. Ik ben voor een half jaartje bij de psycholoog geweest en die heeft me er echt weer boven op geholpen.
Dit betekent natuurlijk niet dat het bij jou ook het geval kan zijn.
Probeer in ieder geval een zo goed mogelijk ritme te houden met het slapen en gewoon maar steeds weer langs de huisarts gaan met je klachten, ik werd namelijk op een gegeven moment doorgestuurd naar de kinderarts.

Ik heb al eens met mijn moeder (diëtiste) gekeken naar mijn eet patroon. Ik eet niet geweldig maar in principe krijg ik genoeg voedingsstoffen etc binnen. Ook hebben we het al gehad over CVS alleen de dokter wou me daar nog niet op testen. Het lag aan me ogen of bloedarmoede (wat ik dus niet heb). Ook ben ik winter en zomer moe. De vermoeidheid stapelt zich ook vaak op en kan dan na 2 maanden gewoon niks meer behalve slapen. Maar bedankt allemaal !