Mijn verleden zit me achterna.. =(

-Let ajb niet op mijn naam, had ik vroeger een keer snel gedaan-

Vroeger werd ik gepest en het heeft echt hele erge gevolgen nu.
Ik vertrouw niemand haast meer, toen ik gepest werd was ik juist hele goede vriendinnen met hun en het kwam echt heel hard aan.
Ik ben altijd al een kwetsbaar onzeker meisje geweest, dat geef ik toe. Maar naar de pestperiode is het een stuk erger geworden, gewoon te erg!
Er was gedreigd met een schaar bij me nek en ze hebben veel pijnlijke dingen gezegd en gedaan.
De 1ste klas was voor mij een ramp, ik was stil, maar in het echt ben ik dat niet.
Ik ben niet stil, maar ik durfde niet veel te praten. Straks kreeg ik weer ruzie…
Ik heb nu een paar lieve vrienden, niet veel maarja ik ben blij met alle die ik heb…
maar soms ben ik gewoon een dag stil als iemand iets kwetsbaar tegen me zegt.
En nu blijkt het ook dat een van mijn ‘‘vriendinnen’’ me echt haat, en ik ben echt best wel bang.
Ik krijg nog steeds best vaak depressie aanvallen. vandaag had ik er al 3, dat is toch niet normaal?
Het blijft me echt achtervolgen.

Er is niet 1 manier waarop je daarvan af kan komen, dat gaat bij iedereen anders en op een ander thema. Probeer je met zo veel mogelijk goede mensen te omringen en probeer ook de kleine dingen in het leven te waarderen.

Wat bij mij heel erg het geval was, was dat m’n zelfbeeld te fucked up was door het pesten, en dat was voor mij de eerste stap: dat veranderen. Probeer zekerder van jezelf te worden. Probeer zelf altijd het goede te doen, doe altijd aardig, ook tegen de mensen die het niet verdienen. Als mensen dan een keer kut doen tegen je, dan weet je zeker dat het aan hun ligt, en niet aan jou!

Misschien naar een psycholoog gaan? Ik weet het, het klinkt suf maar dat valt echt reuze mee! Er is inderdaad niet een manier waarop je er vanaf kan komen. Pesten is zoals een virus, het gaat in je hoofd zitten, en het laat zich er niet zomaar uithalen door een simpel paracetamolletje. Het tast daarbij ook andere dingen aan. Je hebt waarschijnlijk een heel laag zelfbeeld, en dus weinig vertrouwen in anderen, zoals je zelf zegt. Ook ben je daardoor snel bang (ik weet het natuurlijk niet zeker, maar afgaande op je bericht lijkt het wel zo). Dat kun je ( denk ik) alleen oplossen door een soort therapie.

Ik denk dat je het kunt! In elk geval heel veel succes.

Jemig zeg, wat heftig! Ik zou er met een professioneel iemand over praten, die kan je vast wel verder helpen. Ook zou ik het contact verbreken of verminderen met die “vriendin”. Haar niks vertrouwelijks zeggen in ieder geval… Heel veel succes, meid!

1. Stop te denken dat je niet normaal bent met wat je voelt. Dan word je depressief over het feit dat je je depressief voelt en dat verergert elkaar alleen maar.
  2. Veel mensen op jouw leeftijd zijn onzeker, vooral zo aan het begin van het schooljaar.
  3. Ga er met iemand over praten. Kan in eerste instantie de huisarts zijn, die vast wel adresjes heeft van psychologen of andere mensen waar je terecht kan.

Oh ja, en ga eens rustig met die vriendin praten. Misschien was het wel gewoon gemeen geroddel.