Ik weet niet wat ik moet doen,
Mn verjaardag zit eraan te komen. Maar ik zal op die dag iets missen.
Dit is het eerste jaar, mn eerste verjaardag dat ik het zal vieren zonder dat mn broer erbij zal zijn.
Heeft iemand tips om dit makkelijker te maken??
x(L)
ten eerste sterkte! word dus een feestje met gemengde gevoelens voor je… misschien kun je een foto van hem goed in het zicht zetten zodat hij er toch een beetje bij is?
verder weet ik het niet eerlijk gezegd…
is je broer overleden?
zoja, gecondoleerd ö
ik heb geen tips voor je, maar misschien helpt 't als je je bedenkt dat hij er wél is, maar zijn ‘geest’ oid. misschien helpt dat?
sterkte!
Jaa dat is wel een goed idee. Maar er is zowiezo wel een foto van hem altijd wel goed in zicht. (:
En tsjah, ik ben niet echt iemand die goed tegen gemenge gevoelens kan, dats best wel moeilijk voor mij om ermee om te gaan.
x(L)
Ik denk dat je het gewoon leuk moet maken en niet treuren, (tuurlijk mag je treuren maar niet heel de dag, je hebt jarig he!) Je broer had vast gewilt dat je er een super dag van zou maken, zo moet je het bekijken, teminste zo zou ik het bekijken.
Jaa hij’s idd overleden :’(
ja, dat helpt wel een beetje… Hoopd at het dan ook helpt…
x(L)
In ieder geval moet je je gevoelens niet uit de weg gaan, niet denken van: “Niet aan denken, ik moet vrolijk zijn het is mijn verjaardag”. Maar je eraan toegeven dat je verdrietig bent, dat voelt beter: Je mag best verdrietig zijn!
Dat is waar !, daar heb je helemaal gelijk in.
Bedankt!
x(L)
Nja hoe ik denk, ik moet vrolijk zijn, het is een vrolijke dag… Maar daarna denkik weer, hoe kan ik vrolijk zijn,?
Ik weet het mn gevoelens zijn nogal tegenstrijdig de afgelopen paar maanden
x(L)
Ik denk ook dat je broer gewild zou hebben dat het gewoon een superdag zou worden =) natuurlijk mag je verdrietig zijn, het is niet zomaar iets. Vertel anders tegen je beste vriendin(nen) dat je er mee zit, zodat ze je kunnen steunen. Maak er gewoon een leuke dag van! Alvast gefeliciteerd =)
Wat al is gezegd: je broer had niet gewild dat je verdrietig zou zijn op je verjaardag. Je mag wel aan hem denken, maar dat hoeft toch niet op een ngatieve manier?
Dat soort gevoelens heeft bijna iedereen, maar daar moet je je echt overheen zetten. Ik bedoel: Je broer wil dat jij het leuk hebt, maar je mag ook wel verdrietig zijn, alleen moet je je niet schuldig voelen =)
mijn broer is ook overleden,
maar ik heb zegmaar bedacht dat alles wat ik doe voor hem is
hij is namelijk best jong overleden
dus hij kon geen verschil maken in de wereld
& dat kan ik wel, dus dat doe ik dan voor hem
en ik zou gewoon plezier hebbem (klinkt moeilijk)
maar zet een fotolijstje neer
en brand een kaarsje voor je broer
helpt bij mij ook!
Over hem denk ik ook niet negatief. Nooit. Maar als ik aan hem denk, denk ik eraan dat hij hier nog gewoon had kunnen en moeten zijn. En dan stromen de tranen al over mn wangen…
x
Ik heb geen idee hoe jong jou broer(tje) was… Maar mijn broer was ook nog jong. Nog maar net 18 geworden. We waren (en zijn, op 1 of andere vage manier, niet uit te leggen hoe…) heel erg close. hij was maar 22 maanden ouder dan mij. Dus we trokken ook veel samen op. Hij beschermde me overal tegen enso…
Het is gewoon moeilijk om te bedenken dat hij er niet meer is.
maar zoals je zegt, alles wat ik doe, is voor hem…
x
ik weet dat dit niet hetzelfde is…
maar 17 november is een vriend van mij overleden… en 18 november werd ik 18…
mijn verjaardag was dus ook niet super…
Maar het was wel leuk geworden… probeer te genieten van de mensen die voor jouw komen… en zoals de andere al zeiden je broer zou willen dat jij geniet… en zet een foto neer met een kaars ja… want ik weer zker dat hij nog boven jouw is…
Sterkte
omg. leuk verjaardagskado. Nja ik zal er idd het beste van proberen te maken, maargoed mn vriend moet ookal werken op mn verjaardag en kan niet langskomen. maargoed, hij maakt het de week daarna al weer goed .
Bedankt voor alle tips die iedereen al heeft gegeven, en k zal het proberen
Meer tips zijn natuurlijkwelkom .
x
jaaa, dat begrijp ik
maar toch, je broer had gewild dat jij doorgaat met je leven
en niet dat je alles laat verpesten met de gedachten; hoe kan ik plezier maken zonder dat hij er is.
je broer had gewild dat je gelukkig bent en ikw eet zeker dat
hij het heel lief vind als je even aan hem denkt op jouw verjaardag
maar hij wilt zeker niet dat je je hele verjaardag en door moet laten verpesten
ik ga nu slapen,
maar je kan me noten als je wilt !
xxxxx
–
Okee dankjee voor je advies…
Slaaplekker (:
xx
Nog iemand anders advies wat ik kan doen?