Mijn verhaal

Hoi, ik wil hier graag even anoniem mijn verhaal kwijt, dat lijkt me wel eens fijn :slightly_smiling_face:
Ik heb bijna 2 jaar een vriendje gehad. Ik ben nu 17. Om even kort uit te leggen, ik heb het kort geleden uitgemaakt omdat ik me begon te irriteren en het voor mij meer broer-zus relatie was. Ondanks dat ik heel veel van hem houd! Hij was er kapot van, en ik eigenlijk ook. Ook al wist ik dat ik de goede keuze heb gemaakt. Ik voelde me ellendig alsof de helft van mij weg was en de andere helft het alleen moest doen. Na een tijdje werd dat minder. We zijn nog altijd vrienden, mailen dagelijks en spreken ook soms af. Via hyves zie ik nu dat hij met andere meisjes smst en krabbelt. Niet meer dan logisch. Maar tot vandaag was dat nog niet gebeurd, en nu dus wel. Ik ben er kapot van. Ik voel me echt een aansteller als ik dit zo typ. Ik wil hem niet terug, ik heb de goede keuze gemaakt. Waarom voel ik me dan zo ellendig? Ik heb geen hap door mn keel kunnen krijgen vanmiddag. Ik zit er nu over te denken hem te vertellen hoe ik me voel en onze vriendschap te beëindigen. Vriendschap met een ex lukt niet, ben ik nu achter. Ik wil hem niet telkens volgen over hyves maar op deze manier gebeurd dat wel. Ik ga hem zo verschrikkelijk missen. Mn beste vriend, waar ik alles mee deel. Ik moet hier even doorheen…

ah dit is inderdaad echt heel moeilijk :frowning_face: want zo iemand zal altijd speciaal voor je blijven… en ik snap dat het dan lastig is om te zien dat hij met andere meiden krabbelt.
Denk je niet dat dat gevoel over een tijd weg zal gaan? Dat je het dan niet meer zo erg vindt? Dan hoef je ook je beste vriend niet kwijt te raken, dat zou hartstikke zonde zijn.

Misschien moet je hem van hyves verwijderen zodat je dat soort dingen niet meer kunt lezen? Voor de rest heb ik niet echt tips voor je. Succes!

wat vervelend ! sterkte.
en vriendschap met een ex kan alleen als jullie nog van elkaar houden als vroeger of nooit hebben gedaan, word er gezegd, en ik denk dat daar best waarheid in zit.

Ik ken het moment dat je ex weer een nieuwe vlam heeft, zegmaar, dat is even wennen omdat je gewend was dat jij speciaal voor hem was. En nu is dat niet meer dus daar moet je even doorheen. Vriendschap met een ex is sowieso iets moeilijks en ik zelf kan dat echt niet. Misschien kun je beter afstand van hem nemen.

Misscien is het beter dat je dan het contact verbreekt.
Je ex blijven checken op een nieuwe liefde is killing, het is immers over.
Kortom, verwijder hem van social media en hou alleen contact via mail en sms.

Bedankt voor de reacties. Wat Tearjerkers is eigenlijk een goede beschrijving ja. Ik dacht alleen dat ik er al overheen was. Ik had ook niet verwacht dat ik t nog zo moeilijk zou vinden, ik was notabene de gene die het uit heeft gemaakt.

ik heb dat ook gehad, als je zon lange tijd met iemand samen bent dan is het moeilijk om hem met andere meisjes te zien. dat wil niet zeggen dat je geen vrienden kan zijn.

ik ken het ook , vooral iritant als ze expres er over gaan praten tegen je-.-

Toch hoor je wel vaak dat je met je ex geen vrienden kan zijn. Ik vond het wel een goed idee om hem van Facebook, hyves en twitter te gooien. Dan kunnen we nog wel mailen en afspreken. Ik moet het hem dan wel uitleggen, anders is het beetje raar. Mocht het niet lukken kan ik dan altijd nog zeggen dat het niet gaan werken. Maar als ik dat dus uitleg over die social media, denkt hij dat ik jaloers ben. Misschien ben ik dat ook wel? Ik weet het niet, of jaloers het goede woord is.

meestal werken vriendschappen met ex’en het beste als je eerst een tijdje geen contact hebt gehad en als je zeker weet dat je helemaal over hem heen bent kan je weer contact zoeken.
mijn ex is nu ook een van me beste vrienden maar ik heb nadat het uit was ook een hele tijd geen contact met hem gehad
leg het hem gewoon uit dat het je nog moeilijk ligt (dat is niet raar na 2 jaar hoor) en dat je ff geen contact wil
succes ermee

ik begrijp wat je bedoelt… anderen zouden het als jaloers beschrijven, maar het is niet per see dat jij dat meisje wil zijn, dat je wil dat hij dat bij jou doet… het is dat je het gewoon niet leuk vind, dat je nog het gevoel hebt dat hij een beetje van jou was ofzo.

Ja, zoiets. Het was ook echt Ă©cht tussen ons als je snapt wat ik bedoel. Je hebt echt een soulmate, altijd iemand die ik alles vertelde, als er iets op school gebeurde. Of gewoon kleine dingen, al zit iemand naast je in de trein die stinkt :stuck_out_tongue: En dat kon dus nog steeds omdat we vrienden zijn. Als dat over is zit ik straks echt constant te denken; anders zou ik dat nu even mailen, anders zou ik nu even dit en even dat of dat je denkt ohh dit moeeet ik echt vertellen!

-

Wat vervelend dat jij het ook hebt. Bij jou heeft hij ook echt al een vriendin. Bij mij heb ik alleen maar gezien dat hij met een meisje smst die ouder is en in het buitenland studeert. (waar maak ik me druk om) maar echt ik kreeg opeens een raar gevoel en voel me dus sindsdien weer zo rot. Ik zit erover te denken om het hem dus uit te leggen en hem wel van social media te verwijderen. Het is vervelend als ik naar hyves ga en meteen naar beneden scrol, is er iets te zien? Wij waren ook echt 1. Nu voel ik me een halfje die zichzelf voort moet slepen :stuck_out_tongue: Ik weet dat ik nog steeds bij hem terecht kan. Bovendien zitten we op dezelfde school (wel een hele grote school met vele opleidingen) dus de kans dat ik hem tegenkom is ook nog aanwezig. We zijn nu nog erg close trouwens, eigenlijk erger dan normale vrienden.

Ja kijk, je mist gewoon het gevoel dat iemand van jou houd. Niet persé hem ofzo. Dus je weet waarom het uit is en dat moet je blijven onthouden. Echt het komt wel goed!

Ik herken jou verhaal echt helemaal! Ik heb ook in deze situatie gezeten.
Een ex waarmee het uitging en bleven vrienden. Het is me 2 keer gebeurt.
De één heb ik mee geprobeerd om als vrienden door te gaan, maar luktte niet omdat als ik hem zag dan zoende we vanzelf weer en ook via hyves zag ik krabbels en zulke dingen. Ik heb het vaak geprobeerd maar het werktte toch niet en ik heb hem toen verwijderd. Het is nu ongeveer een jaar geleden dat ik hem heb verwijderd en ik denk nog vaak aan hem…
Die andere ex woonde ver en we kregen ruzie elke keer en toen was ik het zat en heb ik hem overal verwijderd. Na een paar maanden kreeg ik opeens een smsje van hem! En toen hebben we gepraat en zijn we als vrienden door kunnen gaan! Misschien kun jij dit ook proberen :slightly_smiling_face:

Ik ken je verhaal!!! Ik heb ook 2 jaar verkering gehad, het uitgemaakt toen ik 17 was omdat het inderdaad meer een broer-zus relatie was… Hij was er kapot van! Het was lastig maar we hebben ons er doorheen gesleept… In het begin hebben we wat minder contact gehad, een keer in de week even bellen of zo, en uiteindelijk weer wat meer. We zijn nu bijna 4 jaar verder en nog steeds vrienden!! Hij is een van de beste vrienden die ik heb zelfs. Inmiddels heb ik ook een relatie met iemand anders en dat is op zich geen probleem. Hij vond het ook wel lastig, maar meer omdat hij bang was mij als vriend kwijt te raken. Omdat je vindt dat je de goede beslissing hebt gemaakt denk ik eerlijk gezegd dat dit hetgene is waar jij last mee hebt… ipv hem terug te willen. Je wilt je goede vriend niet kwijt! Praat er eens over met hem, dat doe ik ook gewoon met mijn ex. Komt allemaal goed, ik ben het levende bewijs!! :grinning: