mijn verhaal..

Ik vraag me altijd af wat liefde in houd. Wat je kan verwachten van de liefde en wat liefde in zou houden. Omdat ik nog nooit een vriend heb gehad met mijn 16 jarige leeftijd. Ja ik ben zo iemand die snel van onderwerp veranderd als mijn vriendinnen het over hun geweldige acties hebben van hun vriendjes. Ja ik voel me beledigd als me vriendin zegt dat jongens achter me aan zitten maar ik nooit een vriendje heb. Ja dan hou ik me goed maar van binnen breek ik. Ik ben geen slank meisje en maatje 42 en cup d inclusief stevige benen en een buikje met straie. Zwemmen nee das niks voor mij en ik merk aan mezelf dat ik mezelf echt heel vaak weg zet. Ik beledig mezelf liever naar andere mensen toe zodat ik uiteindelijk mee val. Helaas beschrik ik niet over de geweldige acties van meiden zoals ‘‘wat boeit mij jou nou? of wat kan mij het schelen wat jij denkt?’’ Ik heb het gevoel dat liefde voor mij onmogelijk is… ik ben geen uitgaanstype en ben echt preuts opgevoed. Ik voel me er echt rot bij als ik leuke stellentjes zie in de stad hand in hand. Jaloezie is een groot woord maar het zou best bij mijn gevoel kunnen passen. En weetje ik wil me niet zo voelen en niemand ziet/weet het. Maar ik kan het gevoel niet uischakelen. Ik ben nog nooit echt verliefd geweest en heb het gevoel alsof mijn lichaam dat bepaald, mijn stevige/dikheid. Ik vind mezelf niet echt lelijk en jongens ook niet denk ik maar er is nooit een relatie. En dat maakt me verdrietig.

Ik weet wel dat je van jezelf moet houden en dat je dan van iemand anders kan houden… maar dat kan ik niet. En ik weet niet hoe ik mezelf kan verbeteren of mezelf kan accepteren ofzo. Ik bedoel het niet als dramaqueen en hopelijk komt het goed over. Ik hoop dat iemand het herkent en mening kan geven.

liefs.

Ik herken het… Ik heb zelf ook niet veel vriendjes gehad en ik heb best dikke benen (vind ik zelf, maar dat beeld krijg ik niet uit mijn hoofd). Maar het gaat om je uitstraling, als jij een vrolijk iemand ben en dat uitstraalt daar vallen jongens op (:. ik hoop dat je er iets aan hebt, xxxx

inderdaad, als je gewoon eens met jongens praat/ lacht vinden ze je echt wel leuk! Dat je preuts bent is niet erg, dat vermindert met de tijd wel, of je maatje 36 hebt of 42. Misschien moet je eens naar een festival gaan, of naar een sport van een vriendin gaan kijken waar leuke jongens zijn?

Ik wil je graag helpen haha, alleen ik kom nu niet zo goed uit mijn woorden :slightly_smiling_face:.

Dankjewel flurry! Ja tetrisaadict met mijn vriendinnen kan ik het er niet over hebben, fijn dat je mij begrijpt en wilt helpen. Klinkt heel stom maar echt bedankt had ik maar zo’n vriendin met zulke opbeurende woorden…

reageer maar hoor, ik vind het niet erg mensen =) ik weet dat het gelezen word…

Ik ben 17, ik heb voor het eerst in mijn leven een vriend, nooit aandacht van jongens gehad (zoals mijn beste vriend het omschreef ‘wie wil er nou een rooie?’) nou, mijn vriend dus. En ik ben ook zeker niet de dunste, ben echt super onzeker over mezelf, heb 42 en cupmaat E, dus de enigste ‘aandacht’ die ik dan wél kreeg van jongens was alleen om mijn ‘grote tietuuuuuuh’. Maar meid echt, er loopt ergens op deze aardkloot een super leuke jongen voor je rond, en hij gaat van je houden zoals je bent, maatje 34 en 42, cup AA of K. écht, ik had ook nooit verwacht dat ik zo’n lieve vriend zou krijgen… de wonderen zijn de wereld nog niet uit!

beetje apart verhaal haha, sorry, mijn Nederlands faalt een beetje

Liever cup D dan cup A en dan heb ik ook maatje 40… ben maar blij dat je nog cup D heb, daar kan je zeker trots op zijn!

Meid ik spreek even uit mijn ervaring:
Jongens zien wanneer je lekker in je vel zit en wanneer niet. En dat heeft helemaal niks mee te maken of dat je een maatje meer of juist niet. Het gaat erom of jij er mee kan leven! Of jij jezelf accepteert. Want dat zien ze juist. Ik ben absoluut niet blij met mijn lichaam, maar ik heb het wel geaccepteerd dat ik zo ben. En oké, ik zie er niet verkeerd uit (klinkt opschepperig, maar wordt wel vaak gezegd, even afgezonderd van mijn lichaam) en ik heb aandacht genoeg. Zelf met een maatje meer.
En weet je, de meesten vallen het niet eens op! Ik krijg vaak te horen, he? Hoezo ben jij steviger? Wow was mij nooit opgevallen!

En natuurlijk, kijkt iedereen naar je uiterlijk, dat kan je niet ontkennen. Maar uiteindelijk gaat het om je innerlijk, en als jongens jou zo leuk vinden laten ze dat echt niet zomaar vallen.

En alsjeblieft, haal andere mensen niet naar beneden om jezelf omhoog te prijzen, dat zien mensen. Tevens ook niet erg aardig he…

Ik bedoel, ik ben 17 en nog nooit een serieuze relatie gehad, maar dat ligt ook grotendeels aan hoe ik zelf ben haha.

Van jezelf houden is belangrijk… anders kun je moeilijk van een ander houden. Daarom moet jij eerst aan jezelf werken. Als er wat gedaan aan kan worden, doe het.

En besef wel dat elk mens uniek is he. So are you.

Liever 42 met cup D, dan 42 met cup a/b wat ik heb:)

Maar dan nog heb ik niks te klagen qua JONGENS/meiden. Je moet jezelf er voor open zetten, als je leuk in de omgang bent komt t vanzelf.

Ja up dan maar.

Ga eens dingen doen voor jézelf meid! Ik denk dat dat een heleboel zal helpen! Gewoon op een leuke sport gaan, of zoals Shewantstofly zei, op een kamp deze zomer! Vergeet nóoit aan jezelf te denken :wink: En vergelijk jezelf niet steeds met anderen, iedereen is uniek (:

En wat de rest verder ook zegt: jongens vallen op iemands uitstraling, lach zoveel mogelijk - een neplach helpt zelfs om je vrolijker te krijgen - en probeer niet teveel bezig te zijn met al die jongens, dat komt vanzelf allemaal wel joh! Het brengt ook een hoop trammelant (?) mee, dus het gaat niet altijd over rozengeur en manenschijn!

En geloof me met deze: dit is ook voor een deel je leeftijd, ik heb mezelf ook nooit knap gevonden en kunnen accepteren, maar nu ben ik echt ontzettend blij met wie ik ben en hoe ik eruit zie!

Ik wilde iets zeggen, maar ik weet niet hoe ik het goed uit moet leggen, maar eigenlijk komt het gewoon neer op wat hierboven geschreven is!
Het valt jongens heel erg op of je gelukkig en blij met jezelf bent.
Gewoon veel lachen en lol maken, en je niet te druk maken om wat mensen van je denken

Ik herken het wel, ik had precies het zelfde als jij.
Omdat ikzelf onzeker was, haalde ik het niet bij de jongens en kwam ieder weekend alleen, zonder enig contact terug van het stappen.
Ik was niet onzeker over mijn lichaam zoals jij, ik was onzeker over mijn huid.
Was alleen maar bezig met de gedachte wat al die jongens wel niet van mij dachten en dus vriendinnen of mijn zus leuker vonden.
Op een gegeven moment ben ik daarmee gestopt. Ik was 21, nooit vaste echte relatie gehad en was er klaar mee.
En op dat moment, het moment dat ik voor mezelf koos, mezelf verzorgde waar ik me goed bij voelde, kwam er een oud klasgenoot om de hoek kijken.
Hij waardeerde me zoals ik ben. En niet met uiterlijk.
Hij had bewondering voor mijn doorzetten met school, hard werken en wel plezier maken zoals ik dat wilde. We gingen op date, praatten honderd uit en nu 3 maanden later zijn we nog samen.
En dat komt, omdat ik voor mezelf koos op het moment dat ik de wanhoop nabij was.

Ik wil je geen last op leggen, maar probeer te sporten. Zwemmen is je niet ding, ik weet het. Maar in de avond kan je baantjes trekken zonder jeugd. Dat is zo lekker en goed voor je. Of heerlijk wandelen een half uurtje na het eten.
Verzorg jezelf goed waar jij je lekker bij voelt. Draag mooie naturel make-up, verzorg je huid en haar en je kan stralen.
Geloof me, ik ben gelukkiger dan ooit!

Iedereen heeft wel wat minders, en ja soms zie je hele knappe meiden die wel aan perfectie lijken te voldoen, waardoor je je zo lelijk voelt… Maar misschien hebben hen wel een stinkadem, of kleffe handjes of steenpuisten enzovoort.
Het gaat er iniedergeval niet om of je op en top knap bent, maar meer de zekerheid die je uitstraald, het lekker in je vel zitten. Buikje met straie? whateverrr, Ik ken een heel knap meisje, maar als ze dr broek en shirt uitdoet heeft zij ook op dr buik, borsten en benen striae. Zit er niet over in!

Dankjewel allemaal, serieus ik word er emotioneel van. Bedankt voor alle lieve woorden en steun…! Ik ga jullie adviezen proberen te volgen, en vraag me af hoe jullie zo mooi denken… dank jullie wel

ik ben 16 en ik kan me echt helemaaaaal inleven in jou verhaal, dit is ook echt een van de eerste keren dat ik reageer op iets van het forum ookal lees ik het veel. ik heb wel ooit een vriend gehad maar dat is over, en hij heeft nou ook iets met een mega dun maatje 0 meisje. maar ik heb dat ook ik heb een buikje, benen en zeker een kont. ik krijg daar veel reacties over van dikke billen, ik vind dat super klote maar dat blijken ze dan goed te bedoelen want dat is ‘leuk’. niet dus, ik durf niet te zwemmen ik ben er ook echt door geobsedeerd. maar toch kan ik het niet opbrengen om te sporten. ik heb ok echt nooit iets met jongens echt al jaren niet meer, zelfs niet beetje date. ik denk dat je wel eerst van jezelf moet houden voordat iemand vna jou kan houden. maar iemand kan je er ook weer heel erg mee helpen. zoek een sport die je leuk vind om te doen! en idd als jij zeker overkomt (zekerheid=sexy, lees je in alle tijdschriften) vinden jongens je al een leuk iemand! ook jij komt vast nog wel een keer aan de beurt :wink:

Ik ben zelf ook 16, heb maat 42 en cup D.
Zelf heb ik wel vriendjes gehad en ben ik wel een uitgaanstype, maar verder ben ik wel een stil en verlegen persoon.
Ik dacht ook altijd dat het aan mijn figuur lag dat ik geen vriendje had…
Maar niets is minder waar meid, ik heb al zovaak van jongens gehoord:
“ik vind een meisje die iets voller is veel mooier” dus het ligt daar echt niet aan.
Maak je maar niet te druk, de juiste jongen komt nog wel (: