Mijn Verhaal.

• Bewerkt -
  • Bewerkt -

Ik heb niet veel verstand van jouw cultuur dus misschien kunnen de dingen die ik zeg wel niet, maar:

Miaschien kun je zeggen dat je jezelf nog te jong vind voor een hoofddoek en nog even wil wachten? Kun je altijd nog kijken. Een meisje uit mijn klas deed dit ook.

En op school moet je sowieso wel met jongens praten toch?

Misschien kun je op een sport gaan, een hobby, desnoods bij de moskee of vereniging?

En op school vooral openstaan voor mensen. Proberen met mensen te praten. Uit de meeste zal geen super goed vriendschap komen, maar geeft je wel zelfvertrouwen en er komen dan vanzelf wel wat vrienden.

En verder is ieder meisje van 14 onzeker. Het kan natuurlijk meer zijn, dat zeg ik niet. Maar het is normaal onzeker te zijn en dat komt vanzelf goed.

• Bewerkt -

Moet je hem lekker ophouden! Zijn er geen meisjes op school die het ook dragen? Kun je misschien wat meer jezelf zijn? Zelf durf ik ook minder goed aan een meisje met een hoofddoekje bijvoorbeeld te vragen of ze mee gaat naar de stad, of film, of mee naar huis. Omdat ik bang ben dat het niet mag, en ze zich dan ongemakkelijk voelt of zo. Ik bedoel er dan niks naars mee, maar ben dan een beetje bang omdat ik niet goed de gebruiken ken. Misschien is het juist daarom goed om zelf op andere meiden af te stappen?

En zou je vader er achter komen als je in de klas gewoon met een jongen praat? Gewoon over school dingen of zo… Ik zou dat gewoon doen, maarja dat ben ik.

• Bewerkt -