Mijn verhaal

Ik heb een nare periode achter de rug & eigenlijk zit ik er nog steeds in… Ik bedacht me dat het misschien een idee is om het van me af te schrijven, maar dan wel op een serieuze manier waardoor ik het misschien kan publiceren en andere ermee kan helpen. Ik wil graag jullie mening en tips, voornamelijk over de manier van mijn schrijven. NIET citeren aub, want misschien verwijder ik 't weer.

We hadden elkaar al een tijd niet meer gezien en besloten op een mooie zaterdagavond uit te gaan. Dit zou een mooie avond worden als vriendinnen onder elkaar. Een avond die begon met een wijntje bij iemand thuis. Na een aantal flessen wijn besloten we dat het tijd was om naar de stad te gaan. Eenmaal daar liepen we de eerste en de beste discotheek in. Het was gezellig, mede dankzij de alcohol. Na een paar minuten besloten we al om naar een andere discotheek te gaan. Ik liep vooraan en we liepen één voor één de trap af. Voordat ik het doorhad gleed ik met mijn hoge hakken van de trap af. Ik gleed met mijn billen over de treden van de trap en ik eindigde met mijn hak in de kuit van een meisje. Het meisje onderaan de trap sloeg een kreet en ik vloog op haar af om te vragen of alles goed ging met haar. Ze zei dat alles goed ging en met die bevestiging liep ik de discotheek uit. Mijn vriendinnen hadden blijkbaar geen idee van wat er zojuist gebeurd was want die stonden alweer buiten. Terwijl ik achter hun aan hobbelde, riep ik nog; “au, mijn kont!”. Die val was het begin van iets wat ik nooit had kunnen voorspellen…

^ Zou je me kunnen vertellen welke punten je zou veranderen? En bedankt!

We hadden elkaar al een tijd niet meer gezien en besloten op een mooie zaterdagavond uit te gaan. Dit zou een mooie avond worden, vriendinnen onder elkaar. Een avond die begon met een wijntje thuis. Na een aantal flessen besloten we om naar de stad te gaan, daar liepen we de eerste en de beste discotheek in. Het was gezellig, deels dankzij de alcohol. Na een paar minuten waren we het er over eens om naar een andere discotheek te gaan. Ik liep vooraan en we liepen één voor één de trap af. Voordat ik het doorhad gleed ik met mijn hoge hakken van de trap af. Ik gleed met mijn billen over de treden van de trap en ik eindigde met mijn hak in de kuit van een meisje. Het meisje onderaan de trap sloeg een kreet en ik vloog op haar af om te vragen of alles goed ging met haar. Ze zei dat alles goed ging en met die bevestiging liep ik de discotheek uit. Mijn vriendinnen hadden blijkbaar geen idee van wat er zojuist gebeurd was want die stonden alweer buiten. Terwijl ik achter hun aan hobbelde, riep ik nog; “au, mijn kont!”. Alsof er niks aan de hand was zette we de avond voort. Maar die val was het begin van iets wat niemand had kunnen voorspellen.

Wat ik heel erg merk aan je schrijfstijl is dat gebeurtenis na gebeurtenis zich na elkaar opvolgt. Je neemt weinig tijd om gevoelens of details te beschrijven waardoor het heel eentonig is. Je vertelt letterlijk wat er gebeurde en je geeft weinig sfeer aan de woorden door ze relatief oppervlakkig te houden.

Let ook op kleine details. In één van de laatste zinnen staat er:
Terwijl ik achter hun aan hobbelde, riep ik nog; "au, mijn kont!’ . Die val was het begin van iets wat ik nooit had kunnen voorspellen…
Terwijl dit er veel beter uit ziet:
Terwijl ik achter hun aan hobbelde riep ik nog: ‘Au, mijn kont!’
Die val was het begin van iets wat ik nooit had kunnen voorspellen.

liefs.

Zelfde stukje…

ze hebben gelijk. maar ik ben wel benieuwd naar de rest

Ik heb m aangepast, vind t fijn dat jullie verbeteren enzo. Kan ik er ook kritisch naar kijken, dus bedankt.

We hadden elkaar al een tijd niet meer gezien. Een goed excuus om op een mooie zaterdagavond uit te gaan. We begonnen de avond onder het genot van een wijntje en vertelden elkaar de gebeurtenissen van de afgelopen weken. Na een aantal flessen besloten we de stad in de gaan en daar aangekomen de eerste en beste discotheek in te gaan. Het was er druk en gezellig, mede dankzij de alcohol. Na een aantal minuten waren we het er echter al over eens om naar de volgende discotheek te gaan. Ik liep vooraan en we liepen één voor één de trap af. Voordat ik het doorhad gleed ik met mijn hoge hakken van de trap af. Ik gleed met mijn billen over de treden van de trap en ik eindigde met mijn hak in de kuit van een meisje. Het meisje onderaan de trap sloeg een kreet. Terwijl mijn vriendinnen niets vermoedend doorliepen, vloog ik op het meisje af om te vragen of alles goed ging met haar. Ze zei dat het oké was en met die bevestiging liep ik de discotheek uit. Mijn vriendinnen hadden blijkbaar geen idee van wat er zojuist gebeurd was want die stonden alweer buiten. Terwijl ik achter hun aan hobbelde, riep ik nog; “au, mijn kont!”. Die val was het begin van iets wat niemand had kunnen voorspellen.

Ik vind het beter, maar nu ben ik benieuwd naar de rest hihi

en vooral wet er met je gebeurt is, misschien een beetje raar maarja. ik heb ook dingen meegemaakt wat ik liever niet wilde. en ik ben er nog steeds mee bezig