Mijn verhaal voor de girlscene schrijfwedstrijd.. xoxo love

Op een doodnormale vrijdagochtend werd ze wakker, nouja soort van dan.

Boys call you sexy, and you don’t care what they what they say…
See everytime you turn around they screaming your name. Ze gaat rechtop zitten en ploft vervolgens weer neer : , Oh lord, daar begint de dag weer”, zucht ze.
When I grow up i wanna be famous, I wanna be a starrrrr. Het vervaagde op de achtergrond. Ze ging verder dromen, totdat ze echt moest ontwaken. ,Shit ik ben weer véél te laat”, schreeuwde ze hardop.
Ze was ook zo dom he, waarom ging ze het ‘weer’ gisteravond niet checken!? Nu is het zeker, ze komt te laat…
,Au”, een mega high heel kwam terecht op haar hoofd. Nee, het leuke shirtje van de bershka paste niet bij het weer, regen, want daaronder zou ze die gevallen high heel aan moeten doen. Ondertussen gooit ze zoveel shirtjes, leggings en broeken uit haar kast, dat er achter haar 2 grote bergen kleding ontstaan.
Ze gaat voor de serieuze “classy but sexy” look. Het werd een witte blouse met een mouwloze geruite grijze trui, niet te vergeten haar 11 cm hoge grijze hakken die perfect stonden onder haar legging.

Sieraden zoeken – lenzen in doen – shit borstel kwijt, dan maar niet – naar beneden rennen, snel eten en drinken – naar boven rennen – beneden – oops, boven iets vergeten – deur uit. Dit kan heel snel lijken, maar dit koste haar een half uur, kun je nagaan hoelang ze naar haar outfit heeft lopen zoeken.

25 minuten te laat, wiskunde het eerste uur.

Nadat ze haar eerste stap in het lokaal had gezet had ze gelijk spijt. De lerares bleef 5 minuten lang ratelen over hoe vaak ze wel niet te laat kwam, over de gevolgen als iedereen dat ging doen en over het feit dat ze ook haar boeken vergeten was. In haar hoofd dacht ze: wees blij dat ik er ben, maar dat zei ze niet hardop. ,Bedankt dat U de aandacht naar de deur getrokken hebt”,zei ze met een zelfverzekerde glimlach. ,Hoezo dat?”,vroeg ze onbegrijpelijk. ,Ik heb zo net mijn “classy but sexy” outfit alvast aan al mijn klasgenootjes kunnen showen, de rede waarom ik te laat ben”,zei ze heel lief en ging snel zitten.

,Hey heb je toevallig een nagelvijl voor mij? Ik ben de mijne vergeten, ik heb geen zin om naar kansberekeningen te luisteren”, vroeg ze aan een meisje achter haar, die zelf bezig was met de CosmoGirl lezen.
Nagelvijlen kon niet, want haar vriendje kon niet tegen het geluid van nagelvijlen. Ze zuchtte en ging haar nagels dan maar lakken en achteraf vijlen.
, EN NU HOUDEN JULLIE DAARACHTER ALLEMAAL OP! DIT IS GEEN SALON, JE ZIT HIER IN EEN WISKUNDE LES, LET OP OF GA ERUIT”,schreeuwde mevrouw wiskunde ineens uit het niets.
Haar nagels waren maar half gelakt, maar ze hield toch op. Ze was hier nog maar net en was niet van plan om gelijk te vertrekken. Het was niet eerlijk, het meisje dat de CosmoGirl las had wel de kans gekregen om het stuk van Leighton Meester af te lezen.
Dit was een teken, een teken dat zei dat het een zware schooldag ging worden voor haar.
Maatschappijleer ; aantekeningen overschrijven van het bord voor een school examen, vermoeiend…
Algemene Natuur Wetenschappen ; Ook al viel ze hier bijna in slaap, ze moest haar hersenen kraken. Mensen kom op zeg, hoe moest ze in hemelsnaam weten waarom de maan niet op de aarde kan vallen?

,Wat een vreselijke, vermoeiende dag zeg”, zeurde ze tegen een vriendin.
,Ik weet wel precies wat ik ga doen als ik thuis ben”, zei ze met een geheimzinnige glimlach…

Eenmaal thuis gekomen, opgelucht en blij.
Hakken uit, laptop op schoot en koekjes in de grijpstand. Terwijl ze haar chocomel naar binnen slurpte en op de laptop wachtte, kreeg ze alvast een glimlach op haar gezicht.
www.girlscene.nl
Dit was dé site waar je naartoe moest gaan als je wilde ontsnappen. De site is een levende vorm van een tijdschrift. Perfect gemaakt voor meiden, elke dag komen er nieuwe dingen op te staan.
Ze wilde even haar belangrijke, drukke schooldag vergeten…
, Hmm, waar zal ik eens naar kijken? Fashion, beauty, lifestyle, celebs, shoplog of zal ik meepraten in het forum?”, vroeg ze haarzelf af.
Girlscene is geweldig om in een andere wereld te dwalen. Het is niet dat je weg bent van de realiteit, want die leuke fashion tips zijn wel op de echte wereld verkrijgbaar.
Na 2 uur kletsen met haar vriendin over de nieuwtjes die op girlscene staan, valt ze in slaap op de bank. Ze droomt weg over haar toekomst vol met glitter and glamour, fashion en mooie reizen.
Waarschijnlijk had dat wat te maken met de site.

Tram Nguyen…