Mijn verhaal: Ik word gek van mijn gedachtes

Hey,
ik heb 2 jaar bij de psycholoog gezeten omdat ik problemen in mijn hoofd heb. Mijn gedachtes gaan door elkaar heen, en ik word er knetter gek van.
De ziekte die ik heb is een Impulsieve Compulsieve stoornis. Ik denk dingen die ik niet wil denken en doe dingen die ik niet wil doen. Zo denk ik vaak dat ik zelfmoord moet plegen, maar waarom zou ik dat doen? Ik heb lieve ouders, vrienden, familie en heb bijna nooit ruzie.
Ook moet ik dus, zoals ik al zei, dingen doen die ik niet wil doen. Voor het slapen gaan moet ik mijn rituelen uitvoeren, want als ik dat niet doe ben ik bang dat er iets gebeurt in de nacht. Ik moet mijn verwarming checken, laptop checken of hij uit staat en vaak onder mijn bed kijken. Als ik dan kijk, en ik zie dat er niks is dan geloof ik mezelf niet. Dit is dus een dwangneurose. Ook heb ik last gehad van heimwee. Dat is nu gelukkig ook wel weer wat voorbij.
De laatste tijd zit ik ook niet lekker in mijn vel. Ik huil vaak en slaap slecht en ben dus overdag ook heel erg moe. Hierdoor ga ik allemaal dingen denken waar ik helemaal niet aan wil denken. De meeste gedachtes slaan helemaal nergens op, omdat ik zelf ook wel weet dat het belachelijk is. Maar ik wordt er zo gek van! En ook heel erg van alle handelingen. Ik ben gewoon bang om dood te gaan, daardoor doe ik al mijn handelingen denk ik.

Nu heb ik dus geleerd dat ik mijn gedachtes moet uitdagen en leuke dingen moet gaan doen om mijn gedachtes weg te krijgen. Ook praat ik er vaak over met mijn ouders en vriendinnen. Het helpt wel heel erg goed.
Ik ben nu ook weg bij de psycholoog, waar ik heel blij mee ben. Jammer genoeg komen mijn gedachtes ook weer terug. Maar ik weet zeker dat er ooit een keer een dag komt dat het beter gaat en ik mijn angsten kwijt begin te raken. :heart:

Dit was mijn verhaal,
kuss

Heel erg bedankt ! x

Heel erg bedankt! En fijn dat het weer goed is gekomen met jou :slightly_smiling_face: