Mijn verhaal en vragen over roken

Hallo girls! Vandaag kom ik mijn verhaal vertellen
Allereerst wat info, Ik ben een meisje ( Ja logisch anders mag je hier niet komen ) en ik ben 12.

Een jongen uit mijn klas rookt en bood me een sigarretje aan dus ik zei ‘‘Ja’’
Ik heb hier geen spijt van, Want ik weet zelf ook wel dat roken slecht is
Steeds vaker zij ik hier ja op totdat ik het zelf eens wou kopen. Maar ik wist dat het eigenlijk niet kon I.v.m >18 jaar en ouder regel, Maar ik heb het toch geprobeerd en ik kon het gewoon kopen, Geen gezeur niks! Ik kreeg het gewoon mee en ze zeiden fijne dag nog!

Dus tja… hier zijn de vragen die ik wil stellen

• Is het verboden om als jongere sigaretten of wat dan ook te roken?

-Is het verboden om sigaretten te kopen?

• Kun je ervoor aangehouden worden.

Ps: Voordat er haat op dit topic komt, Ik weet dat het slecht is. En ik weet dat het niet stoer is of wat dan ook. Graag hulp!

hahaha jezus je bent 12 :’)

Tsja kan goed liegen en zeggen dat ik 16 ben het blijft slecht <3

Mijn advies: stop met het kopen van sigaretten en met het roken.

& ja het is verboden om beneden de 18 jaar sigaretten te kopen.

mhh… welke straf staat erop

:’’’’’’’’’’’’’’’’’)

Wellicht longkanker

Nee oke laat ik maar even volwassen doen, ik heb die fase ook gewoon gehad.

Mijn advies: Laat het. Ik snap dat het nu leuk en spannend is want het mag niet, been there, done that. Maar zoals je zelf al zegt, roken is gewoon heel slecht voor je. Daarbij voegt het ook niks toe aan je leven. Ik ben nu zelf 3 jaar gestopt (op m’n 17e dus, kun je nagaan) en de verslaving blijft.
Daarbij is het hartstikke duur joh.

Thx bloodstains.

welke straf zou de politie dan geven?

Doe alsjeblieft normaal. Je bent 12 jaar en je gaat gewoon serieus sigaretten kopen?

mag ik dat niet zelf weten dan? als je niks nuttigs toevoegd plaats dan ook geen reactie :hammer:

Of course mag je het zelf weten. Maar als je 12 bent en serieus sigaretten wilt gaan halen, dan kan je dit soort reacties verwachten als je er een topic over maakt. :cold_sweat:

Welke mongool ziet dan een kind van 12 jaar aan voor iemand van 18+ :’)

TS: Je bent nog heel erg jong, dus kap er maar gewoon mee. Grote kans ook dat het je niet eens meer gaat lukken om sigaretten te kopen.

Wauw… echt waar, doe normaal man, je bent verdomme 12 :’)

Ik zeg al, Dat mag ik ‘‘verdomme’’ toch ZELF weten

jezus

Wettelijk gezien mag je dat niet zelf weten aangezien het verboden is om onder de 18 tabak te kopen.

ja wettelijk gezien mag je geen ene reet

<3

ah pubers, leuk volk

Weetje koop dan maar lekker sigaretten, ga roken en val ons er niet mee lastig!

Snap eigenlijk niet waarom je dit topic hebt geopend.

Jij kunt geen boete krijgen, nee. De winkelier wel. Maakt jou wss geen hol uit. Maar we proberen je alleen te helpen met je gezondheid. Heel veel meisjes hebben vroeger een fase gehad van roken (idd rond 12/13/14) en uit ervaring willen we jou gewoon meegeven om het niet te doen, omdat het hartstikke slecht is voor je gezondheid, het mega veel geld kost en het fijn is om niet verslaafd te raken. Een vriend van mij is al verslaafd aan shag sinds z’n 13e (is nu 19) en heeft er ongelofelijk veel spijt van, wil graag stoppen (want slecht voor gezondheid) maar het lukt hem gewoon niet omdat hij al zo vroeg verslaafd is geraakt. Dus lieve meid, zeg alsjeblieft nee tegen die sigaretten…