Mijn vakantieproblemo.

heej,
we gaan dit jaar, voor het eerst zonder mn broer, met zn drieën op vakantie. (ouders&ik.) ik ben echt bang dat dit doodsaai gaat worden, want met mn broer erbij was het al niet geweldig, enzonder hem is de enige afleiding ook weg…

we gaan wss naar ierland of engeland, en dan (zoals altijd) naar van die afgelegen uitgestorven plekken.

heeft iemand tips voor mij om het een beetje leuk te maken?

(vriendin mee nemen kan niet, want we gaan drie weken, en zolang kan ik zelfs niet met mn beste vriendin uithouden.)

xx

laptop meenemen? kun je dvd’s opkijken enz.
boek?
Ipod, kun je gaan hardlopen ofzo als je actief bezig wilt zijn ;’)
badminton rackets ofzo?

ik ben altijd met mijn camera zoet :’)

heb geen laptop. ipod naturlich!
hardlopen was ik ook al van plan.

ik voel me alleen zo’n dode doos op vakantie, omdat ik drie weken lang met niemand anders dan met mn ouders praat… :stuck_out_tongue:

^ had ik vorig jaar ook. maar dit jaar ga ik naar een camping in zuid-frankrijk, en daar zullen wel meer anderen zijn.

maar, kun je niet aan je ouders vragen of je een keer ergens heengaat waar meer mensen van jouw leeftijd zijn?

Misschien uitzoeken waar internet is of een computer, zodat je met vriendinnen kan praten. En je kan gewoon stapels tijdschriften meenemen, en dan een stijlboek maken bijvoorbeeld. Of stof, zodat je kleding/etuitjes/iets anders kan maken. Zodat je gewoon de hele vakantie te druk bezig bent om je te vervelen :grinning:

Ik ga deze zomer mischien ook voor het eerst zonder mijn zus op vakantie. Ik wil graag mijn beste vriendin meenemen, en zij wilt ook wel mee, maar ze gaat al naar frankrijk…

ik ben enigst kind en we gaan altijd met ze drieeën op vakantie
zo erg is t niet

Precies, ik ga altijd zonnen en lezen enzo, terwijl mijn ouders andere dingen doen.

up

Zoek mensen daar van je eigen leeftijd ! :slightly_smiling_face:
Zo kan je ook je aanspreek-skills verbeteren(als je die niet hebt) en tja als het niks wordt tja… Maakt niks uit want ze wonen een paar 1000 kilometer verder op :grinning:
En anders een dagje shoppen!, dagje gewoon ergens heen wandelen tot je verdwaalt bent O:’), dagje ‘ik kan wel koken (ahum)’. en tja dan de avond ipodden,muziek luisteren,je ouders lastig vallen :’), je zelfgemaakte kookkunst opeten ghehe…
Of neem mij mee. :grinning:

Denk niet van; ooh ik alleen met me ouders, Joepie.
Maar denk van: YES!
Haha snapje?
Positief denken.
Ga anders gewoon beetje natuur verkennen enzo.
Doe wat je niet laten kunt.

haha natuur verkennen heb ik in de herfst ook gedaan, word mij na eeb uurtje al wel saai.

Een super leuk boek meenemen en lekker buiten gaan zitten! Of gewoon laptopje mee, stuk of tien films downloaden en allemaal kijken :slightly_smiling_face:.

i dont have a laptop

but up

uuup

• kijk bij DIY en neem spulletjes daarvoor mee en maak ze in de vakantie lekker creatief dus!
  • stapels tijdschriften meenemen uitlezen en collage van maken.
  • 1000 foto’s maken.
  • sporten
  • zonnen
  • mensen opzoeken.
  • koken
  • tekenen/schilderen"
  • etc.etc.

Dit probleem had ik ook een aantal jaren, gingen we elk jaar met de familie naar een vakantiehuis in het oerwoud (denk: regen en insecten, niet zon en rivieren). Dat was meestal voor een weekje maar, en dan nog hield ik het niet vol.
Gelukkig heb ik daardoor wel een aantal tips voor je!

1. Neem tekenspullen mee en probeer één goede tekening te maken van het opvallendste wat je kan vinden (in mijn geval was dat de grootste boom x), of schetsjes van van alles en nog wat.
  2. Neem een paar klassiekers mee om te lezen. Hoef je het komende schooljaar niet meer zo hard te werken aan je literatuurlijst!
  3. Zeul je make-up doos mee en test je creativiteit. Ach ja, als je zin hebt om de hele dag met één paars oog en één geel oog rond te lopen zal het je moeder een zorg wezen.
  4. Schrijf een boek. Of probeer het althans. Onderwerp-tip: een meisje dat met haar ouders op vakantie gaat en verwacht dat het weer doodsaai wordt, totdat ze… een leuke jongen ontmoet? een schat vindt? ontdekt dat ze per ongeluk de verkeerde koffer heeft en daarin *vul in* zitten? Nja, je kan altijd nog wat verzinnen.
  5. Leer een vreemde taal, zoals Japans, Spaans, Fins, Russisch. Heb je in principe weinig aan, maar het houdt je bezig.
  6. Stel een trainings-schema op en volg dat drie weken lang. Hardlopen was een idee; je kan verder nog rekoefeningen doen, push-ups, yoga… Kom je weer wat slanker thuis.
  7. Ten slotte: wandelen in de buurt. Als er dan iets te zien is.

Hopelijk heeft dit wat geholpen!
Hoe dan ook, blijft balen, zo’n kutvakantie. Probeer je ouders anders over te halen om dit keer naar een ietwat bewoonder gebied te gaan en zo niet, je hebt mijn medeleven =3

@thafinal; thanks!

wij gaan btw met een tent, dat is dus ook drie weken no privacy. haha xx