Mijn vader

Hoii …
Ik had net ruzie met mijn vader en als ik boos ben begin ik altijd heel snel te schelden, en toen kon mijn vader zich niet beheersen en is achter mij aan naar boven gerent ik probeerde de deur nog dicht te houden maar hij gooide hem open en gooide me heel hard op de grond en begon tegen me te schreeuwen. dit is al een paar keer eerder gebeurt :frowning_face: het lijkt alsof hij niks om me geeft als ik iets goed heb gedaan op school en dat aan hem vertel dan zegt hij: oja , en als ik iets slechts heb gedaan en hij komt daar achter dan is hij helemaal boos en gaat weer helemaal tegen me tekeer,
Is dit normaal doen jullie vaders dit ook ? want ik weet het niet meer
alvast bedankt

Geen idee. Ik heb nog nooit ruzie met mn ouders gehad.

Maar dit lijkt me niet normaal. Maar ik weet ook niet hoe bont je het hebt gemaakt?

Mijn pa kan ontzettend flippen maar over het algemeen is hij gewoon heel zorgzaam en betrouwbaar en hij doet leuke dingen met mijn broertje en mij. Hoe het bij jou thuis is komt op mij echt niet normaal over. Misschien moet je jezelf iets beter leren beheersen maar zijn reactie vind ik echt niet normaal. Je bent zijn dochter! Oke, dit is een heel erg klein beeld van jouw situatie maar voor mij klinkt het alsof hij je verwaarloosd…

Doet je moeder niks dan? Of woon je alleen met je vader?

Nou ik vroeg aan mn moeder of ze cremespoeling voor me wou kopen maar die ik wou is een beetje duur maar ik heb hem al een paar keer zelf gekocht , en toen zei ik je kan hem toch wel een keer voor mij kopen!
en toen werden ze boos en mocht ik mn eten niet opeten en moest direct naar boven. en toen ging ik een beetje stampen op de trap uit woede :blush:
en toen werd mn vader dus zo boos :S

Nee dit is zeker niet normaal. Ik vind het echt niet kunnen.
Verder heb ik geen idee wat ik zou moeten zeggen, hopelijk bedoelt hij het anders dan het overkomt. Misschien kan je het er voorzichtig met hem over hebben?

dit is niet echt normaal…
ik kan je er ook niet mee helpen want zelf heb ik nooit ruzie met me ouders

mischien kan je de kindertelefoon bellen ofzo? of jeugdzorg ofzo? misschien weten die een oplossing

Mn moeder is net zo boos als mn vader. ze heeft me ook wel eens geslagen toen ze heel boos was. en gedreigt dat ze me uit huis wou zetten…
Ik heb ook adhd en ben daardoor soms heel druk en ik vergeet vaak dingen zoals de deur dicht doen ofzo en daar kan mn moeder heel boos om worden
en ik probeer het dan wel te onthouden maar ik vergeet het gewoon. ze word ook heel boos als ik mn kamer niet opruim. en als ik het een keer wel doet dan merkt ze het niet eens

Ik kan hier pas een oordeel over geven als ik erbij was geweest. Misschien klonk jij ook wel heel onredelijk.
Want je kon je moeder het ook wel gewoon vragen: wil je die voor me meenemen? Desnoods kon ze het op dat moment voor je voorschieten ofzo.
Ik weet niet, hebben jullie het niet zo breed? Want dan had je daar wel beter rekening mee kunnen houden. ALS dat het geval was.

noujaa ik kan het sosm ook niet echt vinden maar zoeust vind ik toch wel een beetje ver gaan

misschien meot je eens een keer een goed egsprek houden emtalebei je ouders appart en een keer samen
als het echt niet werkt zoy ik hulp zoeken want als je vader je zo op de grond gooit om ee shampoo is dat toch denk ik neit goed…

hee veel sterkte

jeetje, sterkte meis!

mn vader heeft een eigen school dus. we zijn niet arm ofzo, en ik zei jullie geven altijd in honderden euro’s aan boodschappen uit dan kan die 4 euro voor cremespoeling er ook nog wel bij, en toen werden ze zo boos

ohja zulke domme dingen heb ik dus ook altijd. Alleen heeft mn pa me dan nog nooit op de grond geduwd of wat dan ook. Maar ik heb altijd dan word ik ook echt zo onhandelbaar. dan ga ik schreeuwen en schelden enzo. ik weet dat ik er niks mee oplos, want mn pa wordt dan ook altijd boos en ik heb alleen mezelf ermee. Dus je kan beter proberen je in te houden! Ja mij lukt het ook niet altijd. Maar als je boos bent kan je het beste meteen naar je kamer gaan en afleiding zoeken want anders kan ik mezelf nooit inhouden. Hoop dat je hier wat aan hebt!

Oke dan is het onredelijk.
Tenzij je ouders het ergens moeilijk mee hebben.(en ze je dat niet vertellen)

Ik weet hoe gestresste ouders zijn.

jeugdzorg, kindertelefoon… heeft allebei geen nut geloof me. ik heb ook echt áltijd ruzie met beide ouders van me en zelfs ook me twee oudere broers. ben het enigste meisje in huis… ik kan er ook niet echt mee leven ofzo. dus upje voor jou meis!

Miss kan je eerst proberen het uit te praten met je ouders, van te voren punten op papier schrijven wat je wil vragen/bespreken? En dan wel wanneer ze niet pissig op je zijn?

En je kan er altijd mee naar de leerlingbegeleiding op school gaan, als je er over wil praten… En zij weten er meer vanaf dan wij ;-).

mijn vader kan ook ongelovelijk boos worden, maar hij zal mij met geen vinger aanraken :slightly_smiling_face:

dat is echt niet normaal!
en dat je je eten niet mocht opeten ook niet.

ik heb ook heel vaak ruzie met mn vader, en als die nog maar dreigt om me te slaan of wat dan ook (zo met dat handje in de lucht), dan dreig ik ook.
echt, zoiets moet hij niet proberen hoor. Of dan wijs ik naar m en zeg :‘Zielig hoor. Sla dan als je durft.’ en dan doet ie niks. Maar ik ben verbaal wel heel sterk.
ik ben best wel onbeleefd zegmaar, maar ik vind dat hij dat verdient.

maareh, ik heb wel door dat dat bijlange na niet bij iedereen zo is. Als ik van jou was zou ik m gewoon ff laten voelen / vertellen dat hij heus niet de baas is. Maaarja ik ken je vader ook niet natuurlijk ;s.

Misschien zeg je het ook op z’n toon, waarvan je vader niet gedient is.
Dat ie boos word oke, maar je meteen tegen de grond aan duwen is een beetje té. Misschien moet je met hem erover praten, rustig. Niet meteen allemaal instanties erbij gaan halen, én als het zo doorblijft gaan, misschien met z’n alle naar het riagg?.