Helloo,
zit tegenwoordig in een moelijke situatie waar ik geen raad mee weet.
Even kort:
mijn vader heeft ons 5 jaar geleden (toen was ik 11) bedrogen met een vriendin van 21 jaar, hij is gaan scheiden met mijn moeder en sindsdien heb ik slecht contact met mijn vader. Er is veel voorgevallen tussen ons, waar ik nu liever niet al te veel op in ga. Na 4 jaar, kreeg ik er een zusje bij; van mijn vader en zijn vriendin. Hier had ik in het begin veel moeite mee, maar heb het inmiddels geaccepteerd en zie het als mijn zusje. Niet als de dochter van mijn vader en zijn vriendin. Nu mijn zusje 1 jaar is, en ik 16 ben, wil mijn vader ons niet meer elke 2 weken over de vloer hebben. (Lief gezegd; we moeten opdonderen). Hij wil verder, nog een kind erbij. Er is geen plaats meer voor mij en mijn broertje in zijn leven.
Persoonlijk vind ik dit niet erg, ik heb niks met die man en ben er niet trots op dat het mijn vader is. Maar mijn broertje, kijkt erg tegen hem op; nog steeds ‘grote’ papa, zelfs nadat hij met eigen ogen heeft gezien dat papa mij wat heeft aangedaan, en me al 5 jaar kleineert en intimideert. Mijn broertje is nu dus ook érg in de war… Ik weet niet zo goed hoe ik hier nu mee om moet gaan…
Waarom blijf je nog bij je vader als hij je zo behandeld? Puur dat ik mijn broertje niet alleen laat, die mag niet overkomen wat mij is overkomen; dat zal hem breken. Ook kom ik alleen om mijn zusje te zien, niet voor mijn vader. Moge dat duidelijk zijn.
Kortom; mijn vader wil ons weghebben…
Misschien iemand die bijna hetzelfde heeft meegemaakt?
PS; waarom mijn vader zich zo aan mij irriteert; ik lijk heel erg op mijn moeder, heb een goede kijk op de wereld wat wel en niet kan. Geloof niet iedereen en ben zeker van mijn zaak; ik ga niet in discussie als ik niks te zeggen heb. Mijn vader wil mijn moeder het liefst in 1000 stukken breken, en dat projecteert ie al 5 jaar op mij, terwijl mijn moeder hem nooit iets aan heeft gedaan.
EDIT: Met hem praten? heb ik wel eens gedaan, hij heeft me toen hard uitgelachen en gezegd dat ik gek ben, en dingen verzin. Daarna heb ik een hele tijd gedacht dat ik alles heb gedroomd, dat het niet waar was. Ik heb ook een keer aangegeven dat ik het fijn vond als ie me eens belde, om te vragen hoe het is. Kijkt ie me aan en zegtie; wat heeft dat voor nut? moet ik dan vragen hoe is het? en dan, ja goed? klaar gesprek…? Ik zeg nee papa gewoon om het gevoel dat je aan me denkt. En toen lachte die me weer uit, die man heeft complexen; niet normaal.