Mijn vader slaat me met ruzies

Eens in de zoveel tijd heb ik een ontzettende ruzie met mijn ouders. Ze hadden me net verteld dat ik voor de lol 2dagen extra op school moet studeren tot half 5 waardoor ik dus 4 dagen tot half 5 naar school moet. Daarbij kwam ook nog eens dat ik meteen na het eten mn telefoon moet inleveren. En dit alles om 4 5en op mijn rapport. Ik zit in 4gymnasium btw. Nou ik werd helemaal gek bij het horen van deze dingen. Ik flipte en ik bleef maar flippen. En ik had al wat waarschuwingen gehad maar mijn ouders reageerden totaal niet op mijn geschreeuw. Mijn vader kan ineens HEEEEEEL boos worden. Ik was net aan het schreeuwen tegen mijn moeder en opeens grijpt mijn vader me bij mijn haar zodat ik op mijn tenen moest gaan staan. Ik was meteen heel rustig. Toen keek hij me aan. Ik durfde hem nieteens aan te kijken zo bang was ik dus ik keek naar de grond. Toen sloeg hij me in mn gezicht. Zo’n 3 keer. Bij de 4e keer liet hij me los toen hij sloeg en knalde ik tegen de muur aan. Ik kon me nog net opvangen. Daarna schopte hij me maar raakte me totaal niet hard. Ik zat op de grond en durfde hem niet aan te kijken. Mijn moeder zat overigens de hele tijd op de bank net om de hoek. Ik wilde langs hem kruipen naar de deur om naar boven te gaan. Maar ik kon er niet langs en hij sloeg me nog een keer. Ik durfde echt niet op te staan. Ook heeft hij me, ik weet niet meer wanneer ergens het was, verdrongen van schrik denk ik, me bij mn keel gepakt en tegen de muur aangeduwt zodat mn keel dichtkneep, niet heel lang maar toch heeel beangstigend. Nou dit is wat er vanavond dus was gebeurd en ik heb het idee dat dit niet normaal is maar ik weet niet wat ik hiermee moet? Ik ben echt heel bang en ik voel me zo klote want mijn leven voelt waardeloos. Als ik het zou kunnen zou ik voor de trein springen maar ik durf niet.

Help please?

Wat heftig! ik zou er zowieso met iemand over gaan praten, misschien een vertrouwingspersoon op school.

Wat vreselijk dat je vader je dit aan doet!
Ik zie dit onder kindermishandeling en eigenlijk zou ik naar de politie gaan als ik jou was. Maar ik begrijp dat je dat niet zou willen omdat het toch wel je vader is.
Praat er met een vertrouwingspersoon over, misschien even naar de huisarts? Die kan je ook doorsturen. Dit is psychisch namelijk ook niet gezond.

Heeft je moeder het wel gezien? Anders moet je er ook maar even met je moeder over hebben? Gebeurd het vaker of was dit eenmalig? Niet dat het dan goed is wat hij heeft gedaan!

En zelfmoord, meid, denk er niet aan! Je bent op de leeftijd waar je nu even een zware tijd zal doormaken, zowel op school als thuis. Na je vwo, of aan het einde, is het een geweldige tijd;)

Ik vind het begrijpelijk dat jouw ouders je langer naar school sturen en je telefoon afnemen na het eten, je staat 4 5en op je rapport meid, en dat is in 4 VWO niet heel best. Ik weet niet waar het aan ligt maar ik kan me in ieder geval de maatregelen voorstellen. Jouw ouders zullen ongetwijfeld veel voor jou doen om jouw school te betalen etc. dus ik kan me voorstellen dat ze daar niet blij mee zijn. Ik kan me ook voorstellen dat die maatregelen voor jou niet leuk zijn, maar flippen is ook niet de goede manier. Maargoed, dat is nu gebeurd.

Wat jouw vader heeft gedaan is ook zeker niet correct. Probeer het er even met je moeder over te hebben als jullie alleen zijn. Vraag haar wat zij heeft gezien en wat ze er van vond. Je kunt tegen haar zeggen dat ze gerust eerlijk mag zijn. Als het slaan echt zo erg is als jij zegt, en je moeder dit niet erkent dan zou ik het er toch even met iemand over gaan hebben van buitenaf. Bijvoorbeeld de vertrouwenspersoon op school of de huisarts. Veel succes meid.

Wow, dit is echt een heftig verhaal, dit is niet normaal. Hoe boos je ouders kunnen zijn, slaan is niet te rechtvaardigen. Je zou de kindertelefoon kunnen bellen om je verhaal te doen als je dit wilt, het is geheel anoniem want bij de politie willen ze meteen al je gegevens enzovoort. Misschien is een gesprek met het hele gezin bij een psycholoog een goede oplossing als je zo ver bent.

Niet echt iets tegen het gedrag maar: niet flippen. Het gevoel van ‘wat moet ik godsnaam nog met je aan’ man mensen echt tot waanzin drijven.

Ik ken iemand die ook echt tot het uiterste gaat, waardoor de zelfbeheersing bij anderen al gauw kan verdwijnen.
Zelfs ik heb daardoor af en toe de neiging om haar keihard voor d’r kop te slaan.

Maargoed, je vader gaat wel iets te ver. Woedebeherrsing therapie zou niet slecht zijn.

En jij zou dan beter kunnen studeren en minder brutaal zijn.

Winwinsituatie

Ten eerste: geen opmerkingen maken over voor de trein springen. Lost niks op en is laf in een situatie zoals deze.

Ten tweede: jij bent degene met 4 vijven op je rapport en zoals eerder gezegd is dat in 4 VWO niet al te best. Het lijkt me dus vrij logisch dat je ouders daar iets aan willen veranderen. Wij weten verder niet hoeveel jij leert per dag en aan schoolwerk doet en hoeveel tijd je besteed aan je telefoon, maar ik neem aan dat je ouders dat wel weten en hun maatregelen dus wel enigszins ergens op slaan. Als jij dan vervolgens volledig gaat flippen is het juist goed van je ouders dat ze daar niet op reageren, want dat kan het alleen maar erger maken. Jij bent echter gewoon door gegaan met schreeuwen, waardoor het enigszins lijkt alsof je ook opzoek was naar ruzie (niet naar dat slaan, begrijp me niet verkeerd, maar wel naar wederzijds geschreeuw) en blijkbaar heeft dat iets bij je vader getriggerd.

Kijk, ik zeg echt niet dat je vader goed zat want geweld is nooit de oplossing. Maar ik snap de situatie wel, aangezien ik zelf ongeveer hetzelfde heb meegemaakt, maar dan tussen mijn vader en mijn zus. Die hadden ook vaak ruzie en dan kraamde mijn zus allemaal onzin uit, schreeuwend, die ze toch niet meende maar wel erg kwetsend was tegenover mijn ouders. Op een dag ging ze te ver en heeft mijn vader haar een klap gegeven, waarna ze is een woedebui naar de politie is gegaan. De politie zei in deze situatie dat het beter was om geen aangifte te doen maar een andere oplossing te zoeken en dat hebben we dus ook gedaan in de vorm van gezinstherapie. Mijn zus is trouwens die avond voor een nacht naar een vriendin gegaan en mijn vader heeft later zijn excuses aangeboden omdat hij te ver ging.

Ik hoop dat je een beetje snapt waar ik heen wil, en dat is dat er schuld ligt bij beide partijen. Oplossingen in de vorm van ‘woedebeheersingstherapie’ vind ik persoonlijk onzin, want op mij komt het over alsof jou vader normaal gesproken prima zijn woede kan beheersen, maar er zijn grenzen. Het lijkt me beter als jullie als gezin met iemand gaan praten. Misschien kan je via school met een gemeenschappelijk werkster in contact komen, of anders met een vertrouwenspersoon. Succes in ieder geval.

omg! Heftig
ik zou hulp zoeken, vertrouwensperssoon, mentor, of vraag of je ergens anders mag wonen tijdelijk omdat het nu niet goed gaat. Ik weet niet wt ik anders kan zeggen, maar dit vind ik kindermishandeling. Mijn vader kan ook flippen maar doet dit niet…Zo rot voor j meis. Ik ben nog maar 12 dus ik denk dat je niks hebt aan mn reactie maar ik wil nii zo iemand zijn die dit leest en niks reageert…Dus ja, dat wou ik even kwijt. Xxx

ahh wat erg! dit hoort een vader echt niet te doen, eigenlikk wat anderen ook al zeiden is dit kindermishandeling, maar als je naar de politie stapt is er een kans dat je vader je dat nooit meer vergeeft. En je zei dat je moeder erbij op de bank zat, vindt zij dit dan normaal of durfde ze niet in te grijpen?
ikzelf doe ook 4vwo en ik sta 3 vijven, ook niet al te best dus, maar dit komt doordat ik een hele tijd ziek ben geweest. Heb je er bijvoorbeeld een goede reden voor dat je er zo slecht voorstaat of had je gewoon geen zin om te gaan leren en je best te doen? Als het dat laatste is snap ik de maatregelen van je ouders al wel wat meer. Je hebt het ook over voor de trein springen, maar dat is zeker geen oplossing. Je doet je ouders, familie en vrienden hier harstikke mee pijn. Je moet dit echt niet doen! Over een paar jaar kan je uit huis en kan je doen wat je zelf wilt. Heel veel sterkte!

^nee zo bedoel ik het niet:) als hij het nou zo weet te praten dat de politie hem onschuldig vind, gaat hij haar alleen maar vaker mishandelen lijkt me…

Poeh wat een lastige situatie… Allereerst zou ik op een rustig moment met je moeder praten. Zij was er immers bij… Ik wil je niet bang maken maar misschien doet hij dit soort dingen vaker. Als zij ook ziet dat dit ABSOLUUT niet nog een keer mag gebeuren kunnen jullie samen met je vader praten.
Als dit of het gesprek met je moeder niets uithaalt vertel het dan aan een andere volwassenen zoals een vertrouwenspersoon op school of iemand anders die je vertrouwd. En als het nodig is en je bang bent voor je vader… tja dan toch contact opnemen met kindertelefoon/kinderbescherming/politie. Maar ik zou er altijd eerst met een volwassenen over praten die jij vertrouwd. Wie weet kun je daarna een gesprek met je vader (met iemand erbij!) aangaan

Bij jou is het dan nog als jij tegen je moeder schreeuwt… ik zou niet durven hoor zoiets uit te halen bij mijn moeder want mn vader zou me dan meteen vermoorden… Mijn ouders maakten heel vaak ruzie en daar stresste ik me heel erg aan. ik moest in bed altijd huilen, kon niet slapen ect. mijn tante wilde me troosten en zei dus doe een kop telefoon op zodat je niets meer hoort, dus ik deed dat maar wat bleek de ruzie ging over dat mijn moeder niet naar mijn vader geluisterd had en iets niet opgebeld had en daardoor een boete kregen weetikveel… maar in ieder geval mijn vader kwam naar mijn kamer en trok aan mijn haren en gooide me keihard tegen de muur aan omdat hij zei dat ik ook mijn dingen niet af maak en ik huilde in bed zo kei hard dat ik gewoon moe was van het leven, zelf als ik er niet mee te maken wil hebben en ik mijn best doe niet geslagen te worden…

Ik snap de consequenties van de vijven op je rapport, het op school studeren en mobiel inleveren. Bovendien, wat is er erg aan tot half 5 op school studeren? Ik zit elke dag tot 5 op school en dan heb ik meestal thuis ook nog wel wat te doen, maar het grootste deel is klaar! Dit is niks slechts van je ouders en doen ze puur om je te helpen.

Tegen je moeder schreeuwen is, sorry, ook echt heel dom. Ik zou dat ook niet kunnen flikken thuis, echt niet. Hier zou ik voortaan maar mee stoppen, want schreeuwen is echt geen goede oplossing.

Maar wat je vader doet is echt kindermishandeling, dat hoort niet. Hier zou ik met je moeder over praten, de kans is groot dat zij ‘bang’ is voor je vader en er hierdoor niks mee doet. Verder zou ik professionele hulp zoeken als ik jou was, dit kan op school, bij bijvoorbeeld een vertrouwenspersoon, maar je kunt ook naar de kindertelefoon. Hier kun je ook anoniem mee chatten, je kan zelf bepalen wat je vertelt en zij zullen je goed advies geven en indien het echt nodig is zullen ze ook zeker (mits jij dit wilt en je identiteit wilt geven) actie ondernemen.

sorry, maar als mijn kind 4 5’en op haar rapport stond zou ik ook heel boos worden. Die maatregelen vind ik volkomen begrijpelijk, eerlijk gezegd vind ik het heel raar van jou dat je daarom gaat flippen, je hebt er zelf voor gezorgd dat je zo slecht staat, ze willen je alleen maar helpen.
[size=2]Waarschijnlijk knapte er gewoon iets bij je vader, wss vond hij het al heel erg dat jij zo slecht staat op je rapport, toen kregen jullie ruzie en misschien was er ook nog wel iets op zijn werk ofzo, was dat samen dus te veel en haalde hij uit. Als ik het goed begrijp heeft hij dit niet vaker gedaan, dus ik denk echt dat het gewoon een uitbarstingjkje was. Als hij dit vaker doet, ook zonder reden, dan zou ik het er even met je moeder over hebben hoe jullie dit op kunnen lossen.

In mijn opzicht is dit verkeerd van je vader maar ook van jou.
Mijn telefoon wordt ook afgepakt als ik slechte cijfers sta en z zit het ook met mijn computer. rond de toetsweek mag ik niet afspreken en dat begint meestal de week ervoor. niet een reden om te flippen vind ik zelf, maar goed. Toch is het apart dat je vader je slaat. Ik zou zelf me beheersen en als hij je dan toch slaat, dan heb je een meer serieuze reden waarmee je eventueel naar de kinder bescherming zou kunnen gaan.

Succes!

Mja op zich is dit ook een oud topic dus ik denk/hoop dat het ondertussen opgelost is.
Wat was eigenlijk de reden om dit te uppen?

Wat heftig…
Het is niet normaal dat je vader zo reageert en ook echt helemaal niet goed. Maar wat ik wel snap zijn al die maatregelen tegen je vijven. Met die maatregelen laten je ouders zien dat ze het beste voor je willen en je over willen laten gaan. En als je het er dan niet mee eens bent met die maatregelen, kun je misschien beter rustig vertellen waarom je het er niet mee eens bent en een andere oplossing ervoor uitleggen (want zoiets, dat snap je zelf ook wel, moet wel worden opgelost). Als je zelf rustig blijft is de kans groter dat jou vader dat ook blijft.

Misschien kun je met je moeder gaan praten? En als je je moeder hebt verteld over je vader en dat het heel beangstigend is, misschien met zn drieën gaan praten?
Je kunt er ook voor kiezen om met een vertrouwenspersoon te praten, maar blijf er in ieder geval niet zelf alleen mee zitten.

Heel veel sterkte en succes!

Wow wat heftig!
Ik heb dit soms wel is, maar dan veel minder dan jij hebt.
Ik zou idd met iemand gaan praten op school ofzo, of met de huisarts.

Als je iemand nodig hebt waarbij je iets kwijt wil mag je me altijd noten.

Oh dit is helemaal niet meer van vandaag, dat had ik nog niet eens gezien

wow dat sommige het nog als oke zien wat haar vader heeft gedaan. klopt schreeuwen naar je moeder kan gewoon niet, maar dat geeft je vader nog niet het recht jou te slaan! je slaat nooit maar dan ook echt nooit je kind, eigenlijk sla je gewoon niemand. ik vind dat echt niet normaal.