Mijn vader is alcoholist HELP ME!

Oke! bedankt ik ga kijken.
Ik laat wel horen als het wat was als je dat wilt

Ja hoor, dat is goed :wink:

hulpmix is alleen maandag woensdag en donderdag open. en van internethulpverlening doet het niet en de eerste snap ik niets van.
maar ik moet nu afsluiten k kom morgen nog wel ff

Help plz

XxxxXxxx

schatje ik ben der voor je liefje…
als er iets is kan je alles tegen me zeggen
baby voor altijd
:heart::heart:

Sorry, dat was een vriendin die heb ik het nu ook verteld.

Maar wat moet ik verder nog doen?

Kom op het is nu toch wel duidelijk? Je moet hem in een kliniek zien te krijgen en dat kun je het best met je moeder via de huisarts doen.

Ja, maar dat is het probleem juist, ik durf het niet tegen mijn moeder te zeggen.

Maar je moeder weet toch van zijn verslaving af? Denk eens na het gaat om je vader. Wat als hij zichzelf een keer dood drinkt? Dat wil je toch voorkomen? Ik snap dat het eng is maar uitstellen maakt het alleen maar enger en naarder ook voor jou.

Jaa, Das waar…
Maar hoe moet ik dat dan brengen?

Zeg gewoon tegen haar dat je je zorgen maakt om je vader en dat dit thuis veel dingen beinvloed en ook voor jou op school en dat er iets moet veranderen omdat dit niet goed is. En geef haar dan een folder ofzo van een afkick-kliniek?

Ja! Dat is een goeie!
Bedankt!
x

?

Als dat bovenstaande echt niks is,
bel dan de Kindertelefoon.
Klinkt heel stom, maar het helpt.
Je moet hun alles vertellen, kan eerst anoniem, maar uiteindelijk zul je toch moeten vertellen wie je bent (worden veel neptelefoontjes gepleegd dus checken ze of je eerlijk bent )
Als dit verhaal klopt wordt hiervan een melding gemaakt bij Jeugdzorg. (Ik ga er van uit dat dit landelijk is…)
Jeugdzorg gaat altijd eerst het gesprek met jou aan, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken.
En daarnaast, ga sws op zoek naar een vetrouwenspersoon: het is belangrijk dat ook jij dit kunt verwerken.

Oke, badankt, maar wa is het nummen van die telefoon?

Kindertelefoon moet je even googlen. Ik ken je verhaal ook, hier is het helaas erg uit de hand gelopen. Verplichte opname in een afkick-kliniek is heel erg moeilijk, we zijn er hier ruim twee jaar mee bezig geweest en het is niet gelukt. De drank verstoppen werkt niet, dan haalt je vader gewoon weer nieuwe zoals je al zei. Je moet denk ik eerst naar je mentor gaan, en die zal je doorsturen naar een vertrouwenspersoon. Wel moet je je niet zomaar weg laten sturen, het kan zijn dat mensen de ernst van de situatie niet inzien. Hou voet bij stuk want alleen jij weet wat er aan de hand is. Je hoeft je niet voor je situatie te schamen, er zijn zoveel mensen die ook in zo’n situatie leven en het is heel erg vervelend. Zowel voor jou en je familie als voor je vader. Heel veel sterkte, en ga alsjeblieft naar je mentor / vertrouwenspersoon.

Je weet wat de Kindertelefoon is, toch?

www.Kindertelefoon.nl staat het op!

Oke, heel erg bedankt! Ik ga maandag meteen naar m’n mentor toe bedankt! Allemaal

Ja, dat weet ik bedankt!