ik heb even een nieuwe account gemaakt voor dit topic.
mijn vader is altijd al een controlfreak geweest. hij wil altijd de baas zijn, over ons( zijn kinderen) maar ook over mn moeder enzo.
nouja, in iedergeval… hij wil dat wij naar de kerk gaan. ik , mn broer en mn broertje. ik ben altijd al naar de kerk geweest, maar nu ben ik wat ouder (ben 15) en heb dr nu niet meer zo veel zin in. altijd hetzelfde verhaal, en ik heb nooit zin om zondag zo vroeg uit mn bed te gaan omdat ik zaterdag best laat naar bed ga.
dus meestal ga ik niet. nou, dan krijg ik altijd een dikke preek van mn vader . en normaal pakt hij mijn laptop altijd af. en dan zegt hij van: als je de volgende keer weer naar de kerk gaat, dan mag je je laptop weer terug. ik heb nu gewoon tegen hem gezegd dat mijn laptop bij de dixons is en dat ik 'm niet kan geven ( hij gelooft dat gewoon ) . dus dan kan die geen laptop aan mij vragen. maar nu zei die vandaag: als je niet naar de kerk gaat pak ik ook andere dingen van je af. dus dan gaat die gewoon naar mijn kamer toe, en pakt hij bijvoorbeeld mijn gitaar, make-up, sieraden enz. en dat wil ik gewoon niet! hij moet dr gewoon vanaf blijven.
maar hij vindt dat ik naar hem moet luisteren, en dat ik naar de kerk moet gaan. hij wil gewoon altijd de baas zijn.
en ik ben best secuur(?) dus bijvoorbeeld ik wil altijd mijn spullen bij me hebben en liever niks kwijt hebben enz.
en het zou me niets verbazen als hij op een gegeven moment mijn kleding wil afpakken/ mn schoolboeken.
ik vind dit gewoon kut, het is hier net een gevangenis. mijn laptop moet ik ook heel erg mee oppassen, als hij bijvoorbeeld naar boven komt 'kan ik 'm het beste verstoppen.
en mijn vader doet dit trouwens ook bij mijn broertje/broer, maar ik ben een stuk eigenwijzer.
mijn broertje heeft geen moeite met naar de kerk gaan, en mijn broer wel. maar hij gaat wel, omdat hij anders de hele week niet achter de pc mag en hij is een beetje verslaafd zegmaar…
mn moeder doet er trouwens niks aan, ze is een beetje het slaafje van mn vader.
en dit is trouwens maar een deel van de problemen met hem, heb ook gesprek met jeugdzorg gehad enzo maar dat is weer van andere redenen.
dit is gewoon de reden waar ik op dit moment mee zit en niet weet wat ik moet doen. heeft iemand tips ofzo?
oh trouwens, ik ging eerder altijd nepziek doen op zondag zodat ik er niet heen hoefde te gaan, maar daar trapt die ook niet in.
en uh, hij chanteert met meer dingen trouwens. niet alleen kerk, maar ook als ik niet aardig tegen hem doe, als ik niet naar hem luister enz. enz.
X