Hee meiden,
Ik wil eventjes iets kwijt. Ik heb de laatste tijd erg last van vermoeidheid, steeds kwaad worden en dipjes (ik heb net 3 jaar een depressie achter de rug, en ik blijf gewoon bang voor een terugval), en hoe dat komt… Het heeft voornamelijk te maken met m’n thuissituatie. Vooral nu met kerst. Ik heb 2 oudere broers en een vader (moeder 5 jaar geleden overleden) en ik wordt er zo moe van dat ik alles maar moet doen… Koken, boodschappen, schoonmaken, dingen regelen, en nu met kerst weer die kerstboom, versieringen, lampjes kapot → nieuwe halen, kerstkaarten halen en schrijven en noem maar op… Niemand helpt, en niemand vindt het nodig. Ze gaan er gewoon vanuit dat ik dat doe. Dan kun je denken, waarom doe je dat dan als je het niet wilt? Nou, ik wil het graag met kerst een beetje gezellig hebben, wat al zo moeilijk is voor ons gezin. Het is voor mij gewoon belangrijk, ik mis als enige vrouw in dit huis toch behoorlijk veel dingen, en warmte en gezelligheid is er één van.
Zodoende raak ik steeds geirriteerd door hun gedrag en wordt ik boos. En dan worden zij weer boos. En zo loopt het steeds uit de hand, en ik wil gewoon niet steeds kwaad te hoeven worden voordat iemand me helpt. Als ik het namelijk gewoon netjes vraag is het altijd “Ja, ik kom er zo aan”. En dan gebeurt het 3 dagen later.
Mijn vraag is wat jullie zouden doen, of dat er iemand is die dit een beetje herkent? Alvast bedankt.