Mijn telefoon naar de *pieeeeep* ; wat moet ik hiermee?

[b]Ik heb een HI abonnement die 2 jaar loopt. Ik zit nu nog niet eens op de helft en ik betaal 20 euro per maand. Automatisch betaal je met je abbonement mee aan de telefoon die je erbij krijgt (in mijn geval een Nokia touchscreen). En ja hoor, het ding is kapot gegaan. Ik naar de winkel (KPN), 1 week later krijg ik het bericht dat het waterschade is en dat ik het bij wijze van spreken zelf uit mag zoeken, omdat ze niets voor me doen. Ik met mijn toestel naar de Belcompany en daar mijn telefoon laten zien.

Daar zeiden ze dat, zo ver zij het kunnen zien, het geen waterschade is. Dit kun je heel makkelijk zien aan de sticker op de accu die dan verkleurd is, maar bij mij was dit dus niet het geval. Waterschade valt buiten mijn garantie en KPN repareert het dan niet voor me. Als het iets anders is dan waterschade, wordt mijn telefoon wel gerepareerd. Bij de Belcompany vertellen ze mij dat ze denken dat het geen waterschade is, maar slijtage van de accu (wat in principe gerepareerd moet worden door KPN). Hoe moet ik dit nou slim aanpakken? Want ik wil echt dat mijn telefoon gerepareerd wordt, maar ik voel me nogal machteloos.[/b]

Hmm ja, in principe sta je dus in je recht.
Wisten ze bij de Belcompany niet wat je dan het beste kunt doen?

En je ouders?

Ik zou het niet weten… sorry.

Succes & zie dit maar als een upje haha.

up

Ik zou gewoon teruggaan naar e KPN, neem 1 van je ouders mee of iemand anders die zich niet zo snel omver laat praten, en zeg dat je bij een andere telefoonwinkel het hebt laten nakijken en dat er helemaal geen sprake is van waterschade en dat je het recht hebt dat zij de afspraken naleven en gewoon je telefoon repareren.

Eens met die 2 boven me.

Bij mijn telefoon was er vocht bij de batterij gekomen, is volgensmij bijna hetzelfde als waterschade. Maar ik ben verzekerd voor mn telefoon, dus mijne werd op gestuurd, maar was niet meer te maken. En toen kreeg ik van de verzekering een nieuwe, die veel beter is dan mn oude. Moest wel 50 euro bijbetalen, maar ik heb nu wel iets goeds. Weet niet of je verzekerd bent?

Ik zou het door Belcompany zwart op wit laten zetten, en de brief/mail sturen naar KPN als ‘bewijs’.

Idd! Laat je niet kennen en vraag desnoods om met de manager te spreken. Indien ze je toch vertellen dat het waterschade is kun je vragen dat ze het je bewijzen, je weet nl. al dat het met het verkleurde stickertje aangetoond kan worden. Als ze je zo blijven behandelen kun je proberen je contract stop te zetten, immers: klant is koning, dan zijn ze maar zo dom een klant kwijt te raken.