Glasplaatje wat erop zit is nu stuk (€20,-) . Het was een ongelukje, we liepen op de trap op school en ik had ik had me mobiel in me kontzak zitten. Zij wou hem voor de grap eruit halen, waar ik van schrok dus ik draaide me om. Toen gleed het uit haar handen en zei ze dat het mijn schuld was. Een andere vriendin zei dat we haar verzekering er wel bij konden halen, dan koste het ons allebei geen geld, maar dat wou ze niet want dat koste teveel moeite. mijn mobiel was ook net nieuw, ik was dus heel erg geschrokken, en inplaats van dat zij sorry zegt begint ze heel hard te lachen. Nu heb ik een nieuw glasplaatje besteld (want gelukkig was alleen het glasplaatje stuk) maar mijn ouders willen dat die vriendin het gaat vergoeden. Ik zei dat het een ongelukje was en dat zij er ook niks aan kon doen. Ze willen dat ik aan haar het geld vraag, en als ze dat niet wil geven willen mijn ouders met haar ouders contact opnemen. Moet ik nu echt maar mijn vriendin gaan en haar om geld/verzekering vragen, of moet ik mijn eigen geld aan mijn ouders geven en doen alsof het van die vriendin is?? Help me, want ik weet toch al dat mijn vriendin het geld niet wil geven en om nou haar ouders er bij te halen vind ik ook wel weer ver gaan. Aan de andere kant wil ik het ook niet zelf betalen want door haar is ie wel gevallen. Wat zou jij doen??
Edit: ik heb haar nu geappt en verteld dat ik geld van haar wil, zij vond nog steeds dat het niet haar schuld is. We zouden er verder over praten in real, maar ik durf er maar niet over te beginnen