Mijn telefoon is gevallen door een vriendin en het

Glasplaatje wat erop zit is nu stuk (€20,-) . Het was een ongelukje, we liepen op de trap op school en ik had ik had me mobiel in me kontzak zitten. Zij wou hem voor de grap eruit halen, waar ik van schrok dus ik draaide me om. Toen gleed het uit haar handen en zei ze dat het mijn schuld was. Een andere vriendin zei dat we haar verzekering er wel bij konden halen, dan koste het ons allebei geen geld, maar dat wou ze niet want dat koste teveel moeite. mijn mobiel was ook net nieuw, ik was dus heel erg geschrokken, en inplaats van dat zij sorry zegt begint ze heel hard te lachen. Nu heb ik een nieuw glasplaatje besteld (want gelukkig was alleen het glasplaatje stuk) maar mijn ouders willen dat die vriendin het gaat vergoeden. Ik zei dat het een ongelukje was en dat zij er ook niks aan kon doen. Ze willen dat ik aan haar het geld vraag, en als ze dat niet wil geven willen mijn ouders met haar ouders contact opnemen. Moet ik nu echt maar mijn vriendin gaan en haar om geld/verzekering vragen, of moet ik mijn eigen geld aan mijn ouders geven en doen alsof het van die vriendin is?? Help me, want ik weet toch al dat mijn vriendin het geld niet wil geven en om nou haar ouders er bij te halen vind ik ook wel weer ver gaan. Aan de andere kant wil ik het ook niet zelf betalen want door haar is ie wel gevallen. Wat zou jij doen??

Edit: ik heb haar nu geappt en verteld dat ik geld van haar wil, zij vond nog steeds dat het niet haar schuld is. We zouden er verder over praten in real, maar ik durf er maar niet over te beginnen

Haar schuld dus zij betaald er maar voor. Zou gewoon tegen haar zeggen dat je niet wilt dat jouw ouders naar haar ouders gaan, maar dat dat wel het geval is als zij geen geld aan jou geeft. Als ze gewoon tegen haar ouders zegt wat er gebeurd is, is er niets aan de hand.

Ik vind het niet meer dan normaal dat zij het betaald. Zij heeft het tenslotte ook kapot gemaakt.

Ik vind het zwaar achterlijk dat je vriendin zegt dat het jouw schuld is. ZIJ wil jouw telefoon pakken en ZIJ liet het vallen dus ZIJ mag er voor betalen

Ik vind het echt absurd dat ze jou de schuld geeft terwijl het overduidelijk haar schuld is. 20 euro kan ze vast wel een keer missen.

Het is idd haar schuld, maar ik durf het gewoon niet te zeggen tegen haar. Zij kan nogal haar mening doordrukken, waardoor ik me dagen lang klote voel. Ik voel me namelijk nu ook al klote omdat ik de hele tijd denk dat het mijn schuld is terwijl dat niet zo is, maar dat komt alleen maar omdat ze dat heeft gezegd. Ik ben bang als ik haar om het geld vraag, dat ze heel gemeen of raar gaat reageren en daar heb ik momenteel niet de behoefte aan zegmaar, ik durf (als je het zo bekijkt) gewoon niet mijn mening meer te vertellen tegen haar.

Zoals je dit zegt, lijkt ze sowieso totaal geen goede vriendin. Dus dan kan je het er ook wel bij hebben als ze moeilijk gaat doen om het geld.

Ja dat is misschien ook wel waar

ik zou het sowieso niet zelf gaan betalen en doen alsof het het geld is van je vriendin. Je komt toch niet op voor iemand die haar trots niet opzij kan zetten?

Ik zou haar vertellen dat ze maar lekker gaat betalen.
Vind het sowieso belachelijk dat ze niet zelf voor stelt om het te betalen. Ik zou me zo schuldig voelen dat ik gelijk 20 euro was gaan pinnen om aan je te geven (’:

Klopt, ik zou gelijk vragen wat er te betalen valt. Maar zij jammer genoeg niet

Misschien hebben jullie allemaal wel gelijk, ik moet haar gewoon het geld vragen. Dat is misschien lastig maar dan weet ze ook dat ik niet altijd meer over me heen laat lopen

Klopt alles is makkelijker gezegd dan gedaan, maarja. Dankjewel!

Ik ben zelf ook vaak te lief en te terughoudend. Word echt niet snel boos.
Alleen met mijn spullen ben ik heel anders. Als je het kapot maakt ben ik pissig. Ze had gewoon met haar klauwen van je shit af moeten blijven (’:

Absurd dat ze niet al zelf naar een oplossing zoek/heeft gezocht. Ik zou me echt schuldig voelen als ik iets zou slopen van iemand. Je moet gewoon blijven volhouden. Ik heb ook weleens een boek uitgeleend en daar was mijn klasgenoot mee in bad gaan zitten, gevolg: kaft helemaal verrot en de bladzijden ook. Ik heb hem net zo lang aan het hoofd gezeurd totdat hij mij dat boek heeft vergoed. (Heb hem toen ook dat verrotte boek gegeven).

En anders moet het inderdaad maar via de verzekering. En anders inderdaad maar via je ouders regelen dan?

Vervelend, maar die vriendin zal moeten betalen. Wat kan beginnen als een grapje komt soms duur te staan, dus ze zal toch moeten dokken.

Inderdaad bizar dat ze het zelf niet aanbiedt en geen eens sorry zegt…
Ik zou haar gewoon vertellen dat zij ag betalen, zij wilde je telefoon toch pakken?
En als ze echt moeilijk doet of je kunt haar niet handelen dan toch via haar ouders? Dan komt de boodschap vast ook over bij dr

Als ze nou haar excuses had aangeboden in plaats van dom gaan lachen en zeggen dat het jouw schuld is zou ik nog zeggen ja ach het is maar een ongelukje laat het voor deze keer maar gewoon maar dat ze nou als een domme ezel gaat lopen lachen en jou de schuld geven?! Laat haar maar lekker dokken ervoor dan!

Klopt, nu jullie het allemaal zeggen begin ik er ook steeds meer over na te denken dat het best raar is wat haar reactie was. En wat je ook zegt, door haar rare reactie mag ze lekker betalen.

Ja persoonlijk als dat bij mij was gebeurt en mijn vriendin zou helemaal schrikken en zich verontschuldigen zou ik gewoon tegen haar zeggen van ach komt wel goed maar zo’n reactie? Laat maar lekker dokken die trut!

Precies ja, als ze een beetje medeleven had getoont had ik het niet heel erg gevonden, ongelukje kan gebeuren toch?? Maar om nou te gaan lachen en mij de schuld te geven van haar grapje… ik ga haar laten dokken, alleen hoe ik dat ga zeggen weet ik nog niet, blijft lastig om dat te zeggen.