mijn tekeningen ( o.a manga )

Erg knap gedaan :relieved: !

grappig om te zien; je wat ingewikkeldere tekneningen zijn mooier dan de wat simpelere (zo al bijvoorbeeld dat meisje met de hand voor haar mond)
& die met die koptelefoon is heel leuk :grin:

De verhoudingen kloppen niet zo, maar dat is een kwestie van veel oefenen.

bij manga´s is de verhouding 6 hoofden, dus 1 hoofd en dan passen er in het lichaam nog 5 hoofden, de benen zijn over het algemeen iets langer en dunner dan bij een normaal persoon, bij jou 1e tekening paste er 4 hoofden in je tekening dus hijwas iets te kort, bij een chibi is het 3 hoofden, en die klopte bij jou wel ik vind je tekening verders heel leuk!

Ben het niet helemaal met je eens.
De hoofd lengtes kunnen per karakter en leeftijd van het karakter verschillen.Een volwassen mens heeft +/- 7,5 a 8 hoofd lengtes.
Chibi’s hoeven niet perse 3 hoofd lengtes te zijn. Je kan ze ook 2 hoofdlengtes geven of zelfs 5, zien ze er ook nog leuk uit.

Maar ik snap best wel waarom je dit schrijft, ik heb namelijk ook de How to draw Manga boeken, maar daar klopt geen bal van.

ik vind 2, 4 en de laatste niet echt mooi maar de rest CUTE LOVE THEM

haha ik had het van internet(A) en natuurlijk hoef je er niet aan te houden, maarin het begin is het wel handig

In het begin is het gewoon handig om gewoon de normale anatomie regels aan te houden. Mangaka’s doen dat ook alleen zij tekenen in een eigen stijl.