Mijn tanden maken me onzeker

Heyy,

Ik ben erg onzeker over mijn tanden
Van jongs af aan stonden mijn tanden erg scheef, ik heb toen 2 jaar ongeveer een blokjes beugel gehad en toen stonden ze weer recht behalve mijn onderste voortanden, deze stonden nooit echt goed weer recht.
Toen kreeg ik een nachtbeugel die ik in het begin erg goed draagde maar op en duur deed ik dat steeds minder, grote fout dus.
Dit is nu een jaar geleden en mijn onderste voortanden staan weer schever .
Als ik nu weer mijn nachtbeugel zou dragen zou dat helpen? of heeft iemand anders tips?
Het maakt me erg onzeker dus ik hoop dat iemand met kan helpen :pray::heartbeat:

Terug naar de ortodontist gaan. Heb een beetje hetzelfde als jou. Heb heeel erg spijt ervan dat ik het slecht gedragen heb dus heb een afspraak gemaakt bij de ortho c:

Als het je echt heel erg onzeker maakt kun je overwegen om opnieuw een (nacht)beugel te nemen.

Zonde dat je tanden zo snel alweer scheef beginnen te groeien. Bij mij zelf is een draadje achter me tanden gemaakt door de ortho, zodat de tanden niet kunnen verplaatsen. Hier kan je overigens meer info over beugel vinden. Op het internet staat wel veel te lezen erover, maar als ik in jouw positie stond dan zal ik gewoon naar de ortho gaan en daar meer info vragen.

Mijn bovenste tanden stonden na een tijd ook weer wat scheef dus nu draag ik elke dag mijn nachtbeugel (soms eens 's nachts) en dat helpt wel. Bouw het op want in het begin doet het erg veel pijn eerst een halfuur, een uur, 1 uur een half etc. tot je hem een nacht kan dragen zonder dat het pijn-pijn doet, blijf hem dan dragen! Ik moest hem zogezegd niet meer dragen maar de het nog steeds want ze begonnen weer scheef te groeien.

Ik vind het raar dat je bij je onderste tanden geen permanent draadje hebt gekregen aan de achterkant van je tanden? De meeste mensen krijgen dat.

Je nachbeugel was gemaakt voor een bepaalde stand van je tanden en misschien staan ze nu te scheef voor die beugel. Het zou het kunnen verergeren dus ik zou voor de zekerheid eerst langs de ortho gaan.

Ik heb ook een draadje gekregen en niks is verplaatst, maar ik ken sommigen die het niet kregen. Is ook iets waar je naar kan vragen.