Mijn stijle haar krullen

Hallo girlsceners ^^. Ik heb jullie hulp wat nodig!

Ik heb echt mega stijl blond haar, en ik zou graag mijn haar weleens leuk willen stijlen met zacht vallende krullen. Of juist wat willen experimenteren met vintage kapsels. Mijn haar is nu ongeveer zo lang dat het op de schouderbladen hangt, maar heb wel veel laagjes. Heb een maandje geleden een krultang/straightener gekocht, de Carmen straight&curl maar het lukt me gewoon niet. Het enigste wat er een beetje inkomt is een dat de onderste plukken naar de buitenkant gaan staan XD.

http://images.rakuten.com/PI/0/500/223057895.jpg (dit idee met nog minder volume)

Ik heb het idee dat de krultang zelf te dik is voor mijn haar, dat ik het er niet goed genoeg om krijg (het komt er misschien 3 á 4 keer omheen met de langste plukken). En dat die klip om het in vast te zetten ook niet erg goed werkt (of ik doe het niet goed, dat zal wel een grotere kans hebben). Zijn er anders nog middeltjes en/of tips voor mij? Ik heb ook echt youtube filmpjes gekeken, maar als ik het nadoet, er komt bij mij geen krul in het haar XD. Help!

Hoeveel inch is jouw crultang? Het kan zijn dat hij een beetje aan de grote kant is voor jou haar dan minder goed krult.

Nog een reden kan zijn is dat je haar niet goed van te voren ‘klaar maakt’. Aan gezien je haar heel stijl is zakt de krul waarschijnlijk gelijk weer in elkaar. Je hebt bij de drogist allerlei crèmes, sprays etc die je er van de voren in kan doen maar je kan ook gewoon mouse gebruiken. na afloop goed de krul af laten koelen en haarspray in doen.

Als de krultang nu nog even niet lukt probeer dan is bijv met vlechtjes in te slapen of andere manieren zoek op youtube: curls without heat. Dan slaap je er de hele nacht mee en heb je vaak ook mooie krullen die met een beetje haarspray lang blijven zitten!

Dag Hilda,

Ik ken het probleem en weet hier gelukkig raad mee.
Check mijn site: www.hairbeautyandmore.jimdo.com

Ik kan je erbij helpen voor een betaalbare prijs en verzeker je dat de krullen blijven zitten!

Groetjes.

Ik heb niet gevraagt om reclame hoor >.>

@Ann heel erg bedankt. Ik ga dan nog eens neuzen bij de drogist morgen. Ik had al mousse geprobeerd enzo maar dat werkt vaak ook al niet bij mij. Er komt nooit volume in hehe.

Je kan met sokken/theedoeken/papillotten krullen maken !

Papilotten, of een ander soort krultang kopen…
Of je doet s’avonds een vlecht in en
dan ermee slapen.

Zelf merk ik dat no heat curls beter blijven zitten dan heat curls. Toch als je het sneller wilt doen kan je kijken voor een dunnere krultang en als je de klem niet mag. Je kan ze er vaak gewoon af halen 8D Maar hier een handig DIY voor curlers te maken:
Big No Heat Curls w/ Dish Sponges

ik gebruik vaak:
Steiltang: zoek even op youtube hoe je moet krullen met een stijltang, heel simpel!
Krultang: Ik heb zo’n set met verschillende soorten krultangen en daar zit ook zoiets bij:

http://www.bygogbolig.dk/Artikler/72558337press-n-curl-549.jpg

Die vind ik echt heel goed!
Of ik draai mijn haar en ga daar goed met de stijltang overheen, dan krijg je vooral slagen!

Ik heb ook ongelovelijk stijl haar en had hetzelfde probleem.
Wat ik doe is gewoon met je hand je haar om de krultang draaien…
en dus niet de klem gebruiken. 30 sec. (of langer) wachten en vervolgens je hand tegen de bovenkant zetten (dit is vaak een stukje dat niet verhit) en je haar in je hand laten glijden. Even laten afkoelen en daarna haarlak in je haar, dat nog steeds op je hand ligt, spuiten. Bij mij werkt dit perfect (:

Dankjewel voor alle tips. Ik vind die DYI helemaal geweldig. Denk dat ik dat eens ga proberen. Ik wou nog rollers gaan kopen, maar dit is natuurlijk een heel leuk goedkoop budget alternatief en het werkt gewoon hetzelfde zo te zien. Misschien dat het zo wel wil. Misschien morgen eens proberen. Eerst dan maar sponzen zoeken zonder schuurkant :stuck_out_tongue:

Ik heb ook heel stijl haar maar krultang vind ik niks, dan heb je voor vijf minuten prachtige krullen en zakt het daarna uit. Ik doe inderdaad de methode die ann95 ook als alternatief geeft. Was je haar voor het slapengaan, zorg dat het bíjna droog is en vlecht het in (één dikke vlecht geeft grotere krullen, bijv. vier vlechtjes geeft onplofte minikrullen). Het haar moet dus nog een beetje klammig zijn als je het invlecht, maar tegen de tijd dat het ochtend is moet het opgedroogd zijn (als je haar nog te nat is en je vlecht het in droogt het niet op en gaat het ook niet krullen). Vervolgens een beetje haarlak, als je op de fiets naar school/werk gaat even een knot maken en hem daar eruit halen en voilá, krullen. (:

De zoektocht naar sponzen zonder schuurgedeelte heeft nog niks opgeleverd. Zijn zulke sponzen uberhaupt wel te koop in Nederland? XD Anders maar met schuurkant kopen en dat er maar afsnijden.

Ik heb dezelfde krul/stijltang als jou en had hetzelfde probleem. Ik vind inderdaad dat de stang te dik is om mooie krullen te krijgen (zonder dat ze gelijk zijn ingezakt), ik heb daarom een andere krultang voor erbij gekocht die minder dik is :slightly_smiling_face: en daarmee krijg ik wel echt mooie krullen!

Zo’n soort krultang dan (:

Oh en wat hier inderdaad al word gezegd: je haar gewoon om de stang draaien, dus niet de klip gebruiken, en dan de krul laten opvangen in je hand en even vasthouden totdat hij is afgekoeld en dan haarspray erop!

dat probleem heb ik ook, bij mij zakt het ook meteen uit… en ik had dus juist een grote stijltang gekocht omdat ik van die golven/slag wil hebben. dus ik volg dit topic even (:

Gewoon de krultang gebruiken, inderdaad niet de clip gebruiken maar het haar eromheen rollen. Krul opvangen in je hand en vastspelden… zo al je haar doen en af laten koelen. Hoe meer je haar de kans krijgt om af te koelen hoe beter de krul blijft zitten. En ja, na het wassen mousse gebruiken en na het krullen fixeren met haarlak.

gwn krultang, komt goed