Mijn stiefmoeder heeft mijn spaarrekening geplunderd

Zoals de titel het al zegt. Wat nu?

je kan boel blokkeren ze heeft recht niet om je spaarrekening te plunderen

Inderdaad, en wat zegt je vader er van?

Helaas. Te laat. 2 jaar terug al gebeurd, en ik kom er nu achter. Is ze vast van wezen shoppen.

Mijn vader zegt ‘‘Ze had er verstand van, en AEGON is oplichterij’’ Yeah for sure. Mijn broertje is 11 en heeft 4,000 op zijn rekening staan…Oo bij AEGON…en mijn moeder heeft dat er heel netjes op laten staan.

Heeft ze ook nooit gehad, die heks.

waarom heeft ze dat gedaan??

Mijn vader heeft dat pasgeleden ook gedaan. Aangifte doen en meteen naar de bank.

Je komt nu met iets dat 2 jaar geleden is gebeurd? En je vader doet er niets aan?

Ongeloofwaardig en een beetje achter de feiten aan lopen.

misschien ipv meteen aangifte te gaan doen, kan je met dr praten? Wie weet heeft ze het wel alsnog opzij gezet.

Dat kan toch. het is haar spaarrekening, die check je niet elke dag.
En je weet niet hoe haar relatie met haar vader is, misschien neemt haar vader het wel op voor die stiefmoeder.

Ik zou ook aangifte doen.

Ik denk dat je toch wat meer informatie moet vrijgeven. Hoe oud ben jij? Wat is de situatie? Mensen kunnen nu wel van alles roepen, maar van een vlot zinnetje wordt je niet wijzer.

Ik vind het overigens sowieso apart als jongeren na hu 16e dingen nog laten regelen door hun ouders. Ik heb ze min of meer verboden aan mijn geld te zitten en mijn post te lezen.Vooral als je een bijbaan hebt en zelf je centen verdiend.

ik kreeg ook pas zeggenschap over mijn eigen spaarrekening toen ik achttien was dus dat je daar nu pas achter komt vind ik niet zo heel gek maar dan heb je bij je bankafschriften ook niet echt opgelet afgelopen 2 jaar want je krijgt elk jaar een afschrift van dat ding. kleine kans dat je nu dat geld nog terugkrijgt maar de tip die iedereen het beste kan geven.

Ga naar je bank en vraag daar wat je moet doen, zij hebben daar meer verstand van dan 12-20 jarige meisjes op GS die het hele verhaal niet weten enzo…

^
Ik krijg geen afschriften van mijn spaarrekening hoor.
Maar bel even met de bank. En weet je zeker dat zij het heeft gedaan? Is er zomaar geld weg of staat er echt dat het overgeboekt is naar haar rekening ? Want dat is wel een verschil natuurlijk.

Auw dat is wel heel erg vervelend.
Het is vrij logisch dat ze dat niet eerder zag, want toen ik 16 was, kon het me geen fuck schelen hoeveel er op die rekening stond. Ik kon er zelf toch nog niet bij. Pas toen ik achttien werd en het geld vrijkwam, zag ik hoeveel het was en kreeg ik ook te zien wanneer er iets is afgehaald (wat gelukkig niet gebeurd is.)
Ik zou als ik jou was naar je bank gaan, want in principe hebben alleen je ouders/voogd het recht om er iets af te halen in een situatie waarin dit nodig is. (dacht ik) en als dat niet werkt, zou ik aangifte doen.

Geld kan je niet zomaar daar van afhalen. Vaak zijn spaarrekeningen beveiligd en heb je daar geen pinpas van, dus moet het wel eerst overgemaakt zijn naar een andere rekening.

Twee jaar(!) niet?? Dat is wel ongeloofwaardig.

En dat haar vader het voor haar stiefmoeder op neemt, dat kan. Maar dit in combinatie met het eerste punt maakt het echt ongeloofwaardig.

Jawel minimaal 1x per jaar met het bedrag aan rente wat je hebt gekregen over een jaar en een overzicht van hoeveel er op staat, meestal in december of januari.

Maar ik zeg ga naar de bank.

Ga langs de bank en doe aangifte, zoals de rest al zei.