Hallo Girlsceners!
Ik heb echt advies nodig van jullie!
Ik zit nogal heel erg met iets. Ik heb 20 weken stage gelopen bij een drukkerij, voor de duidelijkheid doe ik MBO secretarieel medewerker niveau 2. Alleen heb ik eerlijk gezegd deze hele 20 weken weinig secretariële taken gedaan aangezien mijn stagebegeleider weinig secretariële taken had voor me. Alleen is dat verder niet een heel groot probleem. Vorige week had ik me eindgesprek gehad met me leraar en me stagebegeleider en ineene zei ze dat ik ‘de slechtste stagiaire was die ze gehad had’ gewoon ineene. Ik snapte er echt helemaal niets meer van, ze had het mij echt nog nooit verteld en niemand had ooit commentaar op mij gedrag of wat dan ook. Ik ben namelijk een enorm bescheiden meisje, bij mijn vorige stage’s/werk had ik precies dit gedrag getoond en daar waren ze allemaal heel positief over mij, en dat ze echt nog nooit met zo’n lieve meid en rustige meid gewerkt hadden. Ze onderbouwde haar mening niet eens goed.
Verder zei mijn stagebegeleider niks positiefs over mij, ze zei alsmaar dat ze mij ‘te stil’ vond, en ik haar weinig vroeg als ik iets niet snap, maar voor mij gevoel klopt dit zeker niet! als ik iets niet snap vraag ik het haar altijd direct, dus ik snap gewoon echt niet waar ze dat vandaan haalde. Voor mijn gevoel deed ik mijn stage hartstikke goed. Ik had mijn begeleider nooit tegengesproken en deed altijd alles wat ze vroeg, ik had echt zóvaak zware tassen en dozen moeten sjouwen met zelfs ongeveer 500 meter lopen erbij. Sowieso sjouw ik echt élke dag, soms moet ik het ook wel eens tillen. ‘Hardere’ mensen zouden dit soort klusjes weigeren, alleen ik deed het gewoon omdat ik wil dat ze een goeie indruk van mij krijgt en ik vind het echt heel raar dat ik dit ineens terugkrijg, het klinkt echt als ondankbaar. Ook bijvoorbeeld bij mijn laatste stagedag had ik wat uitgedeeld als afscheid, maar van mij begeleider kreeg ik niks terug. Niet dat ik dat zo’n probleem vind, maar dan nog, het voelt niet fijn. Ik had echt een enorm zware tijd gehad in die 20 weken, mijn begeleider was enorm bot tegenover me als ik iets voor haar deed (vaak ook met moeite) zei ze nooit ‘bedankt’ of ‘dankjewel’, zovaak zware spullen moeten tillen, er was zelfs een dag geweest dat ik alsmaar boodschappen moest doen in een supermarkt, gewoon echt de héle dag, omdat ze anders met te weinig ‘spullen’ kwamen.
Ik voel me nu echt rot, als mijn stage afgekeurd is zak je sowieso en krijg je geen diploma. Ik heb namelijk morgen opnieuw een eindgesprek, maar mijn lot ligt echt in haar handen. Voor het overgrootste deel wat ze zei zegt klopt echt niet voor de volle 100% dat weet ik echt zeker! Alleen kan ik dat niet bewijzen aan me mentor. Ik weet gewoon echt niet wat ik moet, zit heel erg in de knoop, want Ik wil namelijk echt over gaan en naar niveau 3 gaan, en ik vind zeker dat ik het verdient heb, want de lessen volg ik altijd, maak altijd me huiswerk, en ik leer gewoon heel graag. Alleen heb ik nu heel erge pech dat ik het idee heb dat mijn stagebegeleider mij niet ‘mag’ ofzo, want ik snap het echt niet, ze zei hier nooit iets eerder over. Dus dan is het logisch als je denkt dat het gewoon goedgaat.
Vandaag heb ik namelijk een brief gekregen voor mijn nieuwe opleiding om de intaketoets te doen voor de opleiding die ik volgend jaar wil doen en daar heb ik echt heel erg zin in. Alleen ik wil écht niet dat het verpest word door me stagebegeleider. Het probleem is ook wel dat me mentor haar eerder gelooft dan mij.
Heeft er iemand tips als ze negatief over me gaat beoordelen wat niet klopt? Ik vind het namelijk erg moeilijk om ‘harder’ te zijn tegen volwassen, echt nooit eerder gedaan, namelijk.
Bedankt voor het moeite nemen om te lezen!