Mijn schrijfsels

Hoi, om te beginnen ben ik bezig met een verhalenbundel dus allemaal korte verhalen die allemaal om hetzelfde thema draaien. Hier al een stukje van Op zoek naar geluk…

Inleiding
In dit boek lees je het verhaal van Mona, een meisje van 16 die op een dag te horen krijgt dat ze aan leukemie lijdt. Haar hele wereld valt halsoverkop uit en elkaar en ondanks al het slechte nieuws probeer Mona positief te denken. Het levensverhaal van een meisje dat niet opgeeft verteld door de ogen van haar beste vriendin, Lara.

Ze herinnerd de dag nog goed, de dag toen ze het slechte nieuws hoorden. Mona was de laatste dagen erg ziek geweest maar omdat ze al snel weer beter werd, dachten ze dat het niks was. De dag ervoor had ze nog met haar gelachen maar plots voelde ze zich terug niet goed. Dagen verstreken en onderzoeken kwamen erbij en toen de uitslag…
1 woord dat haar leven veranderde “Leukemie”. De symptomen waren er maar ze waren nog nooit zo opgevallen; bleekheid,onverklaarbaar moe,koorts,botpijn,herhaalde infecties,spontane bloedingen,…
Ze herinnerde nog Mona’s gezicht toen ze het vertelde en vooral die ene zin “Ik heb misschien niet lang meer te leven.” Het begin was het slopend vermoeiend, Mona zat eronderdoor en liet het hoofd hangen. En Lara probeerde zich sterk te houden maar zodra Mona niet in de buurt was zakte de moed in haar schoenen , ze snapte het niet ‘Mona was nog maar een meisje van 16, ze heeft nauwelijks geleefd hoe kan ze dan al sterven?”
De dagen nadien begon Mona alles positief te zien, ze bleven nog altijd afspreken bij de weide die hun huizen scheiden, midden daar in liggen en naar de wolken staren. Dan vertelden ze over hun dromen en angsten. Ze weet nog dat Mona’s broer nog schuchter naar haar had gekeken. Ze vroeg zich af wat hij dacht , misschien iets in de aard van “Is dit meisje wel een echte vriendin van mijn zus of zal ze haar laten vallen zodra ze tot niks meer in staat is” Misschien zou hij gelijk hebben gekregen maar waarschijnlijk niet ook al vond Lara het o zo moeilijk om zelf niet in een put te belanden ze hield zich sterk voor Mona.
Dit is dus een klein stukje van het verhaal waarmee ik bezig ben tips of verbeteringen altijd welkom! en als ik nog meer stukken v/h verhaal hier moet posten laat iets weten! : )