Mijn schrijfsels (columns, verhalen en gedichten enzo)

Ik hou heel erg van schrijven en ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden:P Dus comments en tips zijn welkom!

XXX

Misschien moet je dan eerst wat posten zodat wij kunnen beoordelen, haha

Fake it until you make it

Soms heb je het gewoon. Dan lijkt het alsof alles donker is en tegenzit. Alsof het speciaal voor jou regent om je humeur nog lager te brengen. En alsof de leraar net vandaag weer extra de pik op jou heeft.
En dan ineens. Boem. Is het weer weg. Dan ben je weer vrolijk. En die plensbui van vanochtend viel eigenlijk toch wel mee. En die leraar, ach, die doet gewoon altijd zo.

Natuurlijk kan het ook andersom. Eerst ben je blij. Dan heb je de slappe lach met je vriendinnen en heb je het idee dat je de hele wereld aankunt, mocht het nodig zijn. Als er dan ook nog eens een paar uur uitvallen waardoor je nog meer tijd hebt om te kletsen en om je vriendinnen op de hoogte te brengen van wat er allemaal in het weekend is gebeurd.
Het volgende uur zie je toevallig die leuke jongen door de gang lopen, die ook nog eens heel lief naar je lacht, terwijl je verdrinkt in zijn bruine ogen. Met als gevolg dat je pardoes tegen een ander oploopt.
En dan ineens, boem! Alsof er een grote knop is omgezet in je hoofd. Een knop die je ervan weerhoud uitbundig te doen en te lachen. Een knop die je ervan weerhoud om de zonnige kant van dingen in te zien. Een knop die ervoor zorgt dat je je depressief voelt en om niks meer kunt lachen. Een rotknop is het gewoon!
Natuurlijk kun je jezelf dan nog eens dieper de put in helpen door te gaan denken dat die ene wiskunde leraar vandaag wel erg de pik op je heeft. En dat het zo hard regent om jou te pesten. Dat alles donker is en tegenzit. Maar je kunt je zelf er ook weer uit helpen! De beroemde uitspraak; Fake it until you make it. Ken je vast wel. En het leuke aan deze uitspraak is dat hij ook nog eens klopt. Probeer maar eens als je chagrijnig bent. Plak een nep smile op je gezicht en als je die lach maar lang genoeg volhoud wordt je vanzelf weer blij.
Dus als iedereen dit nou even doet, scheelt weer een hoop chagrijnige gezichten op de weg;)

Wat vinden jullie ervan?

Daar was ik mee bezig:P Dus vanaf nu kunnen jullie beoordelen:P

XXX

Hmm weet niet zo goed wat ik ervan vind.
Ben niet heel erg enthousiast, maar het is ook niet slecht.
Misschien nog wat meer posten?

Waarom goudvissen baasjes prettig gestoord zijn

Heel veel mensen hebben een goudvis, ik ook. En persoonlijk vind ik die vis maar gek. Hij zwemt op zijn kop en blijft alleen maar rondjes zwemmen (oke dat heeft ook misschien te maken met zijn twee seconden geheugen. Maar zou die daardoor vierkantjes zwemmen als zijn kom vierkant was?)
Maar het valt me ook op dat de baasjes van de goudvissen gek zijn, wel prettig gestoord gek.
Zo vertelde laatst een vriendin van mij over de huisdieren die zij allemaal al heeft gehad, waaronder goudvissen. Doodleuk vertelde ze dat de goudvis was gestorven aan longontsteking.
Ze stond wel even raar te kijken toen wij haar vertelde dat vissen geen longen hebben maar kieuwen, het zijn geen zoogdieren, duh. (ze heeft zeker geslapen onder de slaap verwekende biologie lessen die we gehad hebben). Dus longontsteking was onmogelijk.
Haar andere goudvis was gestorven aan overgewicht. Dit gebeurde nadat ze haar vis alvast voor de komende twee weken voer had gegeven. En verwachte dat ie wel zo slim zou zijn om dat niet in één keer op te eten maar in delen (wat verwacht je allemaal van een vis die maar een twee seconden geheugen heeft?!)
Sindsdien leek het haar beter om geen vissen meer als huisdier te hebben.
Een ander prettig gestoord toekomstig goudvis baasje, heeft bedacht om haar toekomstige goudvis Duif te noemen. Juist omdat hij een vis is. Dat is net zoiets als je parkiet Haai noemen, toch?
Niet dat ik zo’n gewoon goudvissen baasje ben, nee, ik ben ook een ‘prettig gestoorde’. Zo heb ik nog steeds een discussie over de naam van de goudvis. Ik wil dat hij (of zij) Jip of Janneke heet (net zoals al zijn voorgangers. Ik hou nou eenmaal van tradities, nou en?) Maar mijn ene broertje wil dat ie Bliksem McQueen heet of The King (vernoemd naar personages uit de film ‘Cars’). Terwijl mijn andere broertje hem liever als Pichacu zou zien.

Ach ja, prettig gestoorde baasjes en gekke goudvissen, daar hebben we er nu eenmaal veel van. En je kunt er maar twee dingen tegen doen. Alle goudvissen uit de verkoop halen of alle baasjes opsluiten;)

k zal er nog wat plaatsen

http://isa95.web-log.nl

Voetbal magie

Terwijl ik dit schrijf kijken mijn broertjes een voetbal wedstrijd achter mij. Ze deden net een poging om uit te leggen dat deze ‘bekerwedstrijd’ een erg belangrijke wedstrijd is tussen Ajax en Feyenoord.
Ik geloof best dat dit een belangrijke wedstrijd is hoor, je hoorde namelijk al de hele dag op de radio en op tv discussies over vanavond. Zou het wel goed gaan, gaat er niks gebeuren. Want met ‘overspannen fans’ (om ze maar even zo te noemen) weet je het nu eenmaal nooit. Uit voorzorg mocht er geen bier worden geschonken in de cafés, allemaal ter beveiliging. Het helpt echt al die beveiliging ervoor, vooral als sommige er niet aan mee werken. Maar ik ben niemand om te zeggen dat de beveiliging slecht is, want ik heb er helemaal geen verstand van. Niet van beveiliging en niet van voetbal.

Ik hoor een van mijn broertjes hard juichen, er is gescoord door Ajax. Normaal is ie voor PSV maar voor deze wedstrijd maakt hij even een uitzondering en is hij voor Ajax. Ik hoor hem dan ook regelmatig gillen, ‘Jaa! Emanuelson, pak die bal!’ en meer van die dingen. Achja.

Ik vind het een wonder, misschien is de ‘magie’ van voetbal ook wel niet voor mij bestemd. Maar wat is er zo leuk aan een aantal mannen (die misschien wel lekker zijn, maar dat zullen echt niet de redenen van een doorsnee man zijn, even denkend dat de doorsnee man hetero is, wat misschien ook wel weer een verkeerde gedachte is, maar daar een andere keer over) die bezweet over een veld achter een bal aanrennen. Die vaak tegen een paal aan schoppen, of gewoon mis (oke sommige scoren nooit mis, maar ja, uitzondering daargelaten). Die ALS ze scoren hun t-shirt over hun hoofd trekken (je ziet dan toch niks meer? Of ligt dat aan mij? En zo’n shirt is toch helemaal nat van het zweet? Dat trek je dan over je hoofd? Nouja moeten hun weten, het is hun hoofd…) Dadelijk lopen ze nog tegen een paal aan, en dan raken ze gewond! Dat is toch zonde! (niet vanwege de ‘verloren’ voetbal prestaties maar vanwege het lekkere lichaam dat sommige hebben).

Tijdens het volgende doelpunt (ik weet niet wie scoorde) belde een vriendin. ‘Zitten ze bij jou ook voetbal te kijken?’ bij haar zaten ze ook al te kijken, en ook voor haar was de ‘magie’ van voetbal niet bestemd. En waarom deze ‘magie’ wel bestemd is voor mannen? Omdat ze dan naar iets sportiefs zitten te kijken. Dat geeft ze het gevoel dat ze erg sportief bezig zijn, ook al doen ze zelf niks anders dan in een luie stoel zitten met een biertje.

Toch maar rare wezens die mannen, en dan met name de voetballers…

upje^^