Mijn rekenmachine geeft de verkeerde antwoorden aan help!

Hoihoi!

Ik ben in het bezit van de rekenmachine fx-9860GII. Ik zit nu in 5 Havo en ik heb wiskunde A.
Ik ben halverwege in havo 4 nieuw gekomen op deze school dus iedereen op mijn school heeft een rekenmachine van Texas instruments. We zijn nu op school bij een hoofdstuk waarbij we de standaardafwijking berekenen. Ik heb na heel lang zoeken eindelijk gevonden hoe je het moest uitrekenen, maar nu is het probleem dat mijn rekenmachine de verkeerde antwoorden geeft. Ik heb de docent ook al gevraagd, maar zij weet het ook niet omdat ze met die Texas rekenmachine werken.

Hier een voorbeeldje wat de rekenmachine zou moeten aangeven en wat de mijne aangeeft:

Het gemiddelde is 28
de oppervlakte 0,83
de linkergrens is 23
de rechtergrens is 10^99

Wat de rekenmachine zou moeten aangeven:
Y1= Normalcdf(23, 10^99, 28, standaardafwijking), Y2=0,83
grafieken plotten
optie intersect geeft x=5,24

Mijn rekenmachine geeft aan:
Y1=NormCD(23, 10^99, 28, standaardafwijking), Y2=0,83
grafieken plotten
optie intersect geeft x=49,72

Wie weet wat het probleem is van mijn rekenmachine. Misschien staan de instellingen verkeerd? Ik heb er nooit aan gezeten dus ik weet niet wat er dan verkeerd moet staan?

Wie wil mij helpen??

Liefs xx

Instellingen die verkeerd staan misschien.

Misschien werkt deze rekenmachine anders met haakjes in de formules als je ze invoert? Hm dat heeft trouwens misschien weer niks met de normale verdeling te maken denk ik. Heb je al op google gezocht?

En als je bij Window instelt:
x-min = 0
x- max = 10
y-min = 0
y-max = 1
?
Want dan kun je niet eens bij de 49 komen, want dat is wel een erg groot getal.
Of zie je dan geen lijn bij 0.83?

Hoe moeten de instellingen dan staan?

Als ik dit doe kruizen ze elkaar niet…

Dan kloppen denk ik toch de instellingen van normalcdf niet, anders krijg je niet zo’n rare lijn. Heb alleen geen idee hoe dat werkt

Misschien je rekenmachine een keer resetten en dan nog een keer proberen?

Als je een casio hebt moet je de standaardafwijking en het gemiddelde omdraaien, dus Y1=NormCD(links, rechts, standaardafwijking, gemiddelde). ^^

En je V-Window xmin 0 xmax 100 ymin 0 ymax 1 of 2.

Mijne deed dat guster toevallig ook, maar ik heb ook een TI net als jouw klasgenoten.
Resetten hielp bij mij :wink: