mijn portomonee is gestolen door een vriend!

meiden,
ik heb hier iets meegemaakt, en ik wil graag weten wat jullie hiervan vinden.

ik ging met een vriend van mij heel goed om ik kon met hem praten, lachen, en dit jaar is die ook in mijn klas gekomen.
vrijdag voor de meivakantie kwam ik thuis. en ik voelde me kut. want ik dacht dat ik me portomonee was verloren op school
met 50 euro, id-kaart & pinpas.
toen heb ik meteen na school gebeld, en mijn pinpas geblokkeerd.
maar ze hadden niks gevonden. de concierge zij, wacht dan maar even af tot woensdag na de vakantie.
die woensdag kwam ik op school. toen ik naar de gym fietste sprak een vriendin me aan, ze zei dat ze wist wie mijn portomonee had.
en heeft ook de naam gezegt… hij heeft hem uit mijn tas gehaald!
dus ik op school naar hem toe gestapt.
hij beweerde dat hij hem niet had. en toen ik uiteindelijk opstond heeft hij het toegegeven. hij zij dat hij die vrijdag voor de vakantie wilde teruggeven maar dat was vergeten, mijn vriendin zei tegen hem. zeg dat dan via msn. zodat ze het weet. maar dat was hij blijbaar ook vergeten
met koninginnedag heeft hij gezegt dat hij mijn geld maar eruit heeft gehaald.
en in de vakantie vroeg hij me ook om een vragenlijst in te vullen voor zijn sport. en daar mijn naam leeftijd, adres, telefoonnummer en mijn pincode en hobby’s door te geven.
bij pincode bleef ik steken., want ik vond dit een rare vraag voor een vragenlijst. dat mag de bank zelf nog niet eens vragen.
maar ik heb hem ook niet gegeven.
hij beweerde dat het voor zijn sport was. ik heb hem duidelijk gemaakt dat ik mijn pincode niet gaf. waarop hij 3x zei waarom niet? en omdat zijn vereniging mijn pinpas toch niet had.
( ik wist zelf toen nog niet dat hij me portomonee had )
nu durft hij me niet meer aan te kijken. en hem ook niet terug te geven
hij wilt alles via een meisje laten doen.
maar stel dat het meisje nu zegt. dat die jongen geen portomonee heeft gegeven. ik heb dus gezegt dat ik mijn portomonee via hem terug wil krijgen.
en zoeniet. dat ik dan aangifte kan doen. zodat hij opgepakt word.

hij zegt nu om er makkelijk er vanaf te komen.
dat ik mijn portomonee terug krijg en dat dan alles goed is.
maar wat vinden jullie?

Idd nooit je pincode geven! zelfs de bank vraagt daar idd niet om. en ik zou zoiezo aangifte doen, ander flikt hij het keer op keer bij andere mensen

ik zou aangifte doen!
volgens mij blijkt het nu dus eigenlijk niet zo’n ‘‘goede’’ vriend te zijn ;o!

Zonder hoofdletters en leestekens kan ik je niet helpen.
Dit leest voor geen meter.

Ik zou het er zeker niet bij laten zitten en gelijk aangifte doen.
Dat hij in het bezit is van jouw pinpas en dan ook nog eens je pincode vraagt… Is dat niet gelijk strafbaar ofzo? Het is toch zoiezo al diefstal en als hij dan ook nog eens op zo’n manier je geld wilt jatten … tja.

Diefstal = diefstal. en bij diefstal hoort er gewoon een aangifte gedaan te worden.

En dat noem jij een vriend ? Wat een vreemde kerel zeg.
Anyway, ik zou aangifte doen.

Ik vind echt niet dat dan ‘alles goed is’
het is wel een portomonee en dat hij om je pincode vraagt is ook nogal verdacht.
(wat heeft hij trouwens met die 50 euro gedaan?)

[b]
maar hij wilde hem eerst terug geven. maar toen was ik al naar huis.
daarna heeft hij geld eruit gehaalt.
niks van zich laten weten dat hij mijn portomonee had. zodat ik me geen zorgen meer hoef te maken. en dan ging ik hem gewoon ophalen bij hem thuis
hij beweert nu dat hij het vergeten is.
hij durft me niet meer aan te kijken/tepraten op school
en op msn heeft hij de grootste praatjes.

[/b]

zowiezo moet je je portomonee van hem terug krijgen vind ik… straks begint hij weer met zo’n smoesje dat hij je portomonee aan haar heeft gegeven terwijl dat niet zo is…

Ook is hij niet te vertrouwen… als hij echt eerlijk was en een vriend dan kon hij je toch ook bellen of smsen. Zogenaamd vergeten.
ik weet niet hoe jullie band is maar ik zou wel oppassen voortaann… blijbaar is hij toch niet een echte vriend van je, als je zoiets uithaalt. Naja, je moet zelf maar kijken of je nog met hem om wilt gaan… :wink:

Nou lekkere vriend dan! :open_mouth:
Ik zou idd aangifte doen.

geen idee, volgens mij heeft hij die weer terug verdiend via zijn werk. omdat hij wist dat hij hem had. maar hij wilt een meisje het allemaal voor hem laten oplossen.

Idd wat heeft hij met de ¤50,- gedaan? Ik zal aangifte doen als ik jou was… Dit is geen vriend , anders had hij hem gelijk al teruggeven

Joh, hoofdletters vergeten is toch niet zo erg E_Kid :stuck_out_tongue: De leestekens zijn wel heel erg nodig XD !

OT: Aangifte doen!

hoe oud is die eigenlijk?

Nee hij wou 'm niet teruggeven, geloof me. Een beetje minder naief zijn :wink: niet slecht bedoelt

sorry, maar ik ben slecht in leestekens. ik weet niet wanneer ik ze moet plaatsen haha.

sinds 2 weken 16.

ja ik zei ook tegen hem van.
als ik nou niks tegen je had gezegt. dan had je hem ook niet teruggegeven of wel dan?
en toen zei hij…
dat hij dat zeker wel had gedaan.
maar of ik dat moet geloven?

Niet geloven, dat was bij mij ook toen iemand iets geleent had. Diegene had het iedere keer toevallig bij, nét als ik er niet was. Ik kreeg het pas terug toen ik naar de haar moeder ging. XD

-Een punt aan het einde van een zin.
-Een komma voor een een korte pauze.
Zo moeilijk is het niet, toch ?